Chtel bych jezdit v aute, ktere ma v sobe 27kg Li-Ion baterek, kdyz si vzpomenu co dokaze obcas udelat tricetigramova baterka stejne koncepce v mobilu. :-D
Velmi hodnotný příspěvek. Tohle auto má spalovací motor a nádrž na 80 litrů výbušné kapaliny, když už mluvíš tak hloupě..
Vybusne kapaliny? A ktere pak? Benzin vybuchuje jen jako smes se vzduchem ve velmi uzkem pomeru. To znamena, ze musi dojit k naruseni nadrze, namichani zrovna te spravne smesi a nasledne ke vzniceni nejakym vnejsim podnetem. Suma sumarum pozar ci dokonce vybuch auta kvuli benzinu je vzacny az ojedinely. Oproti tomu k explozivnimu horeni li-ion baterek je staci pretizit a dost casto k tomuto jevu dochazi zcela samovolne bez jakehokoliv vnejsiho podnetu. Staci mala chyba pri vyrobe a uz to hori. Staci si vzpomenout na tisice vyhorelych baterek v mobilech a desitky milionu techto baterek preventivne stazenych z obehu (viz napriklad Nokia Li-Ion pred dvema lety). To co ovsem u baterky v mobilu skonci vetsinou propalenou kapsou bude u tohohle auta show viditelna na pul kilometru. Pozar jedne baterky v mobilu je oznacovan za nebezpecny, tady jich je pohromade devet set a hned vedle tech vzpominanych 80 litru horlaviny.
Tisíce vyhořelých baterií? :-D Tak možná maximálně desítky a to v 99% pochybných levných čínských neznačkových.. A kolik jich bylo vyrobeno? Desítky nebo stovky miliard? Kolik procent mobilních telefonů a jiných spotřebičů s bateriemi vybuchuje? :) A co se týče benzínu, nevím kde si k něčemu takovému přišel, radím ti ovšem abys raději po nehodě nezkoušel vytvářet ani statické jiskry.. Jsi typický příklad někoho kdo má zažité "s tímhle se jezdí a tohle je bezpečné" a bojí se všeho nového a to i bezpečnějšího..
Placas nesmysly o vecech o kterych vubec nic nevis. "Pochybne levne cinske neznackove" baterky nikdo nestahuje, protoze se k nim zadny vyrobce nehlasi. Baterky stahuji znacky jen namatkou za poslednich par let Lenovo, Nokia, Apple, Sony, HP, NIntendo, Acer, Gateway, IBM, Toshiba, Fuji a to jsou jen ty nejvetsi z posledni doby. Celkove to dela radove uz desitky milionu stazenych baterek s jednou a tou samou pricinou, samovolne prehrivani s rizikem pozaru. Jen tri nejvetsi vyrobci baterek na svete uz stahly dohromady 50 milionu kusu!Pokud se chces o problemu opravdu neco dozvedet, tak tady mas clanek, ktery bezpecnost resi s tim, ze je potreba redesignovat stavajici koncepci Li-Ion baterii, protoze uz pro pouziti v mobilech je prilis nebezpecna. Mimochodem vraci se procento z vyrobenych baterek, to neni zrovna malo.http://business.timesonline.co.uk/tol/business/industry_sectors/technology/article2295743.eceJak jsem jiz napsal benzin zacne horet jen po havarii a za specifickych podminek se kterymi se pocita a dnesni auta maji mechanismy jak tomu do urcite miry zabranit, Li-Ion baterka muze chytnout kdykoliv sama od sebe a to je zatracene rozdil.
To že stáhli miliony kusů baterek je opatrnost, to neznamená, že všechny jsou vadné, např. když měla Nokia vadnou sérii baterií BL-5C, tak z 300 milionů vyrobených kusů zpátky stahovali 46 milionů baterek, z nichž k přehřátí došlo v cca 100 případech, ale k výbuchu nedošlo ani u jedné.
Já o tom nic nevím? To spíš ty, protože jinak bys věděl, že pro víc jak polovinu tvých vyjmenovaných firem dělá baterie jediný výrobce - Sony. Stažené byly, ale ptám se znovu, KOLIK procent z vyrobených vybouchlo? Protože například z těchto stažených notebookových ani jedna ;)Ano jistě baterie chytne sama od sebe, baterií bylo vyrobeno několik miliard, KOLIK z nich samovolně a nebezpečně vybouchlo, že je to podle tebe tak nebezpečné? :) Víc lidí dostalo infarkt z obsahu přijaté sms :D Milionkrát víc lidí zemře v autě na obyčejnou nehodu. Baterie nejsou v žádném případě nebezpečné..
Takze tu mame na jedne strane nazor renomovanych vedcu zabyvajicich se vyzkumem v oblasti baterii zverejneny v renomovanem periodiku, kteri tvrdi ze baterie nebezpecne jsou a to uz v tech triceti gramech kolik jich je v mobilech viz napriklad cituji: "“Battery companies are still learning because the technology is young, but there is a fundamental flaw with the way lithium-ion batteries are currently designed and if the companies genuinely care about safety, they need to completely change their production methods. A lithium-ion battery is quite a dangerous little box of energy..." ci "The fundamental technology behind the present generation of lithium-ion cells – the batteries that power nearly every laptop computer and mobile phone in the world – is inherently dangerous and must be changed to ensure safety, according to experts." a na druhe strane tady mame nazor jisteho "Paegase" pisiciho komentare na Autorevue, ktery tvrdi ze ani kdyz jich je devetset krat tolik, tak "baterie nejsou v žádném případě nebezpečné". Teda to je dilema, koho si mam jenom vybrat, komu verit. B-]
btw tak jsem dnes kouknul na zprávy:http://tn.nova.cz/zpravy/cernakronika/dva-lide-uhoreli-pri-nehode-u-pardubic-se-srazilo-auto-s-trikolkou.htmlhttp://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/176360-muz-ukradl-auto-a-pak-se-v-nem-zabil-pri-policejni-honicce.htmlurčitě by se našlo z tohodle týdne celá hromada uhořelých lidí v autě..
To dilema bys tu samozřejmě měl kdyby se tyto baterie nevyráběly už 20 let řádově ve stovkách miliard.. Stačí se kouknout se kolem sebe. Ty nemáš hodinky, mobilní telefon, pda, notebook, automobil, mp3 walkman? Pokud ne, všichni tvoji známý ano. Stačí se jich zeptat kolik z těchto věcí které používají minimálně 10 let už explodovalo a ohrozilo je na životě. Kolik takových případů se přihodilo na tak gigantický objem těchto produktů? No vzpomínám si asi na dva telefony s bateriemi pochybné kvality z asijských tržnic, psalo se o tom někde v Blesku nebo kde.
Holt musis obcas cist i jine tiskoviny nez je Blesk. :-D
no predevsim to snizeni o 20 procent v kteremkoliv rezimu provozu. Hmm vcera jsem ujel 1065km na jedno nastartovani - by me zajimalo jak by o 20 procent klesla spotreba kdyz se peru pouze ze vzduchem. U 7er si myslim ze trasy do 2 hodin jizdy budou vetsinove.
Tak že v tomhle režimu elektromotor ulehčuje práci benzínového motoru..
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.