BMW Active Tourer: revoluce představena

V Paříži světlo světa právě spatřila studie přelomového modelu z dílen BMW. Poslední pravověrné zklame, ale v podstatě jen přichází nevyhnutelné.

Značka BMW dosud zůstávala poslední výspou zastánců klasické koncepce evropských prémiovek, když i její nejlevnější model BMW 116i disponoval motorem uloženým vpředu podélně a pohonem zadních kol. Na jedné straně takřka ideální rozložení hmotnosti mezi nápravy, na straně druhé prostorově nehospodárné rozmístění pohonného ústrojí zasahujícího převodovkou mezi přední sedadla a ztráty samostatně uloženého a spojovacím hřídelem hnaného diferenciálu u zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW Active Tourer Concept: úkrok, ale hlavně naděje...

Konfigurace čistě „řidičská“, ale za vyloženého puristu značku BMW mezi producenty sportovně střižených automobilů jistě už dávno považovat nelze. Za příklad poslouží jistým způsobem degradovaná, letos 40 let slavící divize BMW Motorsport GmbH, jež se stala ideovým základem pro založení samostatného oddělení M Performance opřeného o trojnásobně „foukaný“ diesel M50d.

Na autosalonu v Paříži se dnes nejširší veřejnosti představila koncepční studie BMW Active Tourer Concept, jež se ale nemá nijak významně lišit od sériového modelu, který zahájí své prodeje na evropských trzích ještě během následujícího kalendářního roku. Produkční verze bude zřejmě velmi podobná této studii, snad až na ráfky kol, jež budou v základu spíše šestnáctipacové než dvacetipalcové.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Po stylistické stránce bude novinka do značné míry vycházet z aktuálních řad BMW

Úkol novinky je jasný: při zachování maxima ze stylistických motivů aktuálních modelů značky BMW postavit ryze prakticky střižený vůz, jenž bude schopen přímo zaútočit zejména na nový Mercedes-Benz B-Class. Bude to vlastně jakési Gran Turismo vyšlechtěné z BMW 1 po vzoru BMW 5 GT, ovšem se zcela jinou podlahovou plošinou. Ta nese označení UKL1 (připravena je pro jistotu hned ve dvou délkách rozvoru náprav) a dle předchozích předpokladů poslouží také zcela nové generaci kompaktních vozů Mini.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Telematika sériové verze vyrazí uživatelům dech

Nové BMW, vyšlechtěné ze studie Active Tourer Concept, bude 4 350 mm dlouhé, 1 834 mm široké a 1 560 mm vysoké, což je pro srovnání jen o 9 mm méně, 48 mm více a o 3 mm méně než u již zmíněného Mercedesu-Benz B Class. O pohon pařížské studie se postará hybridní soustava typu plug-in (tedy s možností dobíjení z externích zdrojů a schopností jízdy bez asistence spalovacího motoru).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér nabídne dostatek prostoru a pohodlnější nastupování na výše uložená sedadla

Jejím středem se přesto stává zcela nový tříválec s objemem 1,5 l, přeplňováním a přímým vstřikováním a náhonem předních kol, jenž bude spolupracovat se synchronním elektromotorem pohánějícím kola zadní nápravy. Celý systém má nabízet kombinovaný výkon 190 koní (140 kW), vůz rozjede přes 200 km/h a nabídne mu zrychlení z klidu na 100 km/h za méně než 8 s.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na přípravě tohoto modelu si u BMW dali opravdu záležet

Vůz na čistě elektrický pohon urazí vzdálenost až 30 km. Průměrná spotřeba má činit 2,5 l/100 km při emisích CO2 o hmotnosti 60 g/km, ale mějme na paměti, že se do toho počítá také energie načerpaná do akumulátorů z externích zdrojů. Je však jisté, že se nakonec nový, příčně uložený tříválec 1,5 l objeví v novém, přelomovém BMW v zážehových i vznětových verzích také bez elektrické asistence.

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků