BMW Active Sound Design: umělý zvuk pro M5

BMW Active Sound Design: umělý zvuk pro M5

BMW připravilo pro novou generaci M5 poněkud zvláštní a skoro až kontroverzní novinku. Systém zvaný Active Sound Design totiž uměle reprodukuje přes audiosystém zvuk motoru do kabiny. Tahle „vychytávka“ má přinést posádce sedící uvnitř automobilu ještě větší zážitek z jízdy v případech, že si to bude přát. Zároveň nemá hlukem příliš obtěžovat okolí a také by měla zpříjemnit jízdu na delší vzdálenosti.

Čtěte také
BMW M5 F10: venku včetně podrobností
BMW M5: známe ceny a ukážeme vám novou reklamu (+ video)

Řídící jednotka zpracovává digitální signál a upravuje ho podle aktuálních otáček, zatížení motoru, rychlosti a spousty dalších údajů. Active Sound Design je další z řady systémů, které mění své chování v závislosti na tom, jaký jízdní režim si řidič vybere. Jak známo, Sport nebo Sport+ upravuje chování tlumičů, převodovky, motoru atd. a nově také zvuk reprodukovaný do kabiny.

Možná to je sofistikované a možná z toho budou mít i někteří zákazníci radost, každopádně to na nás působí až příliš uměle. Tím spíš, že stejný zvuk motoru si v podstatě můžete nechat naimplantovat do elektrického Smartu. Nestačily by klasické elektronicky ovládané klapky ve výfuku?

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků