BMW Gran Coupe: mnichovské CLS se blíží

21 komentářů

lethal924
26. dubna • 21:19

Ano! takhle to ma vypadat! spravne nizke rozplacle a z boku zachovany tvar praveho BMW - coupe, ale s "kufrem" vzadu - podobna silueta jako ma treba 3 coupe. Zkratka tohle auto chci videt na ulicich! chodim kazdy den kolem 5GT a snazim se to pochopit ale porad na tom nedokazu najit nic hezkeho. TOHLE je ono, pryc se vsema ostatnima designovyma hybridama typu pasikCC, a5, 5GT a kdovicojeste a nechat jen CLS, Rapide, Panameru a toto!

MH1
26. dubna • 20:26

musím přiznat, že současná produkce BMW se mi fakt líbí. škoda akorát, že bych si musel jít půjčit do banky s punčochou na hlavě :)

RedBaron
26. dubna • 10:46

Tento klasický nízký sportovní šmrncovní sedan a k tomu nafouklé GT pro toho, kdo takové hodnoty nevyznává a basta fidli. Nechápu, kde berou prostor ještě pro standardní pětku, stejně tak jako v případě Passat-Passat CC. Jediný dobře vypadající je ten CC, standardní Passat je nuda všech nud, stejně jako pětka v porovnání s tímto.

Andre
25. dubna • 15:12

Heh otazka je zda trvalo 2 dny az AR doslo ze BMW predstavilo studii Grand Coupe, nebo trvalo Patrikovi 2 dny napsat negativny clanek.
No budu komentovat jen ten konec o obsazenosti trhu.Passat CC - je hezky ale stale PASSAT - uplne jina trida.Panamera je Pannamera, krasne Porsche :-)Audi A5 - nikdy nevim kdyz to vidim je to A4 je to A5 cupe nebo ? pockej musim spocitat dvere :-DAston Martin Rapide - to myslis vazne ho hazet do jedne kupy mezi BMW AUDI a hlavne VW ?????Audi A7 - A5 jen trochu vic na A8 :-D MB CLS - krasne luxusne vypadajici kupe, po CL500 asi druhe nejhezci co BM ma.Takze ne nejaky, ale k**va velky prostor tam je.

Zelí
24. dubna • 16:13

Zatímco v nižších třídách už kufráky víceméně zmizely a nahradily je použitelnější hatchbaky. Ve vyších třídách se kufráky držely dosti dlouho. Nicméně zákazníci se mění a manažerští suchaři ze staré školy, kteří trávili i volný čas v kvádru vymírají. Dnešní zákazníci žádají auto s větší variabilitou. Takže to vypadá, že hlavním trendem je odchod kufráků do věčných lovišť. A to je dobře.
Pokrytectví těch tzv. lepších automobilek je, že se nám to snaží vnutit jako převratnou novinku s názvem čtyřdvéřové kupé i když jde o dnes již obyčejný hatchbak ve stylu starého R16 z roku 1965.

Radek.
24. dubna • 23:03

Proboha co to kecáš? To že schade pro knedlíky už pár let nepáchá žádný sedan ještě neznamená, že ty tvoje "kufráky" nikdo nechce a nekupuje a nebo dokonce nevyžaduje! Zkus vytáhnout paty z knedlolandu, otevřít oči - a budeš čučet řím se po světě jezdí a co zákazníci od pohodlného auta očekávají. A můžeš si být jist že kastle typu TwinDoor/Liftback na začátku jejich seznamu nebude...

Zelí
25. dubna • 14:39

Není to až tak dávno co si intelektuální giganti přímo ve vedení bmw neuměli představit, že by se snížíli k takové ubohosti a vyráběli jiné auto než kufrák. Nad karoseérií kombi se jim zvedal kufr (žaludek). A dneska prodají ve třídě 5 víc kombíků než kufráků a dělají hatchbaky a cpou se dovšeho možného jen, aby něco prodali. Kdyby zůstali v kufrákách tak už jsou po smrti a bmw bys našel jen na srazu veteránů.
Stačí se jen podívat na německé servery ojetých aut, abys zjistil, že ve střední třídě tvoří v prémiových značkách kufrák menšinu aut. Ještě v osumdesátých letech se většina osobních aut dělal jako kufráky ve všech třídách. Dneska v nižších třídách je kufrák exot a to čeká i vyšší třídy. Samozřejmě v rolsu hetchback nehrozí, ale to je tak všechno.

Radek.
26. dubna • 0:48

FYI: pokud jsme ti já a předřečník doporučovali opustit knedloland, byla tím knedlíkovým územím míněna právě "félkonemecká ržiše", Böhmen und Mähren nevyjímaje. Nic proti hatchbackům, ale uvědom si konečně že i přes úpornou snahu našich uvědomělých novinářů se většina světové automobilové produkce i konzumu ještě dlouho bude odehrávat mimo skopčácké montovny a autosalůny...

dr. 120L
26. dubna • 2:41

místo "kufrák" používejme slovo sedan :)))jinak souhlasím s panem zelím, soumrak klasických 3 prostorových karoserií ( = sedan) se blíží. Ani v americe,ani v evropě a ani v Asii sedany netáhnou. téměř nikdo už si nedovolí dělat auto bez nabídky hatchback/liftback/combi karoserie. Ani Subaru s Imprezou, aniMitsu s Lancerem atd atd. totiž snad jedinou zaznamenanou výhodou tohoto typukaroserie je fakt, že má vyšší torzní tuhost, což dnes již není nic s čímby si inženýři neporadili.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
realita bez maskovani
27. dubna • 10:10

staty kde je nejprodavanesji karoserii klasicky sedan (nepocitaji se uzitkove vozy, SUV, sportovni vozy - jedna se o segment nasi nizsi stredni, stredni a vyssi strredni tridy):
u zemi s hvezdickou podil teto karoserie roste
rusko*
cina*
brazilie*
argentina*
chile
peru
portugalsko*
spanelsko
turecko*
iran
Ke zbytku nemam udaje :( nicmene cela latinska a jizni amerika jezdi na sedanech, stejne jako japonsko, jihovychodni asie, australie apod.naopak vozy typu liftback jsou ve svete temer nezname

Dimitrij
28. dubna • 5:44

Jen chci souhlasit ze trhy se hodne ruzni...davaji tam auta zrovna ty co maji odbyt !!! V CR vetsinou nemaji lidi po dva auta a tak se snazi vybrat vse v jednou !!! Ziju rok v Australii a videl sem jen ednu radu 5 v kombiku !!!!???? zrovna shanim 5 radu e39 a nenasel sem zadny manual !!!!???? cumite co??? Same coupe'cka a sedany no a taky x5 & x3... trhr se prisposubuje poradavkam. A jen tak mimochodem-BMW je jednickou po prodanych luxusnich vozach v Australii

Arnie J
26. dubna • 12:50

A jaká je výhoda hatche? Vrzající plato a menší kufr? :)

dr. 120L
26. dubna • 17:57

výhoda je jasná: větší vstup. "díra" do kufru. jinak u dobře udělaného auta vrzat nic nemusí (a taky nevrže). že vrzat muže i sedansem se přesvědčil u kamarádovy A6 :-))). jo ještě jednupozitiv. vlastnost má sedan, prý je menší hluk od zadních kol. Nevím, u moderních aut to je myslim celkově jedno :)

Arnie J
27. dubna • 10:19

Jo tak ta větší díra je samozřejmě výhoda, ale pro mě osobně tato výhoda hraje roli tak jednou za rok. Abych nebyl osočen z předpojatosti, tak v současné době vlastním jeden sedan a jeden hatch :)

Mikey89
26. dubna • 13:23

Taky nechápu co všichni viděj na hatchbacích, liftbacích apod., není to lepší ani vzhledově, ani prakticky, prostě nijak... Pokud chce mít člověk dost místa na nohy vzadu a velkej kufr tak je sedan jediná možná volba, popřípadě combík....

Arnie J
26. dubna • 1:28

Dobře ty :-D Souhlas s tebou a Broukem. Sedany mají stále co říct.

Brouk
24. dubna • 23:00

Zeli, nevim, jestli si nekdy navstivil jine kontinenty nez Eur., ale z tveho prispevku to vypada, ze jsi jeste neopustil hranice sveho okrsku. Za prve v US a Asii v nizsich tridach nezmizely sedany, za druhe hatchbaky nejsou praktictejsi. Jsou kratsi, maji male kufry a v neposledni rade vypadaji priserne.

Tomas
24. dubna • 16:03

Vypdá celkem dobře, ale nějak mi připomína peugoty. Nvm proč, ale ty proporce jsou trochu podobný.

Radek.
24. dubna • 23:07

Pažout-nepažout, aspoň že už to zase vypadá jak BMW a ne jako obézní povoz pro bukvice s Banglovou ploutví na střeše...

Andres
24. dubna • 15:58

Negativní nádech textů týkajících se BMW je už na Autorevue zvykem, proto ani nemá cenu něco takového kritizovat (btw, proč se nikdo z redaktorů AR nehrabe v nabídce Audi podobným způsobem? Nabízejí modelů více než BMW a to vesměs stejných a snadno zaměnitelných) . Mě se tato ochutnávka velice líbí a když vemu, co se v dané třídě aktuálně nabízí,tak se velice těším na produkční verzi. Upřímně doufám, že bude na platformě nové 7er, která mi je jízdně mnohem blíže než 5er (E61). Spolu s konceptem CLS kombi od MB nejhezčí koncepty poslední doby...

realita bez maskovani
24. dubna • 18:43

BMW bylo u redaktoru roky velmi srdcovou zalezitosti, tak nyni spatne nesou to, jakym smerem se BMW ubira. Proste vidi, ze tradicni pojeti BMW umrelo a stavaji se z toho Passaty s jinym logem a holt kdo nekdy rad ridil, tak ty redaktory chape.
Ano, rozhoduji prodeje, ale to neznamena, ze neni duvod si nestesknout.

Doporučujeme

Články odjinud