BMW a Rolls-Royce svolávají 34 tisíc vozů. Mohou selhávat airbagy

Skupina BMW svolává více než 34 tisíc automobilů kvůli softwarové chybě, která může v krajním případě vyústit i v selhání bezpečnostních airbagů.
BMW a Rolls-Royce svolávají 34 tisíc vozů. Mohou selhávat airbagy

Problém německé společnosti se týká 34 250 automobilů. Konkrétně jde o 33 600 vozů řady 7, řady 5 GT a dále o Rolls-Royce Ghost. Týká se to produktů vyrobených od prosince 2011 do června 2012. Dalších 650 modelů pak může být poškozeno v návaznosti na instalaci vadných náhradních dílů.

Volvo má problémy s pásy, svolává desítky tisíc vozů

Volvo má problémy s pásy, svolává desítky tisíc vozů

Chybný software při výrobě snímače bočního airbagu může při předním nebo zadním nárazu špatně vyhodnotit data a kvůli tomu se bezpečnostní prvek vůbec neaktivuje. Dealeři BMW poškozený snímač bezplatně vymění všem majitelům. Celý proces trvá zhruba tři hodiny a zákazníci během té doby mohou využít zapůjčení náhradního vozidla.

Pro mnichovskou automobilku to tento rok není první velká svolávací akce. Například v říjnu se do servisu muselo dostavit 150 000 vozů s vadným palivovým čerpadlem, kvůli kterému následně svévolně zhasínal motor. BMW také opravovalo 110 000 aut v Japonsku a to kvůli vadným airbagům.

Ford svolává téměř 600.000 vozů, mezi nimi je i Shelby GT350R

Ford svolává téměř 600.000 vozů, mezi nimi je i Shelby GT350R

Rolls-Royce je luxusní výrobce, a tak jsou svolávací akce této značky jen vzácnou záležitostí. Například v roce 2015 musela společnost ve Spojených státech opravit jeden model Ghost, protože airbag ochraňující hrudník posádky vpředu nemusel být při bočním nárazu dostatečnou ochranou. Zatím nebyla hlášena žádná autonehoda, během které by došlo ke zranění právě kvůli možnému selhání airbagu.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků