BMW chce plně autonomní vozy už do roku 2021. První testy ještě letos

Německá automobilka pilně pracuje na autonomních technologiích. Už za pár let slibuje velký pokrok. První testy chce uskutečnit ještě ke konci letošního roku.
BMW chce plně autonomní vozy už do roku 2021. První testy ještě letos

Svět autonomních vozů zaměstnává všechny automobilky. BMW nedávno v této souvislosti spojila síly se společnostmi Mobileye and Intel. Již do roku 2021 chce německá automobilka na trh uvést vozy s technologií iNext.

Ta má být schopná 4. nebo 5. levelu autonomního řízení. Zatím je společnost ve vyjádřeních opatrná. I pro ni je velice těžké předvídat, v jaké míře bude tato technologie aplikovatelná v reálním silničním provozu.

Hřiště pro autonomní vozy. Jižní Korea otevře speciální testovací areál

Hřiště pro autonomní vozy. Jižní Korea otevře speciální testovací areál

Slib je zatím jediný. Vozidla budou do té doby rozhodně schopná levelu 3. Řidič tedy bude někdy moct zcela odvrátit pozornost od řízení. Musí být ale připraven v krátkém čase znovu převzít kontrolu nad vozidlem. Aktuálně je bavorská automobilka na levelu 2.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Již koncem letošní roku vypustí BMW do ulic 40 testovacích vozů sedmé řady. Vysoce autonomní nebo plně autonomní automobily bude testovat přímo na veřejných komunikacích v USA, Izraeli a Německu. Vše bude zaměřeno na dvě prostředí. Technologie se vyzkouší na dálnicích a v centru města. Podle teoretických výpočtů bude před samotným uvedením na trh nutno absolvovat 240 milionů kilometrů na veřejných komunikacích.

Zdroj: Youtube

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků