BMW a Mercedes skončí s osmiválcovými motory

Papírově nízké emise CO2 si žádají své a tak i výrobci luxusních a výkonných vozů musí sáhnout k opatřením, která sice nic nepřinesou, ale bruselskému úředníkovi se budou líbit. Downsizing, tedy nahrazování velkých motorů menšími se projeví i v segmentu luxusních vozů automobilek Mercedes-Benz a BMW.

Tito výrobci ukončí v blízké budoucnosti výrobu a vývoj osmiválcových naftových agregátů, které mají nahradit výkonnější verze se šesti válci. Hovoří se dokonce i o tom, že Mercedes vypustí ze své nabídky i šestiválcovou naftu, kterou by měl nahradit dvakrát přeplňovaný čtyřválec. Každopádně tato varianta se nezdá příliš pravděpodobná, jelikož by pak chyběl větší motor pro velké modely, jako je S-klasse a různá SUV.

Celé toto opatření přichází pouze proto, že automobilky musí splnit na papíře limity CO2 a to jednoduše nejde udělat jinak, než nasazením menších motorů, které v čistě laboratorním měření spotřeby dosáhnout pochopitelně lepších výsledků, ale v praxi dosáhnout stejné, častokrát vyšší spotřeby a jelikož emise CO2 jdou ruku v ruce spotřebě, reálný přínos je v lepším případě blízký nule a v tom horším zcela nulový.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků