BMW Concept X1: předzvěst „baby SUV“

(video) BMW v Paříži odhalilo předprodukční verzi svého nového kompaktního SUV. V této kategorii hodlá razit svou vlastní cestu.

Automobilka BMW opět přichází s něčím, co veřejnost překvapí a zaujme podobným způsobem, jako tomu bylo u modelu X6, jež se poprvé představil vloni ve Frankfurtu. BMW X1, které má potenciál stát se velmi žádaným vozem, ovšem míří zcela jinam a oslovit má současnou skupinu lidí vlastnících SUV, který však navzdory tomu touží po jakémsi kompromisu. Tentokrát to nemají být ti, kteří chtějí SUV a coupé v jednom, ale ti, kteří od svého SUV vyžadují praktičnost i solidní obratnost. Tyto vlastnosti chce automobilka obsáhnout v modelu X1, který by se ve své sériové podobě měl objevit v průběhu příštího roku.

Podle oficiální tiskové zprávy vytváří automobilka zcela novou kategorii prémiových kompaktů, které své využití najdou především ve městě a při občasných výletech mimo město. Zatímco ani běžné SUV nejsou vhodné pro jízdu v terénu, u tohoto vozu je to snad podle světlé výšky a boční části jasné snad na první pohled. Tím ovšem není vyloučeno, že na rozbitých silnicích si BMW X1 neporadí, ovšem už v lehkém terénu by mohly nastat potíže.

Jak je patrné z označení, prostorově se vůz zařadí pod model X3, od něhož si X1 půjčil systém pohonu všech čtyř kol. Na druhé straně, množství ostatních prvků bude pocházet právě z kompaktní řady 1. Po designové stránce vůz zapadá do aktuálního směrování automobilky, o čemž svědčí třeba neodmyslitelná dvojice mohutných „ledvinek“. Konceptu však rozhodně nelze upřít dynamický vzhled, který je podtržen svalnatými (a možná až příliš kyprými) tvary přídě a zádě. Profil je pak zkrášlen i 19- ti palcovými mnohopaprskovými koly.

BMW X1 se ve své sériové podobě objeví zřejmě již za rok na Frankfurtském autosalonu a s výrobou se začne pár týdnů poté v Lipsku. První kusy by se tak ke svým majitelům mohly dostat již začátkem roku 2010. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW Concept X1
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků