Ano! takhle to ma vypadat! spravne nizke rozplacle a z boku zachovany tvar praveho BMW - coupe, ale s "kufrem" vzadu - podobna silueta jako ma treba 3 coupe. Zkratka tohle auto chci videt na ulicich! chodim kazdy den kolem 5GT a snazim se to pochopit ale porad na tom nedokazu najit nic hezkeho. TOHLE je ono, pryc se vsema ostatnima designovyma hybridama typu pasikCC, a5, 5GT a kdovicojeste a nechat jen CLS, Rapide, Panameru a toto!
musím přiznat, že současná produkce BMW se mi fakt líbí. škoda akorát, že bych si musel jít půjčit do banky s punčochou na hlavě :)
Tento klasický nízký sportovní šmrncovní sedan a k tomu nafouklé GT pro toho, kdo takové hodnoty nevyznává a basta fidli. Nechápu, kde berou prostor ještě pro standardní pětku, stejně tak jako v případě Passat-Passat CC. Jediný dobře vypadající je ten CC, standardní Passat je nuda všech nud, stejně jako pětka v porovnání s tímto.
Heh otazka je zda trvalo 2 dny az AR doslo ze BMW predstavilo studii Grand Coupe, nebo trvalo Patrikovi 2 dny napsat negativny clanek. No budu komentovat jen ten konec o obsazenosti trhu.Passat CC - je hezky ale stale PASSAT - uplne jina trida.Panamera je Pannamera, krasne Porsche :-)Audi A5 - nikdy nevim kdyz to vidim je to A4 je to A5 cupe nebo ? pockej musim spocitat dvere :-DAston Martin Rapide - to myslis vazne ho hazet do jedne kupy mezi BMW AUDI a hlavne VW ?????Audi A7 - A5 jen trochu vic na A8 :-D MB CLS - krasne luxusne vypadajici kupe, po CL500 asi druhe nejhezci co BM ma.Takze ne nejaky, ale k**va velky prostor tam je.
Zatímco v nižších třídách už kufráky víceméně zmizely a nahradily je použitelnější hatchbaky. Ve vyších třídách se kufráky držely dosti dlouho. Nicméně zákazníci se mění a manažerští suchaři ze staré školy, kteří trávili i volný čas v kvádru vymírají. Dnešní zákazníci žádají auto s větší variabilitou. Takže to vypadá, že hlavním trendem je odchod kufráků do věčných lovišť. A to je dobře.Pokrytectví těch tzv. lepších automobilek je, že se nám to snaží vnutit jako převratnou novinku s názvem čtyřdvéřové kupé i když jde o dnes již obyčejný hatchbak ve stylu starého R16 z roku 1965.
Proboha co to kecáš? To že schade pro knedlíky už pár let nepáchá žádný sedan ještě neznamená, že ty tvoje "kufráky" nikdo nechce a nekupuje a nebo dokonce nevyžaduje! Zkus vytáhnout paty z knedlolandu, otevřít oči - a budeš čučet řím se po světě jezdí a co zákazníci od pohodlného auta očekávají. A můžeš si být jist že kastle typu TwinDoor/Liftback na začátku jejich seznamu nebude...
Není to až tak dávno co si intelektuální giganti přímo ve vedení bmw neuměli představit, že by se snížíli k takové ubohosti a vyráběli jiné auto než kufrák. Nad karoseérií kombi se jim zvedal kufr (žaludek). A dneska prodají ve třídě 5 víc kombíků než kufráků a dělají hatchbaky a cpou se dovšeho možného jen, aby něco prodali. Kdyby zůstali v kufrákách tak už jsou po smrti a bmw bys našel jen na srazu veteránů.Stačí se jen podívat na německé servery ojetých aut, abys zjistil, že ve střední třídě tvoří v prémiových značkách kufrák menšinu aut. Ještě v osumdesátých letech se většina osobních aut dělal jako kufráky ve všech třídách. Dneska v nižších třídách je kufrák exot a to čeká i vyšší třídy. Samozřejmě v rolsu hetchback nehrozí, ale to je tak všechno.
FYI: pokud jsme ti já a předřečník doporučovali opustit knedloland, byla tím knedlíkovým územím míněna právě "félkonemecká ržiše", Böhmen und Mähren nevyjímaje. Nic proti hatchbackům, ale uvědom si konečně že i přes úpornou snahu našich uvědomělých novinářů se většina světové automobilové produkce i konzumu ještě dlouho bude odehrávat mimo skopčácké montovny a autosalůny...
místo "kufrák" používejme slovo sedan :)))jinak souhlasím s panem zelím, soumrak klasických 3 prostorových karoserií ( = sedan) se blíží. Ani v americe,ani v evropě a ani v Asii sedany netáhnou. téměř nikdo už si nedovolí dělat auto bez nabídky hatchback/liftback/combi karoserie. Ani Subaru s Imprezou, aniMitsu s Lancerem atd atd. totiž snad jedinou zaznamenanou výhodou tohoto typukaroserie je fakt, že má vyšší torzní tuhost, což dnes již není nic s čímby si inženýři neporadili.
staty kde je nejprodavanesji karoserii klasicky sedan (nepocitaji se uzitkove vozy, SUV, sportovni vozy - jedna se o segment nasi nizsi stredni, stredni a vyssi strredni tridy):u zemi s hvezdickou podil teto karoserie rosterusko*cina*brazilie*argentina*chileperuportugalsko*spanelskoturecko*iranKe zbytku nemam udaje :( nicmene cela latinska a jizni amerika jezdi na sedanech, stejne jako japonsko, jihovychodni asie, australie apod.naopak vozy typu liftback jsou ve svete temer nezname
Jen chci souhlasit ze trhy se hodne ruzni...davaji tam auta zrovna ty co maji odbyt !!! V CR vetsinou nemaji lidi po dva auta a tak se snazi vybrat vse v jednou !!! Ziju rok v Australii a videl sem jen ednu radu 5 v kombiku !!!!???? zrovna shanim 5 radu e39 a nenasel sem zadny manual !!!!???? cumite co??? Same coupe'cka a sedany no a taky x5 & x3... trhr se prisposubuje poradavkam. A jen tak mimochodem-BMW je jednickou po prodanych luxusnich vozach v Australii
A jaká je výhoda hatche? Vrzající plato a menší kufr? :)
výhoda je jasná: větší vstup. "díra" do kufru. jinak u dobře udělaného auta vrzat nic nemusí (a taky nevrže). že vrzat muže i sedansem se přesvědčil u kamarádovy A6 :-))). jo ještě jednupozitiv. vlastnost má sedan, prý je menší hluk od zadních kol. Nevím, u moderních aut to je myslim celkově jedno :)
Jo tak ta větší díra je samozřejmě výhoda, ale pro mě osobně tato výhoda hraje roli tak jednou za rok. Abych nebyl osočen z předpojatosti, tak v současné době vlastním jeden sedan a jeden hatch :)
Taky nechápu co všichni viděj na hatchbacích, liftbacích apod., není to lepší ani vzhledově, ani prakticky, prostě nijak... Pokud chce mít člověk dost místa na nohy vzadu a velkej kufr tak je sedan jediná možná volba, popřípadě combík....
Dobře ty :-D Souhlas s tebou a Broukem. Sedany mají stále co říct.
Zeli, nevim, jestli si nekdy navstivil jine kontinenty nez Eur., ale z tveho prispevku to vypada, ze jsi jeste neopustil hranice sveho okrsku. Za prve v US a Asii v nizsich tridach nezmizely sedany, za druhe hatchbaky nejsou praktictejsi. Jsou kratsi, maji male kufry a v neposledni rade vypadaji priserne.
Vypdá celkem dobře, ale nějak mi připomína peugoty. Nvm proč, ale ty proporce jsou trochu podobný.
Pažout-nepažout, aspoň že už to zase vypadá jak BMW a ne jako obézní povoz pro bukvice s Banglovou ploutví na střeše...
Negativní nádech textů týkajících se BMW je už na Autorevue zvykem, proto ani nemá cenu něco takového kritizovat (btw, proč se nikdo z redaktorů AR nehrabe v nabídce Audi podobným způsobem? Nabízejí modelů více než BMW a to vesměs stejných a snadno zaměnitelných) . Mě se tato ochutnávka velice líbí a když vemu, co se v dané třídě aktuálně nabízí,tak se velice těším na produkční verzi. Upřímně doufám, že bude na platformě nové 7er, která mi je jízdně mnohem blíže než 5er (E61). Spolu s konceptem CLS kombi od MB nejhezčí koncepty poslední doby...
BMW bylo u redaktoru roky velmi srdcovou zalezitosti, tak nyni spatne nesou to, jakym smerem se BMW ubira. Proste vidi, ze tradicni pojeti BMW umrelo a stavaji se z toho Passaty s jinym logem a holt kdo nekdy rad ridil, tak ty redaktory chape.Ano, rozhoduji prodeje, ale to neznamena, ze neni duvod si nestesknout.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.