BMW: Co nového pro rok 2009?

Ačkoli neočekáváme žádný vyloženě zlomový model, menších novinek je u BMW pro modelový rok 2009 více než dost.

Jisté je, že zákazníci na většině světových trhů stále více hledí směrem ke snižování spotřeby paliva, a to se nyní týká i prestižních značek typu BMW. V Bavorsku připravují radikální zvýšení počtu pohonných jednotek se systémem Efficient Dynamic. Jeho jádrem je použití výkonných, ale hospodárných motorů, k jejichž snažení se přidávají dílčí elementy jako pneumatiky se sníženým valivým odporem, zhasínání motoru na křižovatkách či využití energie získané rekuperací. V rámci každé z nabízených modelových řad bude k dsipozici motor splňující emisní normu Euro V, celkem jich v nabídce BMW bude třiadvacet.

V rámci snižování spotřeby paliva u konvenčních spalovacích motorů sáhli u BMW k modifikacím vznětových jednotek. Nejúspprnějším vozem se stává BMW 118d osazený přeplňovaným „dvoulitrem“ s produkcí 118 gramů CO2 na kilometr. Ten pod kapotu dostal i vůz BMW 118d v provedení Cabrio, který s ním z 0 na 100 km/h zrychlí za 9,5 s, ale v kombinovaném provozu si řekne jen o 4,9 litru nafty na 100 km. Faceliftovaná „trojka“ dostane verzi 330d, vybavenou výkonným vznětovým motorem doplněným o zařízení BluePerformance, díky kterému plní dokonce emisní normy Euro VI, plánované v Evropě až od roku 2014.

Další postupy lze samozřejmě očekávat od palubních elektronických systémů. Přepracovaný komunikační systém iDrive má sedmisměrný ovladač s odděleným LCD (rozlišení se zvýšilo na 1 280 x 480 pixelů). Upraven byl pro snadný přístup jak řidiče, tak i jeho spolujezdce. Ve většině modelových variant bude k dispozici i v součinnosti s navigací. Palubní přístroje (včetně USB či iPhone) bude možno připojit k internetu prostřednictvím zařízení ConnectedDrive, což napomůže k aktuálnímu informování o dopravní situaci, ale také umožní automaticky přivolat pomoc v případě havárie, kdy bude záchranný tým informován také o povaze kolize. Podmínkou pro funkci tohoto systému však bude připravená infrastruktura v dané zemi. Systém iDrive bude zahrnovat pevnou paměť 80GB, kam si posádka bude ukládat především oblíbenou hudbu. Palubní technika se také bude synchronizovat s „chytrými telefony“.

Pro modelový rok 2009 bude faceliftován a dále upraven model BMW X3, který očekává nápor nových konkurentů. V nabídce se objeví řada zvýhodněných výbaových paketů. Změny se dotknou také čerstvé řady X6, jež bude moci mít i zvláštní sportovní paket

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků