Vedení automobilky potvrzuje novou strategii, která se zaměří na vznik malosériových specialit pro sběratele.
Zájem o limitovanou sérii kabrioletu BMW Skytop, který se loni představil původně jako designový koncept pro přehlídku elegance u Villa d’Este v Itálii, byl natolik silný, že u německé automobilky zažehl myšlenku dalších obdobně exkluzivních modelů. Na budoucí novinku takového kalibru bychom přitom neměli čekat zrovna dlouho, jak prozradila britskému magazínu Auto Express Sylvia Neubauer, viceprezidentka oddělení pro zákazníky, značku a prodeje divize BMW M.
„Strategií je mít řadu malosériových přírůstků, které nabídneme na našich trzích. Něco se objeví už při letošní Villa d'Este a do budoucna nejspíš vznikne i pár malosériových edicí s logy M,“ uvedla Neubauer publikaci. Novinka, potenciálně opět zaměřená na sběratele, se tedy ukáže již o víkendu 23. až 25. května, kdy bude výstava Concorso d'Eleganza u italského jezera Como probíhat.
Vrcholem nových exkluzivních projektů BMW by nakonec mohl být fanoušky dlouho vyhlížený produkční nástupce supersportu M1 ze 70. let. „Určitě, takové vozy jasně určují pozici značky. Dělají ji velmi, velmi žádanou,“ odpověděla Neubauer magazínu na otázku ohledně možného vzniku nového vrcholného BMW.
„Můžete nám věřit, že na tom interně pracujeme, aby se to jednou stalo. Sníme o autech snů a je BMW M podnikavým týmem, který umí věci opravdu realizovat? Ano. Počkejme si ale na správný čas,“ dodala Neubauer. Čistou spekulací tak může být nakonec „správný čas“ 50. výročí M1 v roce 2028 – model se vyráběl mezi léty 1978 až 1981 a dodnes patří mezi nejvzácnější BMW, vzniklo jen 453 kusů.
Stačí zopakovat, že zmíněný koncept Skytop převedený do malosériové varianty vznikne v počtu 50 kusů. Každý exemplář vycházející z techniky kabrioletu M8 Competition, avšak vybavený speciálně navrženou karoserií odkazující na modely 507 a Z8, přijde majitele na údajných zhruba 500.000 eur (cca 12,5 milionu korun). Všechny kusy byly už před oficiálním oznámením produkce vyprodány.