BMW Gran Coupe ponese označení řady 6, možná s přívlastkem GT

Koncem dubna jsme vám představili koncept BMW Gran Coupe, tedy studii vozu, který se má přidat k stále módní vlně jakýchsi kříženců kupé a sedanů a na trhu potrápit Mercedes CLS či rovněž chystané Audi A7.

Prakticky hned po představení Gran Coupe bylo jasné, že tento vůz se bude vyrábět, otázkou ale bylo, pod jakým označením. Spekulace hovořily o znovuzrození osmičkové řady, jenže BMW má, zdá se, s Gran Coupe jiný záměr.

Informace z automobilky hovoří o tom, že tento vůz se na trhu objeví od roku 2012 pod hlavičkou řady 6. Ne, nebojte se, šestka bude stále k dispozici i jako kupé, o čemž svědčí třeba i nedávná špionáž, do party ale krom kabria přibere i čtyřdvéřovou verzi. Podle všeho se za jménem „BMW 6” objeví nějaké to upřesňující označení, pravdědpodobně „GT”, známe již z trochu odlišného, ale v rámci řady 5 koncepčně podobně se vymezujícího provedení. Ostatně i na název Gran Coupe by označení Gran Turismo dobře navazovalo...

Pokud to takto opravdu dopadne, bude to vlastně vcelku logické. Řadě 6 by měl být vůz velikostně nejbližší, navíc v Mnichově se dlouhodobě bojí znovu použít některá známá označení z minulosti. Vedle „M1” je to zdá se i osmičková řada. Ale co není dnes...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koncept BMW Gran Coupe, zřejmě budoucí BMW 6 GT
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků