BMW a Mercedes skončí s osmiválcovými motory

Papírově nízké emise CO2 si žádají své a tak i výrobci luxusních a výkonných vozů musí sáhnout k opatřením, která sice nic nepřinesou, ale bruselskému úředníkovi se budou líbit. Downsizing, tedy nahrazování velkých motorů menšími se projeví i v segmentu luxusních vozů automobilek Mercedes-Benz a BMW.

Tito výrobci ukončí v blízké budoucnosti výrobu a vývoj osmiválcových naftových agregátů, které mají nahradit výkonnější verze se šesti válci. Hovoří se dokonce i o tom, že Mercedes vypustí ze své nabídky i šestiválcovou naftu, kterou by měl nahradit dvakrát přeplňovaný čtyřválec. Každopádně tato varianta se nezdá příliš pravděpodobná, jelikož by pak chyběl větší motor pro velké modely, jako je S-klasse a různá SUV.

Celé toto opatření přichází pouze proto, že automobilky musí splnit na papíře limity CO2 a to jednoduše nejde udělat jinak, než nasazením menších motorů, které v čistě laboratorním měření spotřeby dosáhnout pochopitelně lepších výsledků, ale v praxi dosáhnout stejné, častokrát vyšší spotřeby a jelikož emise CO2 jdou ruku v ruce spotřebě, reálný přínos je v lepším případě blízký nule a v tom horším zcela nulový.

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků