BMW Concept CS: osmička se vrací na silnice

Byla to opravdová pecka, když v roce 1989 přišla bavorská automobilka s velkým a luxusním kupé. To se vyrábělo následujících deset let v šesti různých verzích s osmi a dvanácti válcovými motory.

Od té doby automobilka BMW pole velkých kupé pro nejnáročnější prakticky zcela vyklidila. V současnosti má sice k dispozici šestkový model, ale ten se svou velikostí nemůže měřit s luxusními a velkými konkurenty od Maserati nebo Aston Martin.

To má ovšem změnit potvrzený plán, na jehož konci bude nástupce legendárního osmičkového kupé. Jak bude tento vůz vypadat naznačuje studie Concept CS, kterou BMW představilo na autosalonu v Šanghaji.

Studie se svými rozměry zařadí mezi silniční velikány. Rozvor 3 140 mm, délka 5 100 mm, šířka 1 980 mm a výška 1 370 mm. To vše dělá z této studie konečně pořádně velký bavorák.

Na rozdíl od původní osmičkové řady, je Concept CS čtyřdveřovým vozem. Nejedná se tedy o klasické kupé, ale o „sedan s tvary kupé“, což je v současnosti velký hit. Nejen Quattroporte a Rapide, ale také chystané Porsche Panamera, nebo Mercedes CLS patří do stejné skupiny.

O pohon Konceptu CS se stará dvanáctiválec s výkonem přes 500 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
BMW Concept CS
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků