Ve zkušebním středisku Miramas proběhlo finální ladění čtvrté generace bavorského crossoveru. Značka nám poodhalila její tajemství.
Asfaltový ovál, dálniční okruh, slalomové tratě, serpentiny, terén i prostředí pro zkoušky dynamické jízdy – to je poslední štace chystané čtvrté generace X3 před premiérou, kterou očekáváme v následujících týdnech.
Testování na jihofrancouzském polygonu se zaměřilo na ladění obratnosti a také sladění všech prvků jízdních vlastností. Oproti předešlému modelu má chystaná verze širší rozchod kol a rejd předních kol větší o 19 procent. Těšit se můžeme také na strmější převod řízení a výrazně lepší stabilizátory.
Na polygonu Miramas probíhaly mimo jiné i testy volitelného adaptivního odpružení s dvěma režimy, X3 bude navíc standardně vybavena nejmodernější verzí systému regulace příčné dynamiky BMW Lateral Dynamics Management. Za zmínku také stojí snížení koeficientu aerodynamického odporu z 0,29 na 0,27.
Z hlediska asistenčních systémů se pak můžeme těšit například na aktivní asistent změny jízdního pruhu, parkovací asistent nebo manévrovací asistent, s nímž se dá auto ovládat na dálku přes chytrý telefon.
Po stránce pohonu čekáme výběr benzinových, naftových a plug-in hybridních variant. Elektrické provedení iX3 se tentokrát bude od „klasického“ modelu podstatně lišit, protože využije zcela novou platformu Neue Klasse.
Odlišný má být také design, který u bateriového provedení nastínil koncept Neue Klasse X. A zatímco elektro-crossover dostane infotainment iDrive desáté generace, standardní model má generaci devátou.