BMW chce změnit své showroomy. Mají být více interaktivní

Automobilky postupně přestanou podporovat tradiční showroomy. Plánuje to alespoň BMW, kterému se široká paleta modelů již nikam nevejde.
BMW chce změnit své showroomy. Mají být více interaktivní

Jak budeme nakupovat auta v horizontu deseti až dvaceti let? Automobilky se zřejmě k získání zákazníka budou snažit využívat moderní technologie. U svého prodejce v blízké budoucnosti očekávejte bližší propojení internetových aplikací a virtuální konfigurátory. „Nic se nezmění ze dne na den, ale rozhodně nemůžu říci, že prodej nových vozů bude za deset až patnáct let vypadat stejně, jako dnes,“ říká Michele Fuhs, šéf prodejů BMW.

Není náhodou, že se k tématu vyjadřuje jako jeden z prvních právě zástupce bavorské značky. Vždyť nabídka BMW je dnes tak široká, že ani v těch větších showroomech není možné vystavit všechny modely. Oproti dobám, kdy si bavorští vystačili s řadou 3, 5 a 7 je to výrazný rozdíl.

Sedan BMW řady 1 bude exkluzivitou pro Čínu. Cílovkou jsou mladí

Sedan BMW řady 1 bude exkluzivitou pro Čínu. Cílovkou jsou mladí

Jednou z možností, jak lze tradiční autosalony nahradit, je digitální showroom, se kterým již dnes experimentuje například Jaguar či Hyundai. Spolu s těmito technologiemi se také očekává přesun autosalonů z městských periferií na bulváry. „Musí dojít k revoluci, nemůžeme si dovolit stavět v centru Amsterdamu tak velký showroom, jaký bychom při současném způsobu prodeje potřebovali,“ vysvětluje Fuhs.

Nové pojetí prodeje automobilů se BMW chystá postupně implementovat již od roku 2018. Tento záměr připomíná směřování světových autosalonů a veletrhů. Ani ty už nebudou existovat tak, jak je dnes známe. Značky je v čím dál větší míře opouštějí a věnují se cíleným akcím pro své zákazníky. 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků