BMW chce změnit své showroomy. Mají být více interaktivní

Automobilky postupně přestanou podporovat tradiční showroomy. Plánuje to alespoň BMW, kterému se široká paleta modelů již nikam nevejde.
BMW chce změnit své showroomy. Mají být více interaktivní

Jak budeme nakupovat auta v horizontu deseti až dvaceti let? Automobilky se zřejmě k získání zákazníka budou snažit využívat moderní technologie. U svého prodejce v blízké budoucnosti očekávejte bližší propojení internetových aplikací a virtuální konfigurátory. „Nic se nezmění ze dne na den, ale rozhodně nemůžu říci, že prodej nových vozů bude za deset až patnáct let vypadat stejně, jako dnes,“ říká Michele Fuhs, šéf prodejů BMW.

Není náhodou, že se k tématu vyjadřuje jako jeden z prvních právě zástupce bavorské značky. Vždyť nabídka BMW je dnes tak široká, že ani v těch větších showroomech není možné vystavit všechny modely. Oproti dobám, kdy si bavorští vystačili s řadou 3, 5 a 7 je to výrazný rozdíl.

BMW | Premiéry

Sedan BMW řady 1 bude exkluzivitou pro Čínu. Cílovkou jsou mladí

Jednou z možností, jak lze tradiční autosalony nahradit, je digitální showroom, se kterým již dnes experimentuje například Jaguar či Hyundai. Spolu s těmito technologiemi se také očekává přesun autosalonů z městských periferií na bulváry. „Musí dojít k revoluci, nemůžeme si dovolit stavět v centru Amsterdamu tak velký showroom, jaký bychom při současném způsobu prodeje potřebovali,“ vysvětluje Fuhs.

Nové pojetí prodeje automobilů se BMW chystá postupně implementovat již od roku 2018. Tento záměr připomíná směřování světových autosalonů a veletrhů. Ani ty už nebudou existovat tak, jak je dnes známe. Značky je v čím dál větší míře opouštějí a věnují se cíleným akcím pro své zákazníky. 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků