BMW chce plně autonomní vozy už do roku 2021. První testy ještě letos

Německá automobilka pilně pracuje na autonomních technologiích. Už za pár let slibuje velký pokrok. První testy chce uskutečnit ještě ke konci letošního roku.
BMW chce plně autonomní vozy už do roku 2021. První testy ještě letos

Svět autonomních vozů zaměstnává všechny automobilky. BMW nedávno v této souvislosti spojila síly se společnostmi Mobileye and Intel. Již do roku 2021 chce německá automobilka na trh uvést vozy s technologií iNext.

Ta má být schopná 4. nebo 5. levelu autonomního řízení. Zatím je společnost ve vyjádřeních opatrná. I pro ni je velice těžké předvídat, v jaké míře bude tato technologie aplikovatelná v reálním silničním provozu.

Hřiště pro autonomní vozy. Jižní Korea otevře speciální testovací areál

Hřiště pro autonomní vozy. Jižní Korea otevře speciální testovací areál

Slib je zatím jediný. Vozidla budou do té doby rozhodně schopná levelu 3. Řidič tedy bude někdy moct zcela odvrátit pozornost od řízení. Musí být ale připraven v krátkém čase znovu převzít kontrolu nad vozidlem. Aktuálně je bavorská automobilka na levelu 2.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Již koncem letošní roku vypustí BMW do ulic 40 testovacích vozů sedmé řady. Vysoce autonomní nebo plně autonomní automobily bude testovat přímo na veřejných komunikacích v USA, Izraeli a Německu. Vše bude zaměřeno na dvě prostředí. Technologie se vyzkouší na dálnicích a v centru města. Podle teoretických výpočtů bude před samotným uvedením na trh nutno absolvovat 240 milionů kilometrů na veřejných komunikacích.

Zdroj: Youtube

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků