BMW dokončuje kabrio řady 8. Novinka podstoupila testy v Údolí smrti

Po uvedení nového kupé řady 8 se BMW pomalu chystá i na premiéru varianty Cabrio. Dosud ještě zamaskovaný prototyp tak nyní zajíždí testovací kilometry v Údolí smrti.

BMW již dříve uvedlo, že pro nejnovější generaci řady 8 chystá další dvě karosářské verze. Kromě čtyřdveřového Gran Coupé, které už paparazzi zahlédli testovat na Nürburgringu, se za krátkou dobu objeví i očekávaný kabriolet. Novinka totiž podstupuje závěrečnou fázi intenzivních funkčních a jízdních testů v USA.

Maskovaný prototyp, jehož konečný design bude pochopitelně vycházet z kupé, se tedy ukázal například v národním parku pouště Mohave a tedy i známém Údolí smrti, kde teploty převyšují 50 stupňů Celsia, je zde extrémní prašnost a sucho.

Nové BMW řady 8 oficiálně. Je nádherné! Silný benzin doplní nafta

Nové BMW řady 8 oficiálně. Je nádherné! Silný benzin doplní nafta

V těchto podmínkách pak inženýři kontrolují elektronické systémy, hi-fi aparaturu, displeje, senzory a funkce asistenčních systémů při několikahodinovém stání i jízdě na přímém slunci, samozřejmě se staženou střechou. Ta bude mimochodem u řady 8 Cabrio klasicky plátěná.

Testuje se například i výkon klimatizace v extrémním vedru a také odolnost elektroniky vůči silným elektromagnetickým vlnám, které se vyskytují v oblasti turbín vodních elektráren přehrady Hoover Dam. Nakonec ale „osmička“ najela i testovací kilometry na šotolinovoých cestách v okolí Mount Whitney nebo v zácpách na Stripu v Las Vegas.

BMW 8 Gran Coupé odhaleno díky patentovým ilustracím. I kabrio!

BMW 8 Gran Coupé odhaleno díky patentovým ilustracím. I kabrio!

V kabrioletu pak lze očekávat stejné agregáty jako v kupé. Určitě tak bude na výběr z dvakrát přeplňovaného 4,4litrového osmiválce o výkonu 390 kW (530 koní) a dvakrát přeplňovaného třílitrového, vznětového šestiválce o výkonu (320 koní).

Nejostřejší verze M8 s osmiválcem o výkonu přes 441 kW (600 koní) by se poté měla objevit nejen ve formě klasického kupé a čtyřdveřového Gran Coupé, ale k dostání bude rovněž s karoserií kabrioletu. Na tyto novinky si však musíme ještě počkat. Dosud ani přesně nevíme, kdy BMW oficiálně představí nyní dokončované standardní Cabrio.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

dnes | AutoRevue.cz | 4 příspěvky
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků