BMW chce více využít turbo motor BMW-PSA

Německá automobilka BMW spolupracovala s koncernem PSA Peugeot Citroen na vývoji přeplňovaného přímovstřikového čtyřválce 1,6 THP. Agregát se nyní nachází ale jen v malém Mini a BMW se doposud bránilo nasazení motoru do vlastních modelů. Jenže jak to tak vypadá, pod kapotou bavoráků se přeci jen tato jednotka objeví.

Přeplňovaný agregát je navíc schopen nahradit i několik agregátů najednou, jelikož výkonové naladění je poměrně jednoduché. 122 koní u verze x16 a 145 koní u verze x18 lze nahradit dvěma specifikacemi jednoho agregátu. A to navíc při lepších papírových parametrech spotřeby a CO2. Při trošku větší snaze se dá nahradit tímto motorem i verze x20.

Dle všeho se má nasazení týkat jak jedničkové, tak trojkové řady. Definitivum zda se toto stane a případně kdy, není prozatím stanoveno.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků