BMW Classic koupilo původní továrnu BMW, bude z ní muzeum

Oddělení BMW Classic, pečující o historický odkaz automobilky BMW a jejích současných značek, se vrací na místo činu zakladatelů značky BMW.
BMW Classic koupilo původní továrnu BMW, bude z ní muzeum

Převážná část sbírek oddělení BMW Classic, zahrnující historické vozy a motocykly značek BMW, Mini a Rolls-Royce, se zřejmě brzy vrátí tam, kde BMW začínalo. Německá automobilka totiž pro svoji divizi Classic koupila rozsáhlý areál v mnichovské čtvrti Milbertshofen, na němž stojí část původní továrny z roku 1918.

BMW: online-shop s díly youngtimerů

BMW: online-shop s díly youngtimerů

Po rekonstrukci tam budou kromě muzea přesunuty i některé další provozy BMW Classic včetně dílen, v nichž se pro muzeum i soukromé zákazníky renovují historická vozidla, archivu nebo zákaznického střediska.

Klepněte pro větší obrázek
Původní areál BMW v meziválečném období
 

Společnost BMW ale tuto továrnu používala jen krátce a záhy přestěhovala svoji výrobu do jiného, nedaleko postaveného areálu. Už v průběhu dvacátých let zmíněnou továrnu převzal koncern Knorr-Bremse AG, jeden z nejvýznamnějších výrobců brzdových systémů.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků