BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai

Dnešní auta, ta luxusní především, jsou počítače na kolech. Kde kdo si při pohledu na výbavu dnešních luxusních sedanů pomyslí, jestli už toho není příliš. Právě na tuto notu hraje šéf vývoje výkonných vozů Hyundai, Albert Biermann.

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

V rozhovoru pro Drive se nechal slyšet, že německé automobilky jako BMW či Mercedes-Benz utrácí velké sumy peněz a času za technologie, které vlastně nikdo nepotřebuje.

"Zaprvé, je to všechno marketing. Většina těchto věcí tu je pro média, která nové technologie šíří coby senzaci. Tyhle značky tím ukazují jakýsi stupeň technologické vyspělosti. Jenže jsou vůbec reálnému zákazníkovi k něčemu, koupí si to?" vysvětluje Biermann s tím, že za hloupé považuje například skenování vozovky před autem, díky kterému se upravuje odezva odpružení.

Hyundai už v Nošovicích vyrábí i30 N. Letos jich stihne 1450

Hyundai už v Nošovicích vyrábí i30 N. Letos jich stihne 1450

Biermann, coby bývalý šéfinženýr divize BMW M, také vysvětluje své tvrzení na příkladu nové vlajkové lodi Genesis G90. Ta nedisponuje vzduchovým odpružením a navíc používá těžší ocelové šasi. "I přesto dokáže porazit ve vyhýbacím manévru pro Consumer Reports třídu S. Bez těchto technologií jsme téměř porazili i řadu 7 od BMW," dodává.

Biermann dále vysvětluje, že částečně se soustředí na jednodušší technologie proto, aby zvýšili dlouhodobou spolehlivost svých luxusních modelů. 

Prohlédněte si fotogalerii Genesis G90:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků