BMW dokončuje kabrio řady 8. Novinka podstoupila testy v Údolí smrti

Po uvedení nového kupé řady 8 se BMW pomalu chystá i na premiéru varianty Cabrio. Dosud ještě zamaskovaný prototyp tak nyní zajíždí testovací kilometry v Údolí smrti.

BMW již dříve uvedlo, že pro nejnovější generaci řady 8 chystá další dvě karosářské verze. Kromě čtyřdveřového Gran Coupé, které už paparazzi zahlédli testovat na Nürburgringu, se za krátkou dobu objeví i očekávaný kabriolet. Novinka totiž podstupuje závěrečnou fázi intenzivních funkčních a jízdních testů v USA.

Maskovaný prototyp, jehož konečný design bude pochopitelně vycházet z kupé, se tedy ukázal například v národním parku pouště Mohave a tedy i známém Údolí smrti, kde teploty převyšují 50 stupňů Celsia, je zde extrémní prašnost a sucho.

Nové BMW řady 8 oficiálně. Je nádherné! Silný benzin doplní nafta

Nové BMW řady 8 oficiálně. Je nádherné! Silný benzin doplní nafta

V těchto podmínkách pak inženýři kontrolují elektronické systémy, hi-fi aparaturu, displeje, senzory a funkce asistenčních systémů při několikahodinovém stání i jízdě na přímém slunci, samozřejmě se staženou střechou. Ta bude mimochodem u řady 8 Cabrio klasicky plátěná.

Testuje se například i výkon klimatizace v extrémním vedru a také odolnost elektroniky vůči silným elektromagnetickým vlnám, které se vyskytují v oblasti turbín vodních elektráren přehrady Hoover Dam. Nakonec ale „osmička“ najela i testovací kilometry na šotolinovoých cestách v okolí Mount Whitney nebo v zácpách na Stripu v Las Vegas.

BMW 8 Gran Coupé odhaleno díky patentovým ilustracím. I kabrio!

BMW 8 Gran Coupé odhaleno díky patentovým ilustracím. I kabrio!

V kabrioletu pak lze očekávat stejné agregáty jako v kupé. Určitě tak bude na výběr z dvakrát přeplňovaného 4,4litrového osmiválce o výkonu 390 kW (530 koní) a dvakrát přeplňovaného třílitrového, vznětového šestiválce o výkonu (320 koní).

Nejostřejší verze M8 s osmiválcem o výkonu přes 441 kW (600 koní) by se poté měla objevit nejen ve formě klasického kupé a čtyřdveřového Gran Coupé, ale k dostání bude rovněž s karoserií kabrioletu. Na tyto novinky si však musíme ještě počkat. Dosud ani přesně nevíme, kdy BMW oficiálně představí nyní dokončované standardní Cabrio.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků