BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai

Dnešní auta, ta luxusní především, jsou počítače na kolech. Kde kdo si při pohledu na výbavu dnešních luxusních sedanů pomyslí, jestli už toho není příliš. Právě na tuto notu hraje šéf vývoje výkonných vozů Hyundai, Albert Biermann.

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

V rozhovoru pro Drive se nechal slyšet, že německé automobilky jako BMW či Mercedes-Benz utrácí velké sumy peněz a času za technologie, které vlastně nikdo nepotřebuje.

"Zaprvé, je to všechno marketing. Většina těchto věcí tu je pro média, která nové technologie šíří coby senzaci. Tyhle značky tím ukazují jakýsi stupeň technologické vyspělosti. Jenže jsou vůbec reálnému zákazníkovi k něčemu, koupí si to?" vysvětluje Biermann s tím, že za hloupé považuje například skenování vozovky před autem, díky kterému se upravuje odezva odpružení.

Hyundai už v Nošovicích vyrábí i30 N. Letos jich stihne 1450

Hyundai už v Nošovicích vyrábí i30 N. Letos jich stihne 1450

Biermann, coby bývalý šéfinženýr divize BMW M, také vysvětluje své tvrzení na příkladu nové vlajkové lodi Genesis G90. Ta nedisponuje vzduchovým odpružením a navíc používá těžší ocelové šasi. "I přesto dokáže porazit ve vyhýbacím manévru pro Consumer Reports třídu S. Bez těchto technologií jsme téměř porazili i řadu 7 od BMW," dodává.

Biermann dále vysvětluje, že částečně se soustředí na jednodušší technologie proto, aby zvýšili dlouhodobou spolehlivost svých luxusních modelů. 

Prohlédněte si fotogalerii Genesis G90:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků