BMW chystá radikální změnu baterií pro rok 2026. Budou i bezpečnější

Německá automobilka pro rok 2026 připravuje radikální změnu svých baterií. Kapacita má být větší o 15-20 %.
 BMW chystá radikální změnu baterií pro rok 2026. Budou i bezpečnější

Německé BMW očákává v roce 2026 průlom v technologii svých baterií. Do této doby je chce mít připravené pro výrobu. 

Inovované baterie mají být založené na lithium-iontové technologii. Má ale dojít k výměně kapalných elektrolytů za pevné. Počátečním cílem tohoto kroku je zvýšení kapacity o 15-20 %.

Budoucnost patří vodíku, tvrdí manažeři

Budoucnost patří vodíku, tvrdí manažeři

Mezi další výhody patří výrázné snížení hmotnosti. Sníží se také riziko požáru, proto už nebude potřeba tolik bezpečnostních prvků baterie. To umožní změnu v balení a skladování. 

Baterie už jsou ve vývoji a do 10 let mají jít do výroby. Klíčovým důvodem zdržení má být dlouhodobé testovaní jejich výdrže. 

Jozef Kabaň odchází ze Škody. Bude teď šéfdesignérem BMW

Jozef Kabaň odchází ze Škody. Bude teď šéfdesignérem BMW

Další krok ve vylepšování baterií BMW má přijít už příští rok v modelu Mini Cooper E a zcela elektrické verzi nové generace BMW X3. 

"Plug-in auta jsou rychlejší, tišší a mají lepší akceleraci. Nastavila ale nová měřítka pro CO2 a ekonomiku. Všechno se to pohybuje ve směru legislativy. Chceme jít cestou zlešování motorů vedle elektrických pohonných jednotek," znějí hlasy z německé automobilky. 

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků