BMW Group obdrželo jako jediný výrobce dvakrát nejúznávanější německou cenu za design

BMW řady 6 a veletržní koncepce značky MINI přesvědčily porotu Ceny za design Spolkové republiky Německo.
Jako jediný výrobce bylo BMW Group v tomto roce hned dvakrát vyznamenáno „Cenou za design Spolkové republiky Německo“. Jak BMW řady 6 s kupé a kabrioletem, tak také veletržní přehlídku značky MINI přesvědčily přední mezinárodní odborné grémium nejžádanější německé ceny za design, která byla dnes udělena ve Frankfurtu. „Přirozeně vyrábíme naše výrobky v první řadě pro naše zákazníky“, vysvětluje vedoucí designu BMW Group Chris Bangle u příležitosti udělení ceny. „Jejich pozitivní zpětná vazba a náš záběr trhu dokládají, že jdeme správnou cestou. Vyznamenání udílené naší designérskou odbornosti nám však také dokazuje fakt, že vysíláme důležité impulsy do světa designu," tolik Bangle. Cena za design Spolkové republiky Německo je nejvyšším oficiálním německým oceněním za design a je každoročně udělována Radou pro design (German Design Council) z pověření Spolkového ministerstva hospodářství a technologií. V roce 2006 bylo nominováno 868 výrobků, ze kterých bylo vyznamenáno 25 výrobků z oblastí průmyslového, výrobního, výstavního a komunikačního designu. Vedle četných mezinárodních cen z oblasti designu je nyní BMW řady 6 také nositelem ceny za design ze Spolkové republiky Německo. Od roku 2003, kdy přišlo na trh kupé, v roce 2004 kabriolet a minulý rok varianta M6 high-performance uspokojujeme vysoké nároky zákazníků, kteří hledají propojení nekompromisně sportovního vozu, nejmodernější technologie a luxusního cestovního kupé nebo kabrioletu. Jako velké kupé je BMW řady 6 součástí dlouhé tradice a současně vytyčuje jeden z nejdůležitějších milníků do budoucnosti orientované na design nové generace vozů BMW. „Four Floors in Urban Nightlife” je název výjimečné koncepce, za kterou získala značka MINI Cenu za design Spolkové republiky Německo. S tímto mottem vstupovala značka poprvé v roce 2003 na Mezinárodní autosalon v Ženevě a zapůsobila tak nejen na návštěvníky, ale také na porotu, která udílela ceny za design. „MINI je jako vozidlo i jako značka zážitkem a potvrzením výjimečného trendu“, vysvětluje šéf značky MINI Dr. Kay Segler. „A toto chceme zprostředkovat i návštěvníkům veletrhu. MINI je jiné a to je třeba zkrátka vidět i zažít.“ Oficiální německá cena za design je udělována spolkovým ministrem hospodářství, který Radu pro design jako kompetentní centrum designu pověřil udělením ocenění existujícího od roku 1969 (do roku 1986 pod názvem Spolková cena Gute Form a do roku 2000 jako Spolková cena za výrobní design). O tuto cenu za design se podnikatelé a soukromé osoby nemohou ucházet, nýbrž jsou nominováni ministerstvy hospodářství a senátory popř. Spolkovým ministerstvem hospodářství. Předpokladem proto však je, že jeden z výrobků již byl oceněn národní nebo mezinárodní cenou. Celkem je vyznamenáno nanejvýš 25 výrobků. „Počet cen jsme záměrně udrželi na nízkém počtu a budeme jej takto udržovat i do budoucna,“ vysvětluje Andrej Kupetz, jednatel Rady pro design. „Pouze tak můžeme z dlouhodobého hlediska zaručit tomuto ocenění přiměřený kvalitativní standard.“ Oceněné výrobky jsou v návaznosti na udílení cen k vidění v galerii veletrhu ve Frankfurtu a budou v následujícím roce vystaveny na nejrůznějším místech Německa.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků