BMW chystá radikální změnu baterií pro rok 2026. Budou i bezpečnější

Kankunen  |  14. 02. 2017 13:16  |  [46.174.56.xxx]

Něco se děje, pořád nám slibují, že příští rok budou baterky o 200% lepší a teď najednou BMW vyhlásí, že baterky bude mít za 10 let o 20% lepší. To to teda moc růžově nevypadá.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  14. 02. 2017 14:05  |  [194.228.134.xxx]

Jestli ma dnes nekdo prehled o (moznostech, vyhlidkach) bateriich, tak jsou to specializovane bateriove/technologicke firmy (laboratore) a Elon Musk.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  14. 02. 2017 15:02  |  [93.153.75.xxx]

Pan Musk skupuje nabíjecí tužkovky Samsung a z toho lepí své bateriové bloky. Jestli má tříletý Musk junior ve svém elektroatíčku čtyři tužkovky Musk senior má v každém asi 10000 tužkovek. Tolik asi o specializované firmě pana Muska.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  14. 02. 2017 16:07  |  [78.111.123.xxx]

Pokud vím, tak Musk má nakoupené linky a technologie od Panasonicu, ne Samsungu. Každopádně nedělá v tomto směru nic revolučního, jen škáluje výrobu a "přebaluje" běžné články.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  14. 02. 2017 21:38

Zelí opět za 5! Všechno máš blbě

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  15. 02. 2017 12:08  |  [194.228.134.xxx]

Co pan Musk (ne)kupuje je irelevantni. Dulezite je, co (ne)vi o tom, co se kuchti a pripravuje v oboru, protoze je to celkem zasadni pro jeho auto-byznys.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  16. 02. 2017 07:35  |  [93.153.75.xxx]

Pro jeho byznys je zásadní úvěrová linka a hlavně politický a mediální nátlak na ovládané stádo. Reálně je elektroauto stále nekonkurenceschopné.

Odpovědět  |   | 
Pajda  |  14. 02. 2017 17:42  |  [178.77.232.xxx]

Ono u toho čarování s procenty je třeba pro úplnost definovat základ ze kterého se vychází. Např. Tesla/Panasonic na úrovni chemie článků udělala čistý pokrok za 5let (mezi lety 2012-2017) cca 6-8%. Prakticky to bylo provedeno jedním skokem v roce 2015 vylepšením článků z cca 3200mAh na 3450mAh (plus/mínus trolejbus). Nicméně základ tvořil to nejlepší na trhu co se týče energetické hustoty.

Pokud BMW tvrdí, že zlepší své články o 20% tak je to moc pěkné, ale současný vztažný základ 33,2kWh baterie BMW i3 má energetickou hustotu na úrovni článků cca 50% k tomu co nasadila Tesla v roce 2012. Řečeno polopatě, když by se obsah současné bateriové krabice BMW i3 vysypal do popelnice a vložily se tam rozměrově uzpůsobené moduly Tesla tak se lze okamžitě dostat někam blízko k 70kWh.

Odpovědět  |   | 
E15  |  14. 02. 2017 18:53  |  [109.80.100.xxx]

Myslím, že většina tu nepochopila, že je v článku řeč o obyčejných olověných startovacích bateriích v běžných autech...

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  14. 02. 2017 19:12  |  [213.192.2.xxx]

Jestli je řeč o startovacích "olověnkách" (což není trollíku, viz poslední odstavce) a jejich náhratě za Li-Ion, tak jednoznačně lžou, protože taková náhrada bezpečnější není. Stačí jako příklad pro laiky už to, jak se to chová v mobilech atd.

Pokud se bavíme obecně, tak jakékoliv zvyšování kapacity rovná se automaticky snižování bezpečnosti, protože pokud platí fyzikální zákony (což platí, na tom žádní eurounijní kašpaři svými novelami nezmění zhola nic), tak také platí, že čím víc uložené energie, tím víc rizika (a naopak čím míň rizika, tím míň uložené energie) - a to nezávisle na technologiích, ty na této zákonitosti nemohou změnit vůbec nic (je to dáno velikostí a "energetickou vydatností" molekul, učastnících se chemických reakcí - a ta se také nedá změnit novelou).

http://petr-kubac.blog.cz/1701/elektromobily-nebudou...

Odpovědět  |   | 
CNN  |  15. 02. 2017 01:55  |  [79.237.161.xxx]

Sorry ale "cim viac energie, tym vacsie riziko" je ultrazvast. Nezalezi na tom, kolko je v niecom energie ale: a) Ako tazko, ci komplikovane k danej reakcii v zariadeni dojde. b) Ci ma reakcia z podstaty konstrukcie zariadenia negativnu, alebo pozitivnu vazbu, to jest ci v pripade poruchy/nekontrolovaneho priebehu ma tendenciu vcas ukoncit seba samu, alebo naopak naberat na intenzite do katastrofickych rozmerov. Napriklad take nadkriticke mnozstvo obohateneho plutonia na stole je z hladiska rizika destrukcie vybuchom ovela bezpecnejsie, nez hrniec nitroglycerinu, hoci ma schopnost uvolnenia energie nepomerne vyssiu.

Odpovědět  |   | 
vana  |  14. 02. 2017 20:14  |  [217.196.217.xxx]

Zvýšení kapacity není vůbec žádný problém ani dnes, stačí udělat bterku trošku větší. Problémem je zvýšení měrné kapacity, hmotnostní i objemové. O tomhle zlepšení ale v článku není ani zmínka

Odpovědět  |   | 
vana  |  14. 02. 2017 20:16  |  [217.196.217.xxx]

přesněji zmínka je o snížení hmotnosti, ale bez jakéhokoliv konkrétního čísla.

Odpovědět  |   | 
Dušan  |  14. 02. 2017 22:56  |  [185.112.167.xxx]

Škoda času takový článek číst. Je o ničem.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 02. 2017 01:20

Vrušující, jakou tam maj další horkou novinku?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 02. 2017 01:24

Od kdy je z BMW slibotechna?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  16. 02. 2017 07:40  |  [93.153.75.xxx]

Od svého založení.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků

Nejčtenější články

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici nedoporučí. Přehled po kategoriích

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici n…

Přece jen objektivnější hodnocení spolehlivosti jednotlivých automobilů než průzkumy mezi vlastníky, nabízejí technici ze stanic technické kontroly. Nyní v Německu zveřejnili žebříček nejvíce a nejméně spolehlivých aut ve stáří od jednoho roku až do devíti let.

2.  10.  2017 | | 32 N/A
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. …

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších vozů této korejské automobilky

21.  9.  2017 | | 5 N/A
Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původní ceny. Motory drží, a zbytek?

Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původn…

BMW X5 bylo prvním SUV vyvinutým pod taktovkou mnichovské značky. Ceny nejlevnějších kusů nyní padají ke stu tisícům korun. Rozhodli jsme se zjistit, jak model funguje ojetý.

30.  9.  2017 | | 19 N/A
Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydr…

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás vybrali desítku těch nejdéle vyráběných. Nejspíš nepřekvapí, že vznětový není ani jeden z nich…

15.  10.  2017 | | 23 N/A
9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A když už, tak jen obtížně...

9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A…

Jiný kraj, jiný mrav - to, co se dobře prodává v Japonsku, nemusí fungovat v Americe. Automobilky tak záměrně některé své modely na určitých trzích vůbec nenabízí. Tohle je náš přehled devíti hodně zajímavých automobilů, které se v Evropě neprodávají.

8.  10.  2017 | | 13 N/A