BMW využívá technologie a digitalizaci k prohloubení vztahu mezi autem a majitelem. V budoucnu se jeho vozy promění v inteligentní společníky.
Vývoj digitalizace a robotiky pokročil na takovou úroveň, kdy v mnoha domácnostech běhají inteligentní mazlíčci z recyklovaných materiálů a nedávno jsem viděl reklamu na chytrý květináč dávající najevo své emoce. Cílem je sblížení "věcí" s lidmi a prohloubení vzájemného osobního vztahu. To se týká nejen mobilních telefonů, kávovarů nebo roztomilých robotů, ale také aut.
BMW prezentuje tuto vizi velice futuristickým konceptem, ačkoliv některé použité technologie se objeví v nové generaci modelů očekávaných od roku 2025. Jmenuje se BMW i Vision Dee, kde „Dee“ je anglickou zkratkou pro „Digitální emociální zážitek“.
Ten jde daleko za hranicemi asistenčních systémů, konektivity a hlasového ovládání. Prvotní interakce s majitelem začíná příchodem k vozu. Vizuálně příď tvoří typické ledvinky, ale jde o pixelové plochy, s jejichž pomocí vůz vyjadřuje nálady jako radost, údiv nebo souhlas. Majitele přivítá personalizovaná grafika avatara promítnutá na bočních oknech.
Svůj styl můžete vyjádřit i barvou vozu. Před rokem na veletrhu CES prezentovalo BMW povrch karoserie měnící odstín z černé na bílou. Dnes se tato technologie díky spolupráci se společností E Ink rozšířila na 32 různých barev. Cílený efekt je dosažen nanesením fólie obsahující elektronický papír, přičemž největší výzvou bylo její přizpůsobení hranám karoserie. Povrch vozu je rozdělen na 240 segmentů, z nichž každý může mít jinou barvu.
Design studie i Vision Dee sice nezapomíná na tradiční ledvinky nebo Hofmeisterův záhyb na zadním D sloupku, ale celkově působí hladce a minimalisticky. Tento přístup je ještě více patrný v interiéru. Tady BMW prezentuje zcela nový přístup zobrazovacích technologií. Tradiční přístrojový štít a obrazovku multimediálního zařízení nahrazuje head-up displej zabírající celou spodní hranu čelního skla. Rozsah promítaných informací je upravován téměř neviditelnou dotykovou lištou na palubní desce. Celkem je na výběr pět úrovní zahrnujících jízdní data, aktivované systémy, komunikační a virtuální prostředí.
Právě vyspělým head-up displejem by měly být vybaveny modely nové generace od roku 2025. Ovládání systému je situováno na dotyková ramena volantu, jež se aktivují přiblížením prstu nebo dotykem.