BMW HP2: drsné enduro do terénu

BMW představilo v letošním roce řadu inovací na stávajících modelech, ale také poskládalo extrémní enduro s dvouválcovým boxerem. Výkon 77 kW (105 k) a točivý moment 115 Nm slibují extrémní zážitky při jízdě v divokém terénu.
BMW HP2: drsné enduro do terénu

BMW dostalo pár negativních reakcí na model R1200GS, kde si majitelé stěžovali na těžkopádnost, vysokou hmotnost a neohrabanost v terénu. Bavorská společnost zareagovala, jak nejlépe mohla: poskládala model HP2, drsné enduro, které by mělo přesvědčit všechny rýpaly. Motocykl je po designové stránce celkem povedený i přes fakt, že se jedná o strohé a účelné enduro. Už při prvním pohledu je jasné, že vidíte stroj z dílny německého výrobce, HP2 má typické rysy BMW.

I po technické stránce je to bavorák: dvouválcový boxer o objemu 1170 ccm má výkon 77 kW (105 k) v 7 000 ot/min a maximální točivý moment 115 Nm nastupuje od 5 500 ot/min. Síla agregátu spolupracuje s šestistupňovou převodovkou a na zadní kolo se přenáší přes kloubovou hřídel. Motorka je vybavena moderní technikou, jako je odpružení s USD vidlicí vpředu a paralever s jednoramennou kyvnou vidlicí vzadu. Jediným zřejmým negativem této motorky je vysoká pořizovací cena, na českém trhu ji seženete za 499 800 Kč.

Tip: Více zajímavých zpráv o motorkách naleznete v Magazínu Autorevue.cz v sekci Motocykly.


BMW HP2

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků