BMW chce více využít turbo motor BMW-PSA

Německá automobilka BMW spolupracovala s koncernem PSA Peugeot Citroen na vývoji přeplňovaného přímovstřikového čtyřválce 1,6 THP. Agregát se nyní nachází ale jen v malém Mini a BMW se doposud bránilo nasazení motoru do vlastních modelů. Jenže jak to tak vypadá, pod kapotou bavoráků se přeci jen tato jednotka objeví.

Přeplňovaný agregát je navíc schopen nahradit i několik agregátů najednou, jelikož výkonové naladění je poměrně jednoduché. 122 koní u verze x16 a 145 koní u verze x18 lze nahradit dvěma specifikacemi jednoho agregátu. A to navíc při lepších papírových parametrech spotřeby a CO2. Při trošku větší snaze se dá nahradit tímto motorem i verze x20.

Dle všeho se má nasazení týkat jak jedničkové, tak trojkové řady. Definitivum zda se toto stane a případně kdy, není prozatím stanoveno.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků