BMW chce také nasadit aktivní řízení zadní nápravy

Jsou to sotva dva měsíce, co automobilka Renault představila své aktivní řízení zadních kol a na svět se dostaly informace, že tuto technologii hodlá použít další automobilka.

O co se vlastně jedná? Jedná se o aktivní systém natáčení zadních kol, tedy o technologii, která byla v devadesátých letech minulého století uplatněna u několika modelů, ale díky náročnosti a technické zaostalosti tehdejší doby se tento systém nikdy nedočkal masivního nasazení a postupně upadnul téměř do zapomnění.

Tip: Představení aktivního řízení Renaultu naleznete zde.

Díky tomu, že se při jízdě natáčí i zadní kola, je vůz při řízení daleko jistější, jelikož přední kola nejsou jediná, která se starají o zatočení. Tím se výrazně eliminuje vrozená nedotáčivost všech vozů a zároveň se zvyšuje jistota vozu při rychlých změnách směru jízdy.

Ostatně to, že systém je opravdu výborný, dosvědčuje i fakt, že nová generace Laguny s aktivním řízením dokázala ve slalomu porazit i Porsche Boxster.

A v podstatě stejný systém má na trh přinést i automobilka BMW při uvedení budoucí generace sedmičkové řady. Prozatím je vše ve fázi testovacího prototypu, ale dle některých německých médii je téměř jisté, že tento systém bude dostupný hned zkraje prodejů nové sedmičky. Zda se pak objeví i v jiných modelech BMW nelze prozatím říci.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků