BMW chystá comeback řady 6

Už je tomu přibližně 15 let, co z výrobních linek BMW vyjelo poslední BMW řady 6. Na jaře tohoto roku hodlá bavorská automobilka znovu oživit tradici luxusních kupé značky. V plánu je i nadupaná verze, známá pod kouzelným písmenkem M. Pro milovníky větru ve vlasech bude k dispozici také kabriolet.

Nová šestka by měla navázat zejména na úspěšná šedesátá, sedmdesátá a osmdesátá léta, která se nesla ve stylu velkých kupé. S novou řadou 6 chce Mnichov zaútočit zejména proti Stuttgartu, kde se líhnou podobně koncipované Mercedesy (CLK, SL), jakožto hlavní konkurence pro nové BMW.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
BMW řady 6 by mělo technicky nabídnout to nejlepší z pětkové a sedmičkové řady

Ačkoli nově představené modely ztrácejí typickou žraločí masku, známou u BMW z dob nedávné minulosti, nechybí zde rozhodně typický výraz agresivity a bojovnosti. U nové šestky tento dojem umocňuje zejména dvojitá mřížka chladiče s dvojitými světlomety, což je trošku variace nedávno představený roadster Z4, záď kupé se zase nese v duchu luxusní řady 7.

Srdcem vozu budou pohonné jednotky, převzaté zejména z pětkové a sedmičkové řady. Na začátku bude k dispozici osmiválec 4.4 (245 kW/333 k) z BMW 745i. Později se objeví i slabší osmiválec o objemu 3.6 litru (200 kW/272) a šestiválec 3.0 (170 kW/231 k) - ten bude stát na úplném spodu nabídky. Vrcholem by se měl stát dvanáctiválec o výkonu 327 kW/445 k. K dispozici bude i dieselový agregát, trh si tak "bohužel" žádá. Pro ryzí fajnšmekry bude určena supersportovní varianta M6. Ta bude mít pod kapotou desetiválec 5.5 o výkonu 500 koní, což je cca 367 kW.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nová šestka v maskování při testovacích jízdách

Pro pocit z bezpečné a stabilní jízdy budou sloužit elektrohydraulické brzdy a systém aktivního podvozku AFS. Ten dostane i nová pětková řada. Další technické libůstky zdědí řada 6 po větší a civilnější sedmičce. Výkon na vozovku bude přenášen buď přes šestistupňovou automatickou, nebo šestistupňovou manuální převodovku se sekvenčním řazením.

Posádka nebude samozřejmě ochuzena ani o systém obsluhy iDrive, který byl poprvé uveden v sedmičkové řadě. Interiér bude laděn do kůže a dřeva. Hýčkání pasažérů je u BMW samozřejmostí, proto lze dopředu očekávat vysokou úroveň vnitřního komfortu. Cena modelu 645i by se měla pohybovat okolo 80 000 euro.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Předchůdci v podobě 850 CSi (vlevo) a 635 CSi (vpravo)

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků