BMW Group obdrželo jako jediný výrobce dvakrát nejúznávanější německou cenu za design

BMW řady 6 a veletržní koncepce značky MINI přesvědčily porotu Ceny za design Spolkové republiky Německo.
Jako jediný výrobce bylo BMW Group v tomto roce hned dvakrát vyznamenáno „Cenou za design Spolkové republiky Německo“. Jak BMW řady 6 s kupé a kabrioletem, tak také veletržní přehlídku značky MINI přesvědčily přední mezinárodní odborné grémium nejžádanější německé ceny za design, která byla dnes udělena ve Frankfurtu. „Přirozeně vyrábíme naše výrobky v první řadě pro naše zákazníky“, vysvětluje vedoucí designu BMW Group Chris Bangle u příležitosti udělení ceny. „Jejich pozitivní zpětná vazba a náš záběr trhu dokládají, že jdeme správnou cestou. Vyznamenání udílené naší designérskou odbornosti nám však také dokazuje fakt, že vysíláme důležité impulsy do světa designu," tolik Bangle. Cena za design Spolkové republiky Německo je nejvyšším oficiálním německým oceněním za design a je každoročně udělována Radou pro design (German Design Council) z pověření Spolkového ministerstva hospodářství a technologií. V roce 2006 bylo nominováno 868 výrobků, ze kterých bylo vyznamenáno 25 výrobků z oblastí průmyslového, výrobního, výstavního a komunikačního designu. Vedle četných mezinárodních cen z oblasti designu je nyní BMW řady 6 také nositelem ceny za design ze Spolkové republiky Německo. Od roku 2003, kdy přišlo na trh kupé, v roce 2004 kabriolet a minulý rok varianta M6 high-performance uspokojujeme vysoké nároky zákazníků, kteří hledají propojení nekompromisně sportovního vozu, nejmodernější technologie a luxusního cestovního kupé nebo kabrioletu. Jako velké kupé je BMW řady 6 součástí dlouhé tradice a současně vytyčuje jeden z nejdůležitějších milníků do budoucnosti orientované na design nové generace vozů BMW. „Four Floors in Urban Nightlife” je název výjimečné koncepce, za kterou získala značka MINI Cenu za design Spolkové republiky Německo. S tímto mottem vstupovala značka poprvé v roce 2003 na Mezinárodní autosalon v Ženevě a zapůsobila tak nejen na návštěvníky, ale také na porotu, která udílela ceny za design. „MINI je jako vozidlo i jako značka zážitkem a potvrzením výjimečného trendu“, vysvětluje šéf značky MINI Dr. Kay Segler. „A toto chceme zprostředkovat i návštěvníkům veletrhu. MINI je jiné a to je třeba zkrátka vidět i zažít.“ Oficiální německá cena za design je udělována spolkovým ministrem hospodářství, který Radu pro design jako kompetentní centrum designu pověřil udělením ocenění existujícího od roku 1969 (do roku 1986 pod názvem Spolková cena Gute Form a do roku 2000 jako Spolková cena za výrobní design). O tuto cenu za design se podnikatelé a soukromé osoby nemohou ucházet, nýbrž jsou nominováni ministerstvy hospodářství a senátory popř. Spolkovým ministerstvem hospodářství. Předpokladem proto však je, že jeden z výrobků již byl oceněn národní nebo mezinárodní cenou. Celkem je vyznamenáno nanejvýš 25 výrobků. „Počet cen jsme záměrně udrželi na nízkém počtu a budeme jej takto udržovat i do budoucna,“ vysvětluje Andrej Kupetz, jednatel Rady pro design. „Pouze tak můžeme z dlouhodobého hlediska zaručit tomuto ocenění přiměřený kvalitativní standard.“ Oceněné výrobky jsou v návaznosti na udílení cen k vidění v galerii veletrhu ve Frankfurtu a budou v následujícím roce vystaveny na nejrůznějším místech Německa.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků