BMW bude od letoška zdražovat

Automobilka BMW oznámila, že hodlá zvyšovat ceny svých vozů během letošního a následujícího roku. Zdražování začne v USA, kde se letos čeká pokles prodejů. Na vině je rovněž nepříznivý vývoj kurzu eura k dolaru a libře. BMW omezí počet vozů určených pro USA o 40 000 jednotek, které hodlá prodat v Evropě a na dalších trzích. Právě Evropy by se zdražování příliš dotknout nemělo. Rovněž není v plánu další propouštění vyjma toho letošního, kdy by měl počet pracovních pozic klesnout celkem o více než 3 000.

Vzhledem k potížím na klíčových trzích včetně USA dalo vedení automobilky BMW zatím k ledu projekt X7, který měl zamířit do ošemetné sféry luxusních SUV, kam patří třeba Range Rover. Finančně veskrze zdravé BMW zároveň překvapilo oznámením, že náklady na ochranu před skrytými riziky a zadlužením prudce stoupají. Zatímco za první letošní čtvrtletí v případě BMW činily 236 milionů Euro, v půli roku již představovaly takřka 700 milionů. Díky tomu poklesl čistý zisk společnosti o čtvrtinu na 994 milionů Euro.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků