BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai

Dnešní auta, ta luxusní především, jsou počítače na kolech. Kde kdo si při pohledu na výbavu dnešních luxusních sedanů pomyslí, jestli už toho není příliš. Právě na tuto notu hraje šéf vývoje výkonných vozů Hyundai, Albert Biermann.

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

V rozhovoru pro Drive se nechal slyšet, že německé automobilky jako BMW či Mercedes-Benz utrácí velké sumy peněz a času za technologie, které vlastně nikdo nepotřebuje.

"Zaprvé, je to všechno marketing. Většina těchto věcí tu je pro média, která nové technologie šíří coby senzaci. Tyhle značky tím ukazují jakýsi stupeň technologické vyspělosti. Jenže jsou vůbec reálnému zákazníkovi k něčemu, koupí si to?" vysvětluje Biermann s tím, že za hloupé považuje například skenování vozovky před autem, díky kterému se upravuje odezva odpružení.

Hyundai už v Nošovicích vyrábí i30 N. Letos jich stihne 1450

Hyundai už v Nošovicích vyrábí i30 N. Letos jich stihne 1450

Biermann, coby bývalý šéfinženýr divize BMW M, také vysvětluje své tvrzení na příkladu nové vlajkové lodi Genesis G90. Ta nedisponuje vzduchovým odpružením a navíc používá těžší ocelové šasi. "I přesto dokáže porazit ve vyhýbacím manévru pro Consumer Reports třídu S. Bez těchto technologií jsme téměř porazili i řadu 7 od BMW," dodává.

Biermann dále vysvětluje, že částečně se soustředí na jednodušší technologie proto, aby zvýšili dlouhodobou spolehlivost svých luxusních modelů. 

Prohlédněte si fotogalerii Genesis G90:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků