BMW dokončuje kabrio řady 8. Novinka podstoupila testy v Údolí smrti

Po uvedení nového kupé řady 8 se BMW pomalu chystá i na premiéru varianty Cabrio. Dosud ještě zamaskovaný prototyp tak nyní zajíždí testovací kilometry v Údolí smrti.

BMW již dříve uvedlo, že pro nejnovější generaci řady 8 chystá další dvě karosářské verze. Kromě čtyřdveřového Gran Coupé, které už paparazzi zahlédli testovat na Nürburgringu, se za krátkou dobu objeví i očekávaný kabriolet. Novinka totiž podstupuje závěrečnou fázi intenzivních funkčních a jízdních testů v USA.

Maskovaný prototyp, jehož konečný design bude pochopitelně vycházet z kupé, se tedy ukázal například v národním parku pouště Mohave a tedy i známém Údolí smrti, kde teploty převyšují 50 stupňů Celsia, je zde extrémní prašnost a sucho.

Nové BMW řady 8 oficiálně. Je nádherné! Silný benzin doplní nafta

Nové BMW řady 8 oficiálně. Je nádherné! Silný benzin doplní nafta

V těchto podmínkách pak inženýři kontrolují elektronické systémy, hi-fi aparaturu, displeje, senzory a funkce asistenčních systémů při několikahodinovém stání i jízdě na přímém slunci, samozřejmě se staženou střechou. Ta bude mimochodem u řady 8 Cabrio klasicky plátěná.

Testuje se například i výkon klimatizace v extrémním vedru a také odolnost elektroniky vůči silným elektromagnetickým vlnám, které se vyskytují v oblasti turbín vodních elektráren přehrady Hoover Dam. Nakonec ale „osmička“ najela i testovací kilometry na šotolinovoých cestách v okolí Mount Whitney nebo v zácpách na Stripu v Las Vegas.

BMW 8 Gran Coupé odhaleno díky patentovým ilustracím. I kabrio!

BMW 8 Gran Coupé odhaleno díky patentovým ilustracím. I kabrio!

V kabrioletu pak lze očekávat stejné agregáty jako v kupé. Určitě tak bude na výběr z dvakrát přeplňovaného 4,4litrového osmiválce o výkonu 390 kW (530 koní) a dvakrát přeplňovaného třílitrového, vznětového šestiválce o výkonu (320 koní).

Nejostřejší verze M8 s osmiválcem o výkonu přes 441 kW (600 koní) by se poté měla objevit nejen ve formě klasického kupé a čtyřdveřového Gran Coupé, ale k dostání bude rovněž s karoserií kabrioletu. Na tyto novinky si však musíme ještě počkat. Dosud ani přesně nevíme, kdy BMW oficiálně představí nyní dokončované standardní Cabrio.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků