BMW Active Tourer: revoluce představena

V Paříži světlo světa právě spatřila studie přelomového modelu z dílen BMW. Poslední pravověrné zklame, ale v podstatě jen přichází nevyhnutelné.

Značka BMW dosud zůstávala poslední výspou zastánců klasické koncepce evropských prémiovek, když i její nejlevnější model BMW 116i disponoval motorem uloženým vpředu podélně a pohonem zadních kol. Na jedné straně takřka ideální rozložení hmotnosti mezi nápravy, na straně druhé prostorově nehospodárné rozmístění pohonného ústrojí zasahujícího převodovkou mezi přední sedadla a ztráty samostatně uloženého a spojovacím hřídelem hnaného diferenciálu u zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW Active Tourer Concept: úkrok, ale hlavně naděje...

Konfigurace čistě „řidičská“, ale za vyloženého puristu značku BMW mezi producenty sportovně střižených automobilů jistě už dávno považovat nelze. Za příklad poslouží jistým způsobem degradovaná, letos 40 let slavící divize BMW Motorsport GmbH, jež se stala ideovým základem pro založení samostatného oddělení M Performance opřeného o trojnásobně „foukaný“ diesel M50d.

Na autosalonu v Paříži se dnes nejširší veřejnosti představila koncepční studie BMW Active Tourer Concept, jež se ale nemá nijak významně lišit od sériového modelu, který zahájí své prodeje na evropských trzích ještě během následujícího kalendářního roku. Produkční verze bude zřejmě velmi podobná této studii, snad až na ráfky kol, jež budou v základu spíše šestnáctipacové než dvacetipalcové.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Po stylistické stránce bude novinka do značné míry vycházet z aktuálních řad BMW

Úkol novinky je jasný: při zachování maxima ze stylistických motivů aktuálních modelů značky BMW postavit ryze prakticky střižený vůz, jenž bude schopen přímo zaútočit zejména na nový Mercedes-Benz B-Class. Bude to vlastně jakési Gran Turismo vyšlechtěné z BMW 1 po vzoru BMW 5 GT, ovšem se zcela jinou podlahovou plošinou. Ta nese označení UKL1 (připravena je pro jistotu hned ve dvou délkách rozvoru náprav) a dle předchozích předpokladů poslouží také zcela nové generaci kompaktních vozů Mini.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Telematika sériové verze vyrazí uživatelům dech

Nové BMW, vyšlechtěné ze studie Active Tourer Concept, bude 4 350 mm dlouhé, 1 834 mm široké a 1 560 mm vysoké, což je pro srovnání jen o 9 mm méně, 48 mm více a o 3 mm méně než u již zmíněného Mercedesu-Benz B Class. O pohon pařížské studie se postará hybridní soustava typu plug-in (tedy s možností dobíjení z externích zdrojů a schopností jízdy bez asistence spalovacího motoru).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér nabídne dostatek prostoru a pohodlnější nastupování na výše uložená sedadla

Jejím středem se přesto stává zcela nový tříválec s objemem 1,5 l, přeplňováním a přímým vstřikováním a náhonem předních kol, jenž bude spolupracovat se synchronním elektromotorem pohánějícím kola zadní nápravy. Celý systém má nabízet kombinovaný výkon 190 koní (140 kW), vůz rozjede přes 200 km/h a nabídne mu zrychlení z klidu na 100 km/h za méně než 8 s.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na přípravě tohoto modelu si u BMW dali opravdu záležet

Vůz na čistě elektrický pohon urazí vzdálenost až 30 km. Průměrná spotřeba má činit 2,5 l/100 km při emisích CO2 o hmotnosti 60 g/km, ale mějme na paměti, že se do toho počítá také energie načerpaná do akumulátorů z externích zdrojů. Je však jisté, že se nakonec nový, příčně uložený tříválec 1,5 l objeví v novém, přelomovém BMW v zážehových i vznětových verzích také bez elektrické asistence.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků