BMW chystá comeback řady 6

BMW chystá comeback řady 6

Už je tomu přibližně 15 let, co z výrobních linek BMW vyjelo poslední BMW řady 6. Na jaře tohoto roku hodlá bavorská automobilka znovu oživit tradici luxusních kupé značky. V plánu je i nadupaná verze, známá pod kouzelným písmenkem M. Pro milovníky větru ve vlasech bude k dispozici také kabriolet.

Nová šestka by měla navázat zejména na úspěšná šedesátá, sedmdesátá a osmdesátá léta, která se nesla ve stylu velkých kupé. S novou řadou 6 chce Mnichov zaútočit zejména proti Stuttgartu, kde se líhnou podobně koncipované Mercedesy (CLK, SL), jakožto hlavní konkurence pro nové BMW.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
BMW řady 6 by mělo technicky nabídnout to nejlepší z pětkové a sedmičkové řady

Ačkoli nově představené modely ztrácejí typickou žraločí masku, známou u BMW z dob nedávné minulosti, nechybí zde rozhodně typický výraz agresivity a bojovnosti. U nové šestky tento dojem umocňuje zejména dvojitá mřížka chladiče s dvojitými světlomety, což je trošku variace nedávno představený roadster Z4, záď kupé se zase nese v duchu luxusní řady 7.

Srdcem vozu budou pohonné jednotky, převzaté zejména z pětkové a sedmičkové řady. Na začátku bude k dispozici osmiválec 4.4 (245 kW/333 k) z BMW 745i. Později se objeví i slabší osmiválec o objemu 3.6 litru (200 kW/272) a šestiválec 3.0 (170 kW/231 k) - ten bude stát na úplném spodu nabídky. Vrcholem by se měl stát dvanáctiválec o výkonu 327 kW/445 k. K dispozici bude i dieselový agregát, trh si tak "bohužel" žádá. Pro ryzí fajnšmekry bude určena supersportovní varianta M6. Ta bude mít pod kapotou desetiválec 5.5 o výkonu 500 koní, což je cca 367 kW.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nová šestka v maskování při testovacích jízdách

Pro pocit z bezpečné a stabilní jízdy budou sloužit elektrohydraulické brzdy a systém aktivního podvozku AFS. Ten dostane i nová pětková řada. Další technické libůstky zdědí řada 6 po větší a civilnější sedmičce. Výkon na vozovku bude přenášen buď přes šestistupňovou automatickou, nebo šestistupňovou manuální převodovku se sekvenčním řazením.

Posádka nebude samozřejmě ochuzena ani o systém obsluhy iDrive, který byl poprvé uveden v sedmičkové řadě. Interiér bude laděn do kůže a dřeva. Hýčkání pasažérů je u BMW samozřejmostí, proto lze dopředu očekávat vysokou úroveň vnitřního komfortu. Cena modelu 645i by se měla pohybovat okolo 80 000 euro.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Předchůdci v podobě 850 CSi (vlevo) a 635 CSi (vpravo)

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků