BMW chystá luxusní sedan s palivovými články a dojezdem 700 km

Princip pohonu ale bude vycházet z toho, co představila Toyota na svém modelu Mirai. Na trh má vodíkové BMW přijít někdy po roce 2020.
BMW chystá luxusní sedan s palivovými články a dojezdem 700 km

BMW se domnívá, že budoucnost individuální automobilové dopravy leží ve vodíku a v palivových článcích. Díky spolupráci s automobilkou Toyota na poli sdílení nových systémů pohonu se podařilo navrhnout novou generaci palivových článků a metody uskladnění vodíku. Ten se bude tankovat pod větším tlakem a ještě nižší teplotou.

Díky tomu bude možné dostat do tlakových nádrží mnohem více vodíku (až dvojnásobek), což by prodloužilo významným způsobem dojezd. Podle BMW je reálné získat ze stejné velkých nádrží dojezd přes 700 km, zatímco nyní se reálný dojezd obvykle pohybuje na polovině této hodnoty.

IAA 2015 živě: Nové BMW řady 7 je revoluční v mnoha ohledech

IAA 2015 živě: Nové BMW řady 7 je revoluční v mnoha ohledech

Německá automobilka také připravuje své první sériové auto na vodík. Bude to luxusní sedan s dlouhým dojezdem a na trh má přijít někdy po roce 2020. Samotný princip pohonu ale bude vycházet z toho, který představila Toyota na svém sériovém modelu Mirai.

Jen připomeneme, že na rozdíl od dřívějších vodíkových konceptů BMW, které vodík spalovaly v pístovém motoru, jsou nové prototypy vlastně elektromobily. Jen elektřinu nemají ze sítě, ale získávají ji právě z palivových článků.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků