BMW chce zcela utišit své diesely, elektronicky

23 komentářů

Alex
2. června • 10:59

Myslim ze do Legendu se dava jen jeden motor a to 3,5 benzin, tak co to ma znamena ze system elektornickeho odhlucneni dieselu byl aplikovan v Honde Legend.... ?

Antiautomat
2. června • 11:42

jasne ze Legend D (TD, TDs, TDi CDi a neciem co este) asi nikdy nejazdil, autori sa snazili skor o porovnanie. Skratka treba cely clanok brat s rezervou (trebars ten antivibrator v sedadle ma uple rozsekal) :-D:-D:-D

dtsmaniac
2. června • 15:11

Legend 3.5 V6 (zjednodušeně) pouští do reproduktorů zvuk v opačné fázi, než jaký vnímá posádka jako rušivý (motor,..). Tzn. po sečtení těch vlnění je "skoro" ticho ;-)

Antiautomat
2. června • 20:10

to viem, len si robim srandu, ypsilonrovnasaypsilonmaxomegasinusdeltate poznam...ale zly napad to nie je. Co tak to zobrat z opacneho konca - natocit na CD nejaku poriadnu masinu a pustit to okoloiducim, aha - najlepsie u nas v robote v garazi....vyskusam a dam vediet :-D:-D:-D:-D:-D

Antiautomat
1. června • 19:47

...a hlavne v bavore!
Pripravit motor o jeho prirodzeny zvuk (mozno to znie trochu divne ale mne sa zvuk R6 diesela nahodou velmi paci) je zase dalsi krok k absolutne sterilnemu vehiklu, kam to ostane aj cele vo svete smeruje...fuj. Takze najprv zname o.eby s oznacenim (trebars 53Od a 535d), teraz toto...ako to vlastne skonci? Nejakym BMW 39Oi s x-stupnovym turbom, 10 kompresormi, troma (v lepsom pripade styrmi) poldecakmi a zvukom M5 z 9O-tych rokov na cd? :-D Zeby sa pani rozpamatali na triky z vojny (pre neznalych, myslim tym Junkers Stuka)?Tymto padom u mna skoncili - moju staru koktafku nepredavam, pojde do garaze a o 2o rokov mozem machrovat ze tam mam naozaj poriadnnu strojovnu - a s autentickym zvukom :-D

manga
2. června • 10:01

Jezisi co je tohle zase za kecy?? Ikdyz, nick "Antiautomat" říká hodně, tak co se divím.. :) a navíc i starsi ridici maji pravo na nazor :-D OK, no comment, proste nic na autech nemenit, chapu..Tak aspon jednu vec: nevidis rozdil mezi "0" a "O"? Jedno se čte "nula" a druhé "óóóó" a není to to samé a vypadá to strasne... Jsou sice blizko u sebe, ja vim, ale ostatním to problém nedela, tak si to po sobe aspon precti, kdyz uz potrebujes sdelovat sve inteligentni vize budoucnosti ala 10 kompresoru apod. OMFG...

Antiautomat
2. června • 11:35

@manga, OMFG skor Tebe - ked tak strasne bazirujes na rozdiele medzi "0" a "O", potrebujes sa skratka realizovat. V tom pripade sa prihlas na prvy stupen zakladnej, tam Ta budu pocuvat s otvorenymi ustami. Ked to uspesne absolvujes, prid a pokecame. Dalej, skus si raz v zivote aj nejake non-plug/play auto (este raz, az ked zvladnes tu zakladnu). A hlavne DRZ SA TEMY, ktorou bol diesel a nie do... klavesnica na NB (to akoze napoveda), za predpokladu ze k danej teme nieco mas. Vdaka vopred.

manga
2. června • 14:36

:-D clovek, co nechape rozdil mezi pismeny a cisly nekoho posila do skoly :-D lol... ty jeden vtipný a chytrý desetikompresore ;-) ani netusis, jak jsi s tou skolou trapny a jeste si myslis, ze jsi vtipny.. ach jo, proc sem porad pisi ti hloupejsi slovaci a jeste tu urazi? Cest vyjimkam ala hyza, brasci, mtb a kola-loka 3-[

Antiautomat
2. června • 20:03

no pekne, tak uz je horsie ako nasi zakonodarci ... mam taku skusenost ze kazdy, povedzme to jemne, ´menej nadany´ - ked uz nema cim strielat, tak zacne tahat narodnostne zadery a mysli si ze striela jedenastku. Pozri, ja mam Vas Cechov naozaj rad, ci sa Ti to paci alebo nie, sme si dva velmi podobne narody a je dost smutne -nechcem pouzit priliehavejsi vyraz- ze u nas aj u Vas najdem takychto a Tebe podobnych. Beriem to ale ako uplne normalny jav a tak sa uz tolko nad sebou nanerozculuj a do tej skoly potom s takymi nazormi radsej ani nelez. O Tvoje xenofobne vylevy tu ani tam ani nikde nikto nestoji. Predmet debaty je dany a tak sa toho drz. Ak nic nemas, bud radsej ticho a neotravuj vzduch.

Martin
1. června • 21:08

No ziadny diesel nema pekny zvuk v porovnani s benzinovym R6;)

Antiautomat
2. června • 8:16

Jasne ze benzin ma krajsi zvuk, suhlas bez diskusie. Ale nakolko sa jedna o technicky uplne inu zalezitost, porovnaval som iba diesely medzi sebou no a taky R6 je oproti takemu TDiPD zvukom (a vobec prejavom) doslova v uplne inej dimenzii. Za co samozrejme pumpac nemoze, je to proste dane jeho konstrukciou. Na druhej strane, ked sused startuje za studena jeho v3 fabku, vedia o tom susedia v kilometrovom okruhu - to uz o peknom zvuku urcite nie je, je to skor trapenie. Ze to ide pekne aj so so styrmi valcami, ukazuje trebars taky 520d. Jeho diesel prejav je naozaj vyborny - asi jedine dieselove auto ktore by som chcel v garazi (teda okrem R6, ale ten patri na ine cesty, nie na nase)Je to ako s babou - co je prirodzene, to je dobre, ked je cica pekna od prirody, malovat sa nemusi, ze...:)

marepa
2. června • 9:55

souhlasjel sem ve starem Ecku (rv. asi 2001) a mel tam nejaky V6 diesel .. a ten motor znel vazne dobre :) .. ale souhlas, kdyz je tam volnobeh, tak jde diesel poznat snad vsude :(jinak souhlasim ze zvuk autu pridava (nebo i ubira) .. ale je blbost resit zvuk motoru ... i kdyz ono ty elektromobily taky budou mit zvuk reprodukovany ;-)

Koumes
1. června • 21:45

To je fakt, měl jsem BMW benzín R6, teď jezdím dehtem BMW, taky R6 a je to hrůza rachot (zatím mám najeto 15 tkm). Zajímavé, že V6 dehet Mercedesu nebo Land Roveru, má daleko příjemnější zvuk.

josé
1. června • 16:03

a ne jenom řidiče a posádku, města plný traktorů nejsou žádnej úžasnej zážitek

Jenyk
1. června • 11:25

Cituji článek: "obvykle rostoucích kompresních poměrů"..to je samozřejmě nesmysl, kompresní poměry moderních motorů osobních aut klesly z řádově 21 někam nad 15. Je to právě v zájmu kultivovanosti, výkon se řídí plnicím tlakem. Osobně u řady dnešních aut za jízdy palivo skutečně nepoznám.

RedBaron
1. června • 11:33

Tak jsi hluchej :o)

dtsmaniac
1. června • 12:08

Hele, i pitomá B5 s V6 TDI - jel jsem v tom teď prvně a byl jsem celkem překvapenej, co to má za zvuk. Normálně se mi to líbilo, až jsem se styděl :-D Samozřejmě volnoběh byla tragédie, ale vyšší otáčky zněly celkem slušně. Čtyřválce PD znám celkem dobře, tak jsem nečekal takovej rozdíl. Samozřejmě do benzínovýho (> 4 válce zvlášť) to má samozřejmě daleko...

B
1. června • 12:23

Já se třeba nestydím, že se mi líbí, když řídím, motor v Alfě a to 2 různé a diesely - 1.9 JTDM 16v a 2.4 JTDM 20v. Ale pořád je to diesel, i když rozumím některým, že to nepoznají.Ale z venku to poznáš zatím vždycky, ne? :-P

Erik
1. června • 15:13

Musim se priznat, ze nektere diesely se mi zvukovym projevem pomerne libi, hlavne to typicky zaburaceni po prislapnuti plynu nez se konecne zacnou roztacet a zrychlovat .... a byl sem jako spolujezdec v MB Eckove tridy a uprime sem si vevnitr myslel ze naftacek to nebude (z druhe strany jsem ale neslysel to samy auto v benzinu - to bych pak poznal treba) .... nicmene rozdil je tam zaprve vzdycky, a za druhe na delsi dobu je benzin asi vazne zvukove prijemnejsi

CJ
1. června • 11:07

Ten posledny odstavec je svata pravda :-/

dtsmaniac
1. června • 10:35

Rodinná idylka ve Fabii HTTP:
"No tak táto, ztiš si ten motor, chci se trochu prospat, než budeme v Bibione."
"Stačí, když tam dám jen Mustanga místo Challengeru?"

Radek.
1. června • 21:13

Doufám že pro předjíždění (blinkr vlevo při sešlápnutém plynu) mnichovští soudruzi nezapomenou osadit automaticky aktivovanou sirénu z Junkerse Stuka...

Zelí
2. června • 17:44

Žádný problém, řadový šestiválec pochází ještě z messerschmitu. Pokrok nezastavíš.

Doporučujeme

Články odjinud