Nevím proč tu Radek kopíruje včerejší věci z konkurenčních webů. Jooo, tomu se říká pohodové zaměstnáníB-]
Rad bych videl z toho souboje nejake video, jestli nejake existuje... Nemate nekdo nejaky odkaz na video.
Aktivní řízení zadních kol dobře ilustrují například oficiální videa od Renaultu, který to plánuje zavést pro Lagunu. Jsou dvě, jedno takové renderované, které ukazuje chování systému v různých jízdních situacích a druhé takové praktické, kdy to dostali do ruky závodníci Renaultu F1 a honili se po trati ve dvou Lagunách, jedna to měla a druhá ne.Podívat se na to můžete například tady:http://www.motio.info/index.php?pg=a&id=:a0000238&ui=&ln=csOtázkou opravdu je, jak se to bude chovat, když se to pokazí. To budou teprve havárie, které jsme zatím neviděli, nebo viděli tak možná v amerických filmech. Když se utrhne řízení zadních kol, půjde to třeba klidně při 130 stranou do kotrmelce. To budou zážitky. :-D
Přesně tak, toho se děsím . Při současné úrovni spolehlivosti elektroniky v nových autech bych to viděl jako pořádný hazard. Obzvláště v Renaultu (vlastní zkušenost...)
Při současné úrovni spolehlivosti elektroniky?V dnešní době se dělají pouze auta napěchována elektronikou, některá toho mají více a některá méně. Kolik znáte případů, kdy např. selhal adaptivní tempomat a auto před překážkou nezpomalilo? Kolik znáte případů, kdy selhalo ESP a samo od sebe při jízdě rovně třeba dalo pokyn rozdělovači brzdné síly, aby zablokovalo jedno kolo? Kolik znáte případů, kdy systém ABS třeba špatně zafungoval a deblokovla jenom kola na jedné straně a na straně druhé je nechal plně zablokované?Na to, že s těmito systémy jezdí desítky milionu aut, je soplehlivost kupodivu extrémně vysoká a osobně neznám žádný příklad z mého okolí, z doslechu, nebo objektivně zjištěný případ, kdy by tyto systémy opravdu zkolabovaly tak, že se stala nějaká nehoda.Většina těchto systému funguje tak, že pokud se objeví nějaká porucha, systém se odpojí jako celek a raději nefunguje vůbec, než částečně, nebo špatně.Takže obecně bych neměl strach z elektronických systémů.A co se týká Renaultu, na to, že jsem jich měl několik a stále mám, musím říci, že velmi spolehlivé vozy to jsou...
Adaptivny tempomat min. 1x a to pri predvadzacej jazde MB (bola okolo toho velka afera)
A nemal nieco take aj Peugeot 205GTI? Sice neviem ci to nebolo len pasivne...
V čem se liší aktivní systém natáčení zadních kol od pasivního (např. Re-ax u Saabu) ? Resp. jaký je mezi nima praktický rozdíl ?
Aktivní systém je souborem senzorů a servomotorků, který natáčí zadní kola. Ty jsou natáčen jen tehdy a jen tolik, na kolik to vyhodnotí systém, takže někdy se zadní kola natočí více, někdy méně apod. Takže na točení zadních kol reaguje na skutečné potřeby auta.Když je to pasivní systém, tak se zadní kola natáčeji vždy stejně s ohledem na vytočení předních kol. Prostě je to dopředu definované jak moc se zadní kola natočí, když se vytočí přední kola. Není tam možnost změny a jiné rekace te zadní nápravy. Což může být někdy na škodu, že se třeba zadní kola v určité chvíli nevytočí více, nebo naopak méně.Je to jako s náhonem na všechna čtyři kola. Např. auto s mezinápravovou uzávěrkou při jejím sepnutí posílá točivý moment 50:50 na obě nápravy. Jenže, když budou např. zadní kola na ledu, tak na předních bude jen 50% točivého momentu a rozjezd bude pomalejší. Elektronicky řízený diferenciál by v takovém případě zadní kola ignoroval a maximum poslal na přední, protože ty mají dobrou trakci.PS - je to velmi zjednodušeně napsáno, ale pro ilustrci to myslím dostačuje.
Díky moc za vysvětlení.
nejsem si jistej jestli jste to tak myslel , ale hlavní rozdíl je v tom že aktivní natáčení, zapřičinijí serva nebo prostě nejakej mechanismus co ty kola vytočí a to kldině i když auto stojí na parkovišti - to měla třeba Prelude, 3000GT nebo i Celica, kdežto pasivní natáčení je způsobené konstrukcí zadní nápravy a projevuje se jedině za jízdy, když bdue auto stát, taxe zadní kola ani nehnou - měl to třeba P306, Mazda 323
Když bude sepnuta uzávěrka mezinápravového diferenciálu a zadní kola budou na ledu, nepůjde na přední kola 100%?
Nepujde, zadni kola se budou protacet minimalne v pomeru rozdeleni tociveho momentu diferakem.
IMHO to radek napsal spravne kdyz je sepnuta uzaverka tak je to deleny 50:50 kdyz ne tak to je treba 80:20
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.