BMW chystá ofenzívu crossoverů s pohonem předních kol

Do konce roku 2017 uvidíme hned tři nové malé crossovery BMW. Všechny budou mít tříválce a pohon předních kol
BMW chystá ofenzívu crossoverů s pohonem předních kol

U BMW X4 to nekončí. Mnichovská automobilka připravuje další „zbytečné“ crossovery, kterými si bude pěstovat zákazníky. Do roku 2017 uvidíme hned tři takové modely a všechny budou založeny na platformě UKL1 pro vozy s pohonem předních kol.

Na této platformě jezdí mimo jiné první předokolka značky, model řady 2 Active Tourer. Zásadní novinkou bude BMW X1, které dorazí už na konci tohoto roku. To bude klasické malé SUV, které díky nové platformě nabídne lepší využití vnitřního prostoru a vyšší praktičnost.

Test BMW X4 xDrive30d: Zatím nejhorší

Test BMW X4 xDrive30d: Zatím nejhorší

Hlavními konkurenty budou Mercedes GLA a Audi Q3, ale BMW chce útočit i na zákazníky Range Roveru Evoque. Těm připraví model BMW X2, který je plánován na polovinu roku 2017, informuje Autocar. Půjde o jakousi malou X6 a vznikne i její ostřejší model M Performance.

Srdcem budoucích ostrých modelů M Performance postavených na platformě UKL1 bude nový motor B48, tedy přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který v aktuálně facelitovaném BMW řady 3 dává výkon přes 250 koní. Očekávejme další posun výkonu někam ke třem stovkám koní a také pohon všech kol. Tím by vznikla konkurence i pro Audi RS Q3, rychlý Evoque R a také pro Mercedes GLA AMG.

Test BMW X4 xDrive35i: Vařili v Mnichově guláš

Test BMW X4 xDrive35i: Vařili v Mnichově guláš

Zatím poslední připravovaný model s pohonem předních kol je malé SUV pracovně nazvané Urban Cross. Půjde o konkurenci pro Audi Q1 nebo chystané malé SUV Smart. Pod kapotou nejmenšího SUV budou zřejmě výhradně tříválce.

BMW ale nemíří jen dolů. Pořád je ještě ve hře velké luxusní SUV BMW X7, které by mohlo konkurovat Range Roveru nebo Mercedesu GLS a připravovanému Jeepu. Automobilky se po krizi v roce 2008 již vzpamatovaly a díky novým druhům pohonu lze i velké SUV udělat tak, aby aspoň na papíře bylo efektivní. Navíc už společenské klima není proti SUV tak zaujaté.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků