BMW do zásuvky teď budou mít vlastní hlavu. Chystá se i sbírání bodů pro šetřílky

Plug-in hybridní modely BMW teď poznají nízkoemisní zónu a přepnou se do elektrického režimu. Na konci roku pak za to můžete sbírat i body. Bude to mít své výhody.

Mnichovská automobilka přichází s novou aplikací BMW eDrive Zones pro, která umí některé plug-in hybridní modely sama přepnout do elektrického režimu při vjezdu do nízkoemisní městské zóny. Zatím se to týká modelů BMW 745e, BMW X5 xDrive45e a BMW 330e. Další modely budou následovat.

BMW vyškrtne z nabídky celou řadu spalovacích motorů. Více se zaměří na elektrifikaci

BMW vyškrtne z nabídky celou řadu spalovacích motorů. Více se zaměří na elektrifikaci

Vedle této funkce bude na konci letošního roku zpřístupněný i nový věrnostní program BMW Points, se kterým mohou uživatelé sbírat body za elektrickou jízdu. Za každý kilometr na běžné komunikaci dostanou jeden bod a za každý kilometr v nízkoemisní zóně dostanou dva. Body si pak mohou vyměnit například za nabíjení zdarma. 

BMW tvrdí, že technologie jejich aplikace pro nízkoemisní zóny bude fungovat i v automobilech jiných značek. Tímto krokem chce tedy jít příkladem a popostrčit tak svou konkurenci. Nová služba je v plug-in hybridních modelech BMW již standardní výbavou a funguje podle přesně definovaných souřadnic GPS. 

Náhrada za nikdy nevyráběné BMW M3 Touring je v prodeji. Má zajímavou cenu

Náhrada za nikdy nevyráběné BMW M3 Touring je v prodeji. Má zajímavou cenu

O přechodu do elektrického režimu bude řidič informován pomocí hlášky na displeji. Pokud bude akumulátor vozu vybitý, nebo se v průběhu jízdy po oblasti vybije, bude pokračovat se spalovacím motorem. V současnosti fungují nízkoemisní zóny v 80 evropských městech. Většina je v Německu, ale stranou není ani Francie, Nizozemsko či Belgie. V České republice zatím žádná nízkoemisní zóna není.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

včera | Vladimír Kadera | 10 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků