Jednou z automobilek, která jeví zájem o pohon svých vozů pomocí palivových článků, je i BMW. Šéf vývoje Klaus Frohlich prozradil magazínu Automotive News Europe, že dalšími vozy s vodíkovým pohonem budou velká SUV X6 a X7. Na vývoji vozů se podílí i Toyota, která má s vodíkem taktéž bohaté zkušenosti. BMW

Jednou z automobilek, která jeví zájem o pohon svých vozů pomocí palivových článků, je i BMW. Šéf vývoje Klaus Frohlich prozradil magazínu Automotive News Europe, že dalšími vozy s vodíkovým pohonem budou velká SUV X6 a X7. Na vývoji vozů se podílí i Toyota, která má s vodíkem taktéž bohaté zkušenosti. | BMW

Nebude to ale jen tak. Jedním dechem totiž Fröhlich dodal, že vodíkové pohonné ústrojí stojí desetinásobek toho, co klasické bateriové. Doufá tak, že náklady vyrovná s třetí generací vodíkového pohonu, která bude k prodeji do roku 2025. Tou dobou už by měly být modely na trhu,  stejně jako již dříve představené BMW X5.  BMW

Nebude to ale jen tak. Jedním dechem totiž Fröhlich dodal, že vodíkové pohonné ústrojí stojí desetinásobek toho, co klasické bateriové. Doufá tak, že náklady vyrovná s třetí generací vodíkového pohonu, která bude k prodeji do roku 2025. Tou dobou už by měly být modely na trhu, stejně jako již dříve představené BMW X5. | BMW

Klaus se také zmínil o tom, že vývoj vodíkových ústrojí je nesmírně důležitý. Nejenže bude vhodný pro malé osobní automobily, ale bude také klíčový pro nákladní dopravu. Stále se zpřísňující emisní limity jim mohou pěkně uškodit a přechod na elektrické řešení prý není tím pravým, protože velmi sníží užitečné zatížení. BMW

Klaus se také zmínil o tom, že vývoj vodíkových ústrojí je nesmírně důležitý. Nejenže bude vhodný pro malé osobní automobily, ale bude také klíčový pro nákladní dopravu. Stále se zpřísňující emisní limity jim mohou pěkně uškodit a přechod na elektrické řešení prý není tím pravým, protože velmi sníží užitečné zatížení. | BMW

Správnou cestou je prý vodík, který se navíc dokáže naplnit do flotily čítající stovku lehkých náklaďáků za jedinou noc. Jak přesně to bude samozřejmě nikdo neví. Nosná informace rozhovoru s Klausem je ta, že se již brzy dočkáme  BMW X6  a X7 na vodíkový pohon. Nic bližšího ale zatím nevíme. BMW

Správnou cestou je prý vodík, který se navíc dokáže naplnit do flotily čítající stovku lehkých náklaďáků za jedinou noc. Jak přesně to bude samozřejmě nikdo neví. Nosná informace rozhovoru s Klausem je ta, že se již brzy dočkáme BMW X6 a X7 na vodíkový pohon. Nic bližšího ale zatím nevíme. | BMW

BMW v tomto odvětví rozhodně není nováčkem. Už v roce 2005 nabízelo zajímavého hybrida v podobě řady 7, který kombinoval dvanáctiválec s vodíkovým ústrojím.  BMW

BMW v tomto odvětví rozhodně není nováčkem. Už v roce 2005 nabízelo zajímavého hybrida v podobě řady 7, který kombinoval dvanáctiválec s vodíkovým ústrojím.  | BMW

Menší produkci modelů spoléhajících na vodíkové palivové články chce BMW rozjet v roce 2022, a to právě nabídkou vodíkové X5. Celou rodinu takto poháněných modelů s nulovými emisemi chce pak automobilka nabízet v roce 2025. BMW

Menší produkci modelů spoléhajících na vodíkové palivové články chce BMW rozjet v roce 2022, a to právě nabídkou vodíkové X5. Celou rodinu takto poháněných modelů s nulovými emisemi chce pak automobilka nabízet v roce 2025. | BMW

Na základě SUV X5 má představovat budoucí produkční linii modelů, které budou využívat právě techniku vyvinutou ve spolupráci s experty japonské Toyoty. BMW

Na základě SUV X5 má představovat budoucí produkční linii modelů, které budou využívat právě techniku vyvinutou ve spolupráci s experty japonské Toyoty. | BMW

BMW a Toyota spolupracují na technologii vodíkového pohonu a stánek německé značky na  autosalonu ve Frankfurtu  tak obývá rovněž koncept BMW i Hydrogen Next. BMW

BMW a Toyota spolupracují na technologii vodíkového pohonu a stánek německé značky na autosalonu ve Frankfurtu tak obývá rovněž koncept BMW i Hydrogen Next. | BMW

Nebude to ale jen tak. Jedním dechem totiž Fröhlich dodal, že vodíkové pohonné ústrojí stojí desetinásobek toho, co klasické bateriové. Doufá tak, že náklady vyrovná s třetí generací vodíkového pohonu, která bude k prodeji do roku 2025. Tou dobou už by měly být modely na trhu,  stejně jako již dříve představené BMW X5.  BMW
Klaus se také zmínil o tom, že vývoj vodíkových ústrojí je nesmírně důležitý. Nejenže bude vhodný pro malé osobní automobily, ale bude také klíčový pro nákladní dopravu. Stále se zpřísňující emisní limity jim mohou pěkně uškodit a přechod na elektrické řešení prý není tím pravým, protože velmi sníží užitečné zatížení. BMW
Správnou cestou je prý vodík, který se navíc dokáže naplnit do flotily čítající stovku lehkých náklaďáků za jedinou noc. Jak přesně to bude samozřejmě nikdo neví. Nosná informace rozhovoru s Klausem je ta, že se již brzy dočkáme  BMW X6  a X7 na vodíkový pohon. Nic bližšího ale zatím nevíme. BMW
BMW v tomto odvětví rozhodně není nováčkem. Už v roce 2005 nabízelo zajímavého hybrida v podobě řady 7, který kombinoval dvanáctiválec s vodíkovým ústrojím.  BMW
8
Fotogalerie

BMW chystá modely X6 a X7 na vodík. Šéf vývoje prozradil, proč je vodík tak důležitý

Některé vodíkové automobily už na trhu jsou. S nákladními automobily už je to ale horší.

Jednou z automobilek, která jeví zájem o pohon svých vozů pomocí palivových článků, je i BMW. Šéf vývoje Klaus Fröhlich prozradil magazínu Automotive News Europe, že dalšími vozy s vodíkovým pohonem budou velká SUV X6 a X7. Na vývoji vozů se podílí i Toyota, která má s vodíkem taktéž bohaté zkušenosti.

Nebude to ale jen tak. Jedním dechem totiž Fröhlich dodal, že vodíkové pohonné ústrojí stojí desetinásobek toho co klasické bateriové. Doufá tak, že náklady vyrovná s třetí generací vodíkového pohonu, která bude k prodeji do roku 2025. Tou dobou už by měly být zmíněné modely na trhu, stejně jako již dříve představené BMW X5.

Fröhlich se také zmínil o tom, že vývoj vodíkových ústrojí je nesmírně důležitý. Nejenže bude vhodný pro malé osobní automobily, ale bude také klíčový pro nákladní dopravu. Stále se zpřísňující emisní limity zapříčiní, že se elektrifikaci nevyhnou a přechod na čistou elektřinu prý není tím pravým, protože velmi sníží užitečné zatížení.

Správnou cestou je prý vodík, který není tak hmotnostně náročný a navíc se dokáže naplnit do flotily čítající stovku lehkých náklaďáků za jedinou noc. Jak přesně to bude, samozřejmě nikdo neví. Nosná informace rozhovoru s Klausem Fröhlich je ta, že se již brzy dočkáme BMW X6 a X7 na vodíkový pohon.

BMW v tomto odvětví rozhodně není nováčkem. Už v roce 2005 nabízelo zajímavého hybrida v podobě řady 7, který kombinoval dvanáctiválec s vodíkovým ústrojím.

V galerii najdete fotografie BMW i Hydrogen Next.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud