BMW Active Sound Design: umělý zvuk pro M5

BMW Active Sound Design: umělý zvuk pro M5

BMW připravilo pro novou generaci M5 poněkud zvláštní a skoro až kontroverzní novinku. Systém zvaný Active Sound Design totiž uměle reprodukuje přes audiosystém zvuk motoru do kabiny. Tahle „vychytávka“ má přinést posádce sedící uvnitř automobilu ještě větší zážitek z jízdy v případech, že si to bude přát. Zároveň nemá hlukem příliš obtěžovat okolí a také by měla zpříjemnit jízdu na delší vzdálenosti.

Čtěte také
BMW M5 F10: venku včetně podrobností
BMW M5: známe ceny a ukážeme vám novou reklamu (+ video)

Řídící jednotka zpracovává digitální signál a upravuje ho podle aktuálních otáček, zatížení motoru, rychlosti a spousty dalších údajů. Active Sound Design je další z řady systémů, které mění své chování v závislosti na tom, jaký jízdní režim si řidič vybere. Jak známo, Sport nebo Sport+ upravuje chování tlumičů, převodovky, motoru atd. a nově také zvuk reprodukovaný do kabiny.

Možná to je sofistikované a možná z toho budou mít i někteří zákazníci radost, každopádně to na nás působí až příliš uměle. Tím spíš, že stejný zvuk motoru si v podstatě můžete nechat naimplantovat do elektrického Smartu. Nestačily by klasické elektronicky ovládané klapky ve výfuku?

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků