BMW chystá luxusní sedan s palivovými články a dojezdem 700 km

Princip pohonu ale bude vycházet z toho, co představila Toyota na svém modelu Mirai. Na trh má vodíkové BMW přijít někdy po roce 2020.
BMW chystá luxusní sedan s palivovými články a dojezdem 700 km

BMW se domnívá, že budoucnost individuální automobilové dopravy leží ve vodíku a v palivových článcích. Díky spolupráci s automobilkou Toyota na poli sdílení nových systémů pohonu se podařilo navrhnout novou generaci palivových článků a metody uskladnění vodíku. Ten se bude tankovat pod větším tlakem a ještě nižší teplotou.

Díky tomu bude možné dostat do tlakových nádrží mnohem více vodíku (až dvojnásobek), což by prodloužilo významným způsobem dojezd. Podle BMW je reálné získat ze stejné velkých nádrží dojezd přes 700 km, zatímco nyní se reálný dojezd obvykle pohybuje na polovině této hodnoty.

IAA 2015 živě: Nové BMW řady 7 je revoluční v mnoha ohledech

IAA 2015 živě: Nové BMW řady 7 je revoluční v mnoha ohledech

Německá automobilka také připravuje své první sériové auto na vodík. Bude to luxusní sedan s dlouhým dojezdem a na trh má přijít někdy po roce 2020. Samotný princip pohonu ale bude vycházet z toho, který představila Toyota na svém sériovém modelu Mirai.

Jen připomeneme, že na rozdíl od dřívějších vodíkových konceptů BMW, které vodík spalovaly v pístovém motoru, jsou nové prototypy vlastně elektromobily. Jen elektřinu nemají ze sítě, ale získávají ji právě z palivových článků.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků