BMW chystá luxusní sedan s palivovými články a dojezdem 700 km

Princip pohonu ale bude vycházet z toho, co představila Toyota na svém modelu Mirai. Na trh má vodíkové BMW přijít někdy po roce 2020.
BMW chystá luxusní sedan s palivovými články a dojezdem 700 km

BMW se domnívá, že budoucnost individuální automobilové dopravy leží ve vodíku a v palivových článcích. Díky spolupráci s automobilkou Toyota na poli sdílení nových systémů pohonu se podařilo navrhnout novou generaci palivových článků a metody uskladnění vodíku. Ten se bude tankovat pod větším tlakem a ještě nižší teplotou.

Díky tomu bude možné dostat do tlakových nádrží mnohem více vodíku (až dvojnásobek), což by prodloužilo významným způsobem dojezd. Podle BMW je reálné získat ze stejné velkých nádrží dojezd přes 700 km, zatímco nyní se reálný dojezd obvykle pohybuje na polovině této hodnoty.

IAA 2015 živě: Nové BMW řady 7 je revoluční v mnoha ohledech

IAA 2015 živě: Nové BMW řady 7 je revoluční v mnoha ohledech

Německá automobilka také připravuje své první sériové auto na vodík. Bude to luxusní sedan s dlouhým dojezdem a na trh má přijít někdy po roce 2020. Samotný princip pohonu ale bude vycházet z toho, který představila Toyota na svém sériovém modelu Mirai.

Jen připomeneme, že na rozdíl od dřívějších vodíkových konceptů BMW, které vodík spalovaly v pístovém motoru, jsou nové prototypy vlastně elektromobily. Jen elektřinu nemají ze sítě, ale získávají ji právě z palivových článků.

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků