BMW chce také nasadit aktivní řízení zadní nápravy

Jsou to sotva dva měsíce, co automobilka Renault představila své aktivní řízení zadních kol a na svět se dostaly informace, že tuto technologii hodlá použít další automobilka.

O co se vlastně jedná? Jedná se o aktivní systém natáčení zadních kol, tedy o technologii, která byla v devadesátých letech minulého století uplatněna u několika modelů, ale díky náročnosti a technické zaostalosti tehdejší doby se tento systém nikdy nedočkal masivního nasazení a postupně upadnul téměř do zapomnění.

Tip: Představení aktivního řízení Renaultu naleznete zde.

Díky tomu, že se při jízdě natáčí i zadní kola, je vůz při řízení daleko jistější, jelikož přední kola nejsou jediná, která se starají o zatočení. Tím se výrazně eliminuje vrozená nedotáčivost všech vozů a zároveň se zvyšuje jistota vozu při rychlých změnách směru jízdy.

Ostatně to, že systém je opravdu výborný, dosvědčuje i fakt, že nová generace Laguny s aktivním řízením dokázala ve slalomu porazit i Porsche Boxster.

A v podstatě stejný systém má na trh přinést i automobilka BMW při uvedení budoucí generace sedmičkové řady. Prozatím je vše ve fázi testovacího prototypu, ale dle některých německých médii je téměř jisté, že tento systém bude dostupný hned zkraje prodejů nové sedmičky. Zda se pak objeví i v jiných modelech BMW nelze prozatím říci.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků