BMW a Daimler prý zvažují partnerství. Mluví se o společném vývoji platforem

Dlouhověcí rivalové BMW a Daimler (vlastník Mercedesu-Benz) podle nejnovějších informací plánují v budoucnu rozsáhlou spolupráci.

Zajímavé informace přináší zdroje webu Automotive News Europe, který tvrdí, že dvě největší německé automobilky BMW a Daimler, jehož dceřinou společností je Mercedes-Benz, v tuto chvíli řeší možnou spolupráci na vývoji platforem budoucích vozů, baterií pro elektromobily a autonomních technologií.

Jednání obou stran má být podle zdrojů zatím v prvotní fázi a případné sdílení techniky se nemá mezi BMW a Mercedesem týkat specifických dílů obou značek. Spíše se mluví o silném partnerství v oblasti elektromobility, kde by mohla spolupráce automobilkám ušetřit velké množství prostředků. Hlavně pokud jde o vývoj nových platforem a třeba zmíněných bateriových modulů.

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

Podle Automotive News Europe ostatně dává takový krok celkem smysl, jelikož od velkých společností slýcháme neustálé zprávy o masivních investicích do budoucnosti elektrifikovaných vozů. Velké procento financí míří také do vývoje autonomních technologií, které jsou dnes stále populárnější.

Partnerství BMW a Daimleru mimochodem není úplnou novinkou. Minulý rok se obě značky spolčily také s VW a Fordem na vytvoření sítě rychlonabíjecích stanic napříč Evropou, kdy projekty započaly v Německu, Rakousku a Norsku. Mimo to obě společnosti pracovaly s telekomunikačními firmami na specifikaci 5G mobilních sítí, přičemž v partnerství s Audi značky zakoupily navigační službu Here od Nokie k rozvoji autonomních a monitorovacích systémů nových aut.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

V případě domluvené spolupráce však nemáme produkty vzájemné výpomoci čekat zrovna brzy. Než bychom se nové techniky dočkali v produkčních vozidlech, samotný vývoj a nastavení rolí obou společností by určitě pár let trvalo.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků