BMW a Mercedes skončí s osmiválcovými motory

BMW a Mercedes skončí s osmiválcovými motory

Papírově nízké emise CO2 si žádají své a tak i výrobci luxusních a výkonných vozů musí sáhnout k opatřením, která sice nic nepřinesou, ale bruselskému úředníkovi se budou líbit. Downsizing, tedy nahrazování velkých motorů menšími se projeví i v segmentu luxusních vozů automobilek Mercedes-Benz a BMW.

Tito výrobci ukončí v blízké budoucnosti výrobu a vývoj osmiválcových naftových agregátů, které mají nahradit výkonnější verze se šesti válci. Hovoří se dokonce i o tom, že Mercedes vypustí ze své nabídky i šestiválcovou naftu, kterou by měl nahradit dvakrát přeplňovaný čtyřválec. Každopádně tato varianta se nezdá příliš pravděpodobná, jelikož by pak chyběl větší motor pro velké modely, jako je S-klasse a různá SUV.

Celé toto opatření přichází pouze proto, že automobilky musí splnit na papíře limity CO2 a to jednoduše nejde udělat jinak, než nasazením menších motorů, které v čistě laboratorním měření spotřeby dosáhnout pochopitelně lepších výsledků, ale v praxi dosáhnout stejné, častokrát vyšší spotřeby a jelikož emise CO2 jdou ruku v ruce spotřebě, reálný přínos je v lepším případě blízký nule a v tom horším zcela nulový.

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 177 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků