BMW chce více využít turbo motor BMW-PSA

Německá automobilka BMW spolupracovala s koncernem PSA Peugeot Citroen na vývoji přeplňovaného přímovstřikového čtyřválce 1,6 THP. Agregát se nyní nachází ale jen v malém Mini a BMW se doposud bránilo nasazení motoru do vlastních modelů. Jenže jak to tak vypadá, pod kapotou bavoráků se přeci jen tato jednotka objeví.

Přeplňovaný agregát je navíc schopen nahradit i několik agregátů najednou, jelikož výkonové naladění je poměrně jednoduché. 122 koní u verze x16 a 145 koní u verze x18 lze nahradit dvěma specifikacemi jednoho agregátu. A to navíc při lepších papírových parametrech spotřeby a CO2. Při trošku větší snaze se dá nahradit tímto motorem i verze x20.

Dle všeho se má nasazení týkat jak jedničkové, tak trojkové řady. Definitivum zda se toto stane a případně kdy, není prozatím stanoveno.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků