BMW CS1: bavorský vdoleček

Jste sportovně založeni? Nemáte hluboko do kapsy? Přijíždí vůz, který brzy spatří světlo světa, nejmenší zástupce značky BMW. Sledujte tento bavorský vdolek!
BMW CS1: bavorský vdoleček

BMW vždy patřila mezi značky, které tvoří v automobilové hierarchii spíše „high society“, než běžnou střední třídu. Svým charakterem se však, narozdíl od mafiánských medvídků od Mercedesu či rodinných korábů od Audi, právem řadí mezi hordu temperamentem protknutých vozítek. Pro stejně založené řidiče totiž svá auta taky vyrábí. Vozy pětkové a sedmičkové řady sice voní diplomacií, zato trojková řada je, dá se říct, nástrojem takřka sportovním. Pokud však chtěl někdo agresivitu a živost BMW, ale zároveň lehkost japonských kupé, potažmo kabrioletů, neměl moc z čeho vybírat. Nyní se ale situace mění. Mnichovská automobilka má v plánu vyhovět i zástupkyním křehkého pohlaví a také mladým studentíkům, kterým obdiv okolí rozhodně nevadí a chtějí být „in“.

Dámy a pánové, přijíždí BMW CS1. Název se jeví surově, jako by ještě od tvůrců nepadlo poslední slovo. Také že ne! Jedná se o koncept, který by měl napovědět, jak bude vypadat nejmenší zástupce značky. Sportovního ducha jistě podtrhuje otevřené provedení vozu, praktičnost zase čtyřmístná nabídka prostoru. Vzhled auta vychází z typických prvků mnichovských vozů: krátký převis, velká kola a dravý kukuč! Zcela nové jsou ale světlomety, a to jak přední, tak i zadní. Jsou sice tradičně dvojité, avšak jejich protažení do stran s použitím xenonových výbojek dokazuje dostatečnou tvůrčí invenci a také znatelný technický pokrok. Jeho sportovní ražení zase dokládá zajímavé tvarování dveří a prahů. Celkový nadutý výraz potom jen umocňuje jeho posazení na obrovských 18palcových kolech (215/45 vpředu a 235/40 vzadu).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zamračená přední maska jde ve šlépějích sedmičky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Bavorský vdoleček je opravdu malinký.

Pakliže design je evoluční, nehodlá však nějak razantněji vyjet ze zaběhnutých křivek mnichovské automobilky, interiér jde o kus dále a můžeme na něm vidět stopy od rozvášněných designérů, kteří kreativitou určitě nešetřili. Ten je opravdu svěží a evokuje moderními prvky. Dominují zde materiály jako leštěný kov, dřevo a světlá kůže. Kvalita je zaručena.

Co se týče technické vybavenosti, hlavní úlohu obstarává systém iDrive (známý z řady 7), jehož ústředním ovladačem je elegantní otáčivý joystick. Lepší palubní počítač u BMW nenajdete. O dostatečnou informovanost řidiče se stará monitor, který je běžně skryt, a vysouvá se pouze na povel řidiče. Hýčkat svou posádku dokáže tento bavoráček koženými sedadly a také gelovými vycpávkami, které se přizpůsobují tělu a omezují únavu na dlouhých cestách. Co se týče motorového vybavení, k dispozici bude čtyřválec se systémem Valvetronic o objemu 1,8 o výkonu 85 kW (115 koní při 5500 ot./min) a točivém momentu 175 Nm (3750 ot./min). Inu, těšme se!

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na BMW CS1 je originální vše.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér je pln ladných tvarů a křivek s ostrými hranami.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 16 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků