BMW Concept X1: předzvěst „baby SUV“

(video) BMW v Paříži odhalilo předprodukční verzi svého nového kompaktního SUV. V této kategorii hodlá razit svou vlastní cestu.

Automobilka BMW opět přichází s něčím, co veřejnost překvapí a zaujme podobným způsobem, jako tomu bylo u modelu X6, jež se poprvé představil vloni ve Frankfurtu. BMW X1, které má potenciál stát se velmi žádaným vozem, ovšem míří zcela jinam a oslovit má současnou skupinu lidí vlastnících SUV, který však navzdory tomu touží po jakémsi kompromisu. Tentokrát to nemají být ti, kteří chtějí SUV a coupé v jednom, ale ti, kteří od svého SUV vyžadují praktičnost i solidní obratnost. Tyto vlastnosti chce automobilka obsáhnout v modelu X1, který by se ve své sériové podobě měl objevit v průběhu příštího roku.

Podle oficiální tiskové zprávy vytváří automobilka zcela novou kategorii prémiových kompaktů, které své využití najdou především ve městě a při občasných výletech mimo město. Zatímco ani běžné SUV nejsou vhodné pro jízdu v terénu, u tohoto vozu je to snad podle světlé výšky a boční části jasné snad na první pohled. Tím ovšem není vyloučeno, že na rozbitých silnicích si BMW X1 neporadí, ovšem už v lehkém terénu by mohly nastat potíže.

Jak je patrné z označení, prostorově se vůz zařadí pod model X3, od něhož si X1 půjčil systém pohonu všech čtyř kol. Na druhé straně, množství ostatních prvků bude pocházet právě z kompaktní řady 1. Po designové stránce vůz zapadá do aktuálního směrování automobilky, o čemž svědčí třeba neodmyslitelná dvojice mohutných „ledvinek“. Konceptu však rozhodně nelze upřít dynamický vzhled, který je podtržen svalnatými (a možná až příliš kyprými) tvary přídě a zádě. Profil je pak zkrášlen i 19- ti palcovými mnohopaprskovými koly.

BMW X1 se ve své sériové podobě objeví zřejmě již za rok na Frankfurtském autosalonu a s výrobou se začne pár týdnů poté v Lipsku. První kusy by se tak ke svým majitelům mohly dostat již začátkem roku 2010. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW Concept X1

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 236 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků