BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai

Dnešní auta, ta luxusní především, jsou počítače na kolech. Kde kdo si při pohledu na výbavu dnešních luxusních sedanů pomyslí, jestli už toho není příliš. Právě na tuto notu hraje šéf vývoje výkonných vozů Hyundai, Albert Biermann.

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

V rozhovoru pro Drive se nechal slyšet, že německé automobilky jako BMW či Mercedes-Benz utrácí velké sumy peněz a času za technologie, které vlastně nikdo nepotřebuje.

"Zaprvé, je to všechno marketing. Většina těchto věcí tu je pro média, která nové technologie šíří coby senzaci. Tyhle značky tím ukazují jakýsi stupeň technologické vyspělosti. Jenže jsou vůbec reálnému zákazníkovi k něčemu, koupí si to?" vysvětluje Biermann s tím, že za hloupé považuje například skenování vozovky před autem, díky kterému se upravuje odezva odpružení.

Hyundai už v Nošovicích vyrábí i30 N. Letos jich stihne 1450

Hyundai už v Nošovicích vyrábí i30 N. Letos jich stihne 1450

Biermann, coby bývalý šéfinženýr divize BMW M, také vysvětluje své tvrzení na příkladu nové vlajkové lodi Genesis G90. Ta nedisponuje vzduchovým odpružením a navíc používá těžší ocelové šasi. "I přesto dokáže porazit ve vyhýbacím manévru pro Consumer Reports třídu S. Bez těchto technologií jsme téměř porazili i řadu 7 od BMW," dodává.

Biermann dále vysvětluje, že částečně se soustředí na jednodušší technologie proto, aby zvýšili dlouhodobou spolehlivost svých luxusních modelů. 

Prohlédněte si fotogalerii Genesis G90:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 44 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 93 příspěvků