BMW chystá comeback řady 6

Už je tomu přibližně 15 let, co z výrobních linek BMW vyjelo poslední BMW řady 6. Na jaře tohoto roku hodlá bavorská automobilka znovu oživit tradici luxusních kupé značky. V plánu je i nadupaná verze, známá pod kouzelným písmenkem M. Pro milovníky větru ve vlasech bude k dispozici také kabriolet.

Nová šestka by měla navázat zejména na úspěšná šedesátá, sedmdesátá a osmdesátá léta, která se nesla ve stylu velkých kupé. S novou řadou 6 chce Mnichov zaútočit zejména proti Stuttgartu, kde se líhnou podobně koncipované Mercedesy (CLK, SL), jakožto hlavní konkurence pro nové BMW.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
BMW řady 6 by mělo technicky nabídnout to nejlepší z pětkové a sedmičkové řady

Ačkoli nově představené modely ztrácejí typickou žraločí masku, známou u BMW z dob nedávné minulosti, nechybí zde rozhodně typický výraz agresivity a bojovnosti. U nové šestky tento dojem umocňuje zejména dvojitá mřížka chladiče s dvojitými světlomety, což je trošku variace nedávno představený roadster Z4, záď kupé se zase nese v duchu luxusní řady 7.

Srdcem vozu budou pohonné jednotky, převzaté zejména z pětkové a sedmičkové řady. Na začátku bude k dispozici osmiválec 4.4 (245 kW/333 k) z BMW 745i. Později se objeví i slabší osmiválec o objemu 3.6 litru (200 kW/272) a šestiválec 3.0 (170 kW/231 k) - ten bude stát na úplném spodu nabídky. Vrcholem by se měl stát dvanáctiválec o výkonu 327 kW/445 k. K dispozici bude i dieselový agregát, trh si tak "bohužel" žádá. Pro ryzí fajnšmekry bude určena supersportovní varianta M6. Ta bude mít pod kapotou desetiválec 5.5 o výkonu 500 koní, což je cca 367 kW.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nová šestka v maskování při testovacích jízdách

Pro pocit z bezpečné a stabilní jízdy budou sloužit elektrohydraulické brzdy a systém aktivního podvozku AFS. Ten dostane i nová pětková řada. Další technické libůstky zdědí řada 6 po větší a civilnější sedmičce. Výkon na vozovku bude přenášen buď přes šestistupňovou automatickou, nebo šestistupňovou manuální převodovku se sekvenčním řazením.

Posádka nebude samozřejmě ochuzena ani o systém obsluhy iDrive, který byl poprvé uveden v sedmičkové řadě. Interiér bude laděn do kůže a dřeva. Hýčkání pasažérů je u BMW samozřejmostí, proto lze dopředu očekávat vysokou úroveň vnitřního komfortu. Cena modelu 645i by se měla pohybovat okolo 80 000 euro.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Předchůdci v podobě 850 CSi (vlevo) a 635 CSi (vpravo)

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků