BMW doplní motorovou nabídku trojkového kombíku

Automobilka BMW zkompletuje motorovou nabídku modelu 3er Touring. Nově se pod kapotou objeví dva nejmenší čtyřválce ve verzích 318i Touring a 318d Touring, známé z verze sedan. Na BMW neobvyklá je zvolená cenová politika: za úspornější naftový motor si připlatíte, proti výkonnějšímu a rychlejšímu benzinu, bezmála 70 000 Kč, což je poněkud moc. BMW bylo přitom doposavad známé tím, že si nechávalo zaplatit za výkon motoru, nikoli za způsob a okolnosti, za kterých jej motor dosahuje. Příkladem budiž minimální cenový rozdíl mezi vozy 120i a 120d nebo dříve mezi 325i a 330d, které dosahují resp. dosahovaly obdobné dynamiky. Časy se holt mění... Je ovšem přirozené, že BMW šponuje cenu až tam, kam jí zákazník nechá dojít, dřívější přístup BMW byl poněkud neobvyklý.

318i Touring

318d Touring

Motor (ccm)

1995

1995

Výkon (kW/k)

95/129

90/122

Točivý moment (Nm)

180

280

Zrychlení 0-100 (s)

10,4

10,9

Maximální rychlost (km/h)

206

204

Komb. Spotřeba (l/100 km)

7,6

5,8

Cena (Kč)

843 400

910 800

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků