Jsou to sotva dva měsíce, co automobilka Renault představila své aktivní řízení zadních kol a na svět se dostaly informace, že tuto technologii hodlá použít další automobilka.
O co se vlastně jedná? Jedná se o aktivní systém natáčení zadních kol, tedy o technologii, která byla v devadesátých letech minulého století uplatněna u několika modelů, ale díky náročnosti a technické zaostalosti tehdejší doby se tento systém nikdy nedočkal masivního nasazení a postupně upadnul téměř do zapomnění.
Tip: Představení aktivního řízení Renaultu naleznete zde.
Díky tomu, že se při jízdě natáčí i zadní kola, je vůz při řízení daleko jistější, jelikož přední kola nejsou jediná, která se starají o zatočení. Tím se výrazně eliminuje vrozená nedotáčivost všech vozů a zároveň se zvyšuje jistota vozu při rychlých změnách směru jízdy.
Ostatně to, že systém je opravdu výborný, dosvědčuje i fakt, že nová generace Laguny s aktivním řízením dokázala ve slalomu porazit i Porsche Boxster.
A v podstatě stejný systém má na trh přinést i automobilka BMW při uvedení budoucí generace sedmičkové řady. Prozatím je vše ve fázi testovacího prototypu, ale dle některých německých médii je téměř jisté, že tento systém bude dostupný hned zkraje prodejů nové sedmičky. Zda se pak objeví i v jiných modelech BMW nelze prozatím říci.