aby niekto potom nezačal tvrdiť,že hjonde vyrába zbytočné autá,bez tých,čo vytvárajú a špekulujú o technologiách by ani hjonde nemalo čo kopírovať a keby nemalo čo,muselo by začať s vývojom a začalo by robiť to,na čo dnes poukazuje,že je to zbytočné.....niekedy je lepšie nemať zbytočne silné reči a robiť niečo poriadne.....
Biermann má naprostou pravdu a většina diskutérů zde nepochopila, co měl na mysli a ani nechápe, jak to ve skutečnosti je. On řekl, že automobilky zbytečně utrácí za technologie, nikoli že utrácí za vývoj technologií. Automobilky totiž vyvíjí pramálo z toho, co dnes v autech je. Na všechno jsou specializované firmy a od nich si kupují automobilky licence nebo práva. Typicky Valeo. Zaměstnává desítky tisíc lidí po celém světě. Vyvíjí vše od ad. tempomatů přes parkování, aut. řízení apod. Takže to, že BMW přijde jako první s novou technologií neznamená, že to první vyvinul, ale že to první zaplatil (resp. jeho zákazníci).
No, nevim jak BMW, ale protoze v podobnem provozu pracuju, tak muzu rict, ze to neni presne jak pises.Ano vyvoj dnes vetsinou probiha mimo automobilky, ale vetsinu veci, ktere vyvijime, vyvijime na zaklade pozadavku nekoho. Nebo, pokud se napad objevi u nas ve firme, nejprve ho nabidneme nekterym automobilkam a ty pad plati vyvoj, podileji se na vzoru, patetntu atd. tak, aby technologii nemohl nikdo jiny napr. dalsich 5 let vyuzit. Takze sice se vyviji mimo, ale vetsinou na zadani automobilek a ty to take plati. Zadne automobilce se dnes nevyplati drzet tym vyvojaru, ktery bude uzitecny napr 1 za 5 let. Ve specializovane firme vyviji porad, ale pro ruzna odvetvi.
jo, je to ještě trochu složitější, ale pro public je to výstižně a pochopitelně napsáno
Jasne, souhlasim. Vstupuji do toho i dalsi veci jako predpisy, budouci predpisy a spousta dalsich. Popsal jsem jen tu zakladni praxi. Jsem vyvojar, takze vsechny zakulisni:-) procesy neznam:-D
To asi myslí takové ty věci jako vyhřívaný volant místo pořádného topení, že? :-DAle s adaptivním tempomatem, asistentem jízdy v pruzích a dalšíma věcma je německá konkurence krapet dál ;-)
to je ten rozdíl mezi automobilku a montovnou aut. Automobilka (BMW, Mercedes, Volvo, ale třeba i Citroën nebo Mazda) neustále vyvíjí, leckdy zbytečnosti, cesty, které se nakonec ukážou jako slepé, ale tím neustále vývoj aut posouvají dopředu. Montovna aut (Hyundai, Kia, Ford a další) jen skládají technologické celky do jimi stylizovaných karoserií a to bez jakékoliv invence. Snaží se, aby byli jako ostatní. Vsází na jedinou "invenci" a to je "jsme levnější". Nuda.
To by me docela zajimalo, co tak zatracene noveho volvo vyvinulo. At jsem hledal jak hledal, nemuzu nic najit.
čtyřválec s flaškou na stlačený vzduch
i to je vývoj. Samozřejmě neustále zlepšuje i bezpečnost svých aut. Např. celý bok z vysokopevnostní oceli nevyrábí žádná jiná automobilka. Auta jsou tak bezpečná i při nárazu zezadu, či při několikanásobném převrácení přes střechu. K čemu je to dobré? Pokud máte děti a vozíte je na zadních sedačkách, tak se zamyslete ... A kdo se vyzná v metalurgii, lisech atp., tak potvrdí, že to není o tom, že do lisu hodí "lepší" plech ... U nové XC90 přišla třeba s ochranou posádky při nárazu zespodu, resp. při vyjetí do škarpy a následné katapultaci auta do vzduchu. Držáky sedaček obsahují deformační členy, které při velkém přetížení zmírňují následky pro posádku. A takových drobných "vynálezů" přináší Volvo již desítky let spousty.
Ale to, co pises nejsou vynalezy, ale jak spravne dodavas, vyvoj. A ve jmenovanem pripade spise evoluce nez revoluce. Jinak vysokopevnosti ocel sama o sobe neni zase tak velka vyhra. Standardni provedeni se da lepe naprogramovat pro pohlceni narazu a rizenou deformaci. Jen to auto bude tezsi.Ale porad je to jen aplikace znamych a pouzivanych veci. A jen tak mezi nami, pro naraz ze zadu je dulezitejsi, aby bocnice byla schopna naraz soustredene odvest mimo osu vozidla. Pokud jde naraz na celou plochu, pak ma bocnice pouze smerovat deformaci podlahove plosiny. A u te nejvice zalezi na jejim profilovani.
/Přesně tak, proto (zjednodušeně) mají daleko lepší výsledky prostorové struktury z relativně měkkého hliníku, než vysokopevnostní ocelové 2D boční rámy. Navíc vysokopevnostní ocel je neopravitelná, už relativně malý náraz znamená totální škodu. Tím samozřejmě nemyslím pofiderní umění ruských karosářů, ti jsou schopni navařit i kolejnici na ASF.Volvo XC90 2016+ má zásadní problém v small overlap právě proto, že narozdíl od Audi neumí naprogramovat 3D pevnostní strukturu karosérie. V klasice EuroNCAP stačí do levého podélníku navařit traverzu a máte 5 hvězd. V nových testech to nestačí.
Vy jste asi čerstvě pro Volvo-Brainwash experience. Viděl jste zoufalý výsledek small overlap nové XC90 ve srovnání s novou Q7????Konstrukci bočnice z vysokopevnostní oceli dnes má kdekdo, dokonce i korejci. Navíc o ní to není, vysokopevnostní ocel není použita kvůli zvýšení odolnosti ale pro zachování pevnosti při snížené hmotnosti, tedy z důvodů ryze emisních. Na pevnost má daleko větší vliv propracovaná prostorová struktura, auta ve stylu ingot už dnes nic neřeší. Jenže právě tam Volvo zůstalo. Ano, desítky let přinášelo nová účinná řešení pasivní bezpečnosti, dnes v čínských rukách nepřináší nic.
Neviděl, ale pokud porovnám výsledky http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/au... ... a http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/vo... ... , tak v hodnotách small overlap testu vychází lépe Volvo než Audi
Ty si ale kecka. O automobilových technologiíš víš úplný kulový. Např. u alternativních pohonů je Hyundai na špici vývoje hned za Mercedesem.
V laboratorich je vice ci mene uspesny kdekdo, ALE Toyota PRODAVA automobily na vodik, elektrinu i hybridy a mj dala k dispozici radu patentu pro alternativni pohon zdarma.AFAIK Mercedes (zatim?) vodik odepsal (alespon to tvrdi), takze v Evrope zbyva BMW (spolupracujici jak jinak nez s Toyotou), nicmene elektrina/baterky je jen jednou z alternativ.
Hyundai je ve vodíkovém pohonu mnohem dál než Toyota. Je vůbec první značkou na světě, která spustila velkosériovou výrobu aut s vodíkovým palivovým článkem. Toyota s ním přišla až o necelé dva roky později.
Však je to taky od Toyoty velmi prozíravé. Japonci si velmi dobře uvědomují, že na světové špici prodejů se už nelze udržet dodávkami milionů primitivních ale o to spolehlivějších aut pro rozvojové trhy, to je sice vyneslo na vrchol, ale tam se drápou moderní sofistikovaná auta, která Toyota dlouho, dlouho neměla. Proto šli do hybridů, proto zapracovali na modernizaci zaostávajících lexusů, proto poznatky z lexusů přenesli do toyot. To je všechno naprosto správně.Vyrobit elektroauto dnes dokáže pomalu každý, ono je to ve skutečnosti úplně jednoduché. Auto na vodík je v podstatě taky elektroauto, ani tam není problém. Vyrobit hybrid taky dokáže kdekdo, navíc toyota vlastně postavila první prius na nepraktickém autě s mizerným spalovacím motorem, kterému díky elektromotoru svět odpustil a až pak tomu začala postupně dávat lepší techniku. A byla to rozhodně lepší cesta, než omul, který spáchali před 4 lety u Audi, když zpackali hybridní Q5. Ale i tam už se poučili a dnes je Q7 e-tron excelentní plugin hybrid, v SUV s náskokem nejlepší.Problémem těchto vývojů je zdroj, distribuce a ukládání energie, ne vlastní auto. Ale tam to nezávisí jen na automobilkách. Chemický průmysl a energetika jim nepatří a nikdy patřit nebude. Vývoj je tam.
Hyundai si palivové články vyrábí sám a nové solid state baterie také.On to je poměrně rozsáhlý konglomerát firem s širokým záběrem portfolia produktů.
Pepo.dovolím si to uvést na pravou míru. nevyrábí si je sám, pokouší se je bastlit. Výroba je něco absolutně jiného. V případě Hyundai se prosím, pokud se nehodláte blamovat, vyhněte ve všech souvislostech slovu "vývoj". Nic takového se tam nekoná.
Proto jako první začali se sériovou výrobou aut s palivovými články na vodík a Ioniq EV má ze všech EV nejlepší efektivitu.Takže se tady moc neblamujte.
ale Pepo, no tak, ....slepá důvěra je hloupost a fanatismus je nemoc. O sériovou výrobu opravdu nejde. ta fakt vypadá úplně jinak.
Jogurte, jsi naprosto mimo realitu. Ano, fanatismus je nemoc, stejně jako fanatické popírání všech úspěchů zn. Hyundai.
Tak ona se Toyota primo nebo skrze podily v jinych spolecnostech angazuje i jinde, mj robotice, aerospace, biotech... Nicmene neni v silach zadne autobomilky (nejspise zadne firmy obecne) vyresit solo klicovy problem, ktery zminujes v poslednim odstavci.
Kurňa jogurte, ty - worldwide expert přes vývoj pohonných jednotek - na tenhle blábol nebudeš reagovat?
Hele, já Bertíka Pivomuže znám osobně a dlouho. Pokud vím, tak mu právě absence vývoje u této značky nesedí, tři čtvrtiny jeho vývojového managementu je monitoring toho, co kde obšlehnout. Zbytek je dost slabý level vlastního vývoje. O ostatní se postará marketing, ten ožvaní co nedokázali ani okopírovat. Tady je to novum, Albert obvykle do médií mlčí, tak mu asi uložili úkol okecat to tentokrát sám. Má tam sice superplat, ale myslím, že od i tak odejde aby nezdegeneroval. Je to jen o nabídce od někoho jiného.
Dovolím si nesouhlasit. Tento koncern rozhodně netrpí nedostatkem financí a koulí. To určitě ne. Stačí se podívat na jejich cestičky co se týče alternativních pohonů, převodovek, asistenční systémy apod. Pokud se budeme bavit o vzduchu. Kolik jich např. v MB jezdí. Zajímalo by mě to. Tato statistika figuruje možná jen v interních údajích MB. Pravdou je, že aby automobilky něčím vyčnívaly, byť je to ptákovina, jsou schopné nasypat neuvěřitelné love. B-]
...v prvom rade uplne zbytocne utracaju zakaznici. No ale co uz: kto chce kam, pomozme mu tam.
Bertík obhajuje strategii svého zaměstnavatele, udělat v segmentu auto levněji než konkurence a obsadit mezeru na trhu. Jinak spousta "nesmyslů" z prémie se nakonec prosadila i když se za začátku zdálo že je to zbytečnost. Někdo prostě má prachy a koule na to tu cestu prošlapat a Korejec to fakt není
Naprostý souhlas. Když jsem v červnu objednával nový přibližovadlo, veškeré ptákoviny typu samostatné parkování a podobné jsem nechal bez povšimnutí. ;-) B-] Genesis má našlápnuto a těším se na další nové kusy.
Až se povozíte v novém eSku od MB tak změníte názor. Přesednutí z eSka do Genesisu je úlet několika tříd a to nemluvím o Maybachu, ale to je liga sama pro sebe. Takže vaše přibližovadlo za pár set tisíc je celkem k usmátí....
Tak Maybach se opravdu neda moc srovnat leda s Bentley nebo RR. Jinak ten korejsky skopek se ani zdaleka nemuze pomerovat s MB pokud nemluvime o entry kategorii A a B. Ale zase korejskym vozikum nelze uprit urputnou snahu uspet, nicmene (ne)slavne doby vozu Daewoo Chairman jsou jiz davno pryc a premiovy level jeste radu let delat nebudou.
Ani nemohou. S myšlením korejského managementu je to naprosto nekompatibilní. Jejich chápání dimenzí automobilismu končí někde mezi i30 a i40. Dál už hrají vabank.
Tak ono nejde o názor někoho kdo v tom autě neseděl,ani nejel.Jde o názor lidí,kteří v G70 už jeli: https://www.garaz.cz/magazin/novinky/3004372-t... ... A zřejmě jsou plně srovnatelní s luxusní konkurencí.;-)
Ne srovnatelní, oni ji dokonce s přehledem převyšují.
Řekněme si to na rovinu. Genesis se zatím snaží prosadit smysluplnou cenou, tak si o vývoji blbostí může a musí nechat zdát. V článku je zmíněm vzduchový podvozek. Za ten se nepřiplácí kvůli stabilitě, ale kvůli pohodlí. Až bude Genesis vnímám srovnatelně s německou konkurencí, bude si moci za své vozy říci ty samé částky, tak bude vesele vyvíjet stejné blbosti oni.Hyundai začínal jako spolehlivé, ale levné auto. Jakmile se prodral hierarchií výše, začal se už u I20 piplat se spárami v interiéru, u kterých mohou lidé z Dacie opět poznamenat, že je to zbytečnost.
neutrácí za zbytečnosti, protože velkohubé bláboly jsou zadarmo
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.