BMW Concept CS: osmička se vrací na silnice

Byla to opravdová pecka, když v roce 1989 přišla bavorská automobilka s velkým a luxusním kupé. To se vyrábělo následujících deset let v šesti různých verzích s osmi a dvanácti válcovými motory.

Od té doby automobilka BMW pole velkých kupé pro nejnáročnější prakticky zcela vyklidila. V současnosti má sice k dispozici šestkový model, ale ten se svou velikostí nemůže měřit s luxusními a velkými konkurenty od Maserati nebo Aston Martin.

To má ovšem změnit potvrzený plán, na jehož konci bude nástupce legendárního osmičkového kupé. Jak bude tento vůz vypadat naznačuje studie Concept CS, kterou BMW představilo na autosalonu v Šanghaji.

Studie se svými rozměry zařadí mezi silniční velikány. Rozvor 3 140 mm, délka 5 100 mm, šířka 1 980 mm a výška 1 370 mm. To vše dělá z této studie konečně pořádně velký bavorák.

Na rozdíl od původní osmičkové řady, je Concept CS čtyřdveřovým vozem. Nejedná se tedy o klasické kupé, ale o „sedan s tvary kupé“, což je v současnosti velký hit. Nejen Quattroporte a Rapide, ale také chystané Porsche Panamera, nebo Mercedes CLS patří do stejné skupiny.

O pohon Konceptu CS se stará dvanáctiválec s výkonem přes 500 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
BMW Concept CS
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků