BMW: Co nového pro rok 2009?

Ačkoli neočekáváme žádný vyloženě zlomový model, menších novinek je u BMW pro modelový rok 2009 více než dost.

Jisté je, že zákazníci na většině světových trhů stále více hledí směrem ke snižování spotřeby paliva, a to se nyní týká i prestižních značek typu BMW. V Bavorsku připravují radikální zvýšení počtu pohonných jednotek se systémem Efficient Dynamic. Jeho jádrem je použití výkonných, ale hospodárných motorů, k jejichž snažení se přidávají dílčí elementy jako pneumatiky se sníženým valivým odporem, zhasínání motoru na křižovatkách či využití energie získané rekuperací. V rámci každé z nabízených modelových řad bude k dsipozici motor splňující emisní normu Euro V, celkem jich v nabídce BMW bude třiadvacet.

V rámci snižování spotřeby paliva u konvenčních spalovacích motorů sáhli u BMW k modifikacím vznětových jednotek. Nejúspprnějším vozem se stává BMW 118d osazený přeplňovaným „dvoulitrem“ s produkcí 118 gramů CO2 na kilometr. Ten pod kapotu dostal i vůz BMW 118d v provedení Cabrio, který s ním z 0 na 100 km/h zrychlí za 9,5 s, ale v kombinovaném provozu si řekne jen o 4,9 litru nafty na 100 km. Faceliftovaná „trojka“ dostane verzi 330d, vybavenou výkonným vznětovým motorem doplněným o zařízení BluePerformance, díky kterému plní dokonce emisní normy Euro VI, plánované v Evropě až od roku 2014.

Další postupy lze samozřejmě očekávat od palubních elektronických systémů. Přepracovaný komunikační systém iDrive má sedmisměrný ovladač s odděleným LCD (rozlišení se zvýšilo na 1 280 x 480 pixelů). Upraven byl pro snadný přístup jak řidiče, tak i jeho spolujezdce. Ve většině modelových variant bude k dispozici i v součinnosti s navigací. Palubní přístroje (včetně USB či iPhone) bude možno připojit k internetu prostřednictvím zařízení ConnectedDrive, což napomůže k aktuálnímu informování o dopravní situaci, ale také umožní automaticky přivolat pomoc v případě havárie, kdy bude záchranný tým informován také o povaze kolize. Podmínkou pro funkci tohoto systému však bude připravená infrastruktura v dané zemi. Systém iDrive bude zahrnovat pevnou paměť 80GB, kam si posádka bude ukládat především oblíbenou hudbu. Palubní technika se také bude synchronizovat s „chytrými telefony“.

Pro modelový rok 2009 bude faceliftován a dále upraven model BMW X3, který očekává nápor nových konkurentů. V nabídce se objeví řada zvýhodněných výbaových paketů. Změny se dotknou také čerstvé řady X6, jež bude moci mít i zvláštní sportovní paket

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků