BMW Concept X1: předzvěst „baby SUV“

(video) BMW v Paříži odhalilo předprodukční verzi svého nového kompaktního SUV. V této kategorii hodlá razit svou vlastní cestu.

Automobilka BMW opět přichází s něčím, co veřejnost překvapí a zaujme podobným způsobem, jako tomu bylo u modelu X6, jež se poprvé představil vloni ve Frankfurtu. BMW X1, které má potenciál stát se velmi žádaným vozem, ovšem míří zcela jinam a oslovit má současnou skupinu lidí vlastnících SUV, který však navzdory tomu touží po jakémsi kompromisu. Tentokrát to nemají být ti, kteří chtějí SUV a coupé v jednom, ale ti, kteří od svého SUV vyžadují praktičnost i solidní obratnost. Tyto vlastnosti chce automobilka obsáhnout v modelu X1, který by se ve své sériové podobě měl objevit v průběhu příštího roku.

Podle oficiální tiskové zprávy vytváří automobilka zcela novou kategorii prémiových kompaktů, které své využití najdou především ve městě a při občasných výletech mimo město. Zatímco ani běžné SUV nejsou vhodné pro jízdu v terénu, u tohoto vozu je to snad podle světlé výšky a boční části jasné snad na první pohled. Tím ovšem není vyloučeno, že na rozbitých silnicích si BMW X1 neporadí, ovšem už v lehkém terénu by mohly nastat potíže.

Jak je patrné z označení, prostorově se vůz zařadí pod model X3, od něhož si X1 půjčil systém pohonu všech čtyř kol. Na druhé straně, množství ostatních prvků bude pocházet právě z kompaktní řady 1. Po designové stránce vůz zapadá do aktuálního směrování automobilky, o čemž svědčí třeba neodmyslitelná dvojice mohutných „ledvinek“. Konceptu však rozhodně nelze upřít dynamický vzhled, který je podtržen svalnatými (a možná až příliš kyprými) tvary přídě a zádě. Profil je pak zkrášlen i 19- ti palcovými mnohopaprskovými koly.

BMW X1 se ve své sériové podobě objeví zřejmě již za rok na Frankfurtském autosalonu a s výrobou se začne pár týdnů poté v Lipsku. První kusy by se tak ke svým majitelům mohly dostat již začátkem roku 2010. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW Concept X1
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 34 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků