BMW, Fiat a GM si možná vymění motory a převodovky

Ekonomické magazíny přinesly informace o možné spolupráci mezi koncerny BMW, Fiat a General Motors na poli motorů a převodovek. Dle neoficiálních informací zástupci těchto společností jednají o možné výměně motorů a převodovek.

General Motors by měl poskytnou bavorské automobilce klasický automat, který by doplnil nabídku pro trojkové a pětkové BMW. Opačným směrem by pak měla putovat převodovka SMG. Do amerického koncernu by také měl putovat nový agregát 4,4 V8 twin turbo, který byl nedávno představen u modelu BMW X6 a který by se hodil do výbavy vozů Cadillac.

Jaká výměna by měla proběhnout opačným směrem, případně jaké technologie by si měla automobilka BMW vyměnit s Fiatem není zcela jasné, ale bavorské automobilce vcelku chybí malé naftové a benzínové motory s přeplňováním, které by se postaraly o snížení celkových emisí CO2. Takové BMW 3 1,4 T-JET s výkonem 150 koní by jistě pomohl.
 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků