BMW dokončuje kabrio řady 8. Novinka podstoupila testy v Údolí smrti

Po uvedení nového kupé řady 8 se BMW pomalu chystá i na premiéru varianty Cabrio. Dosud ještě zamaskovaný prototyp tak nyní zajíždí testovací kilometry v Údolí smrti.

BMW již dříve uvedlo, že pro nejnovější generaci řady 8 chystá další dvě karosářské verze. Kromě čtyřdveřového Gran Coupé, které už paparazzi zahlédli testovat na Nürburgringu, se za krátkou dobu objeví i očekávaný kabriolet. Novinka totiž podstupuje závěrečnou fázi intenzivních funkčních a jízdních testů v USA.

Maskovaný prototyp, jehož konečný design bude pochopitelně vycházet z kupé, se tedy ukázal například v národním parku pouště Mohave a tedy i známém Údolí smrti, kde teploty převyšují 50 stupňů Celsia, je zde extrémní prašnost a sucho.

Nové BMW řady 8 oficiálně. Je nádherné! Silný benzin doplní nafta

Nové BMW řady 8 oficiálně. Je nádherné! Silný benzin doplní nafta

V těchto podmínkách pak inženýři kontrolují elektronické systémy, hi-fi aparaturu, displeje, senzory a funkce asistenčních systémů při několikahodinovém stání i jízdě na přímém slunci, samozřejmě se staženou střechou. Ta bude mimochodem u řady 8 Cabrio klasicky plátěná.

Testuje se například i výkon klimatizace v extrémním vedru a také odolnost elektroniky vůči silným elektromagnetickým vlnám, které se vyskytují v oblasti turbín vodních elektráren přehrady Hoover Dam. Nakonec ale „osmička“ najela i testovací kilometry na šotolinovoých cestách v okolí Mount Whitney nebo v zácpách na Stripu v Las Vegas.

BMW 8 Gran Coupé odhaleno díky patentovým ilustracím. I kabrio!

BMW 8 Gran Coupé odhaleno díky patentovým ilustracím. I kabrio!

V kabrioletu pak lze očekávat stejné agregáty jako v kupé. Určitě tak bude na výběr z dvakrát přeplňovaného 4,4litrového osmiválce o výkonu 390 kW (530 koní) a dvakrát přeplňovaného třílitrového, vznětového šestiválce o výkonu (320 koní).

Nejostřejší verze M8 s osmiválcem o výkonu přes 441 kW (600 koní) by se poté měla objevit nejen ve formě klasického kupé a čtyřdveřového Gran Coupé, ale k dostání bude rovněž s karoserií kabrioletu. Na tyto novinky si však musíme ještě počkat. Dosud ani přesně nevíme, kdy BMW oficiálně představí nyní dokončované standardní Cabrio.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků