BMW a Daimler prý zvažují partnerství. Mluví se o společném vývoji platforem

Dlouhověcí rivalové BMW a Daimler (vlastník Mercedesu-Benz) podle nejnovějších informací plánují v budoucnu rozsáhlou spolupráci.

Zajímavé informace přináší zdroje webu Automotive News Europe, který tvrdí, že dvě největší německé automobilky BMW a Daimler, jehož dceřinou společností je Mercedes-Benz, v tuto chvíli řeší možnou spolupráci na vývoji platforem budoucích vozů, baterií pro elektromobily a autonomních technologií.

Jednání obou stran má být podle zdrojů zatím v prvotní fázi a případné sdílení techniky se nemá mezi BMW a Mercedesem týkat specifických dílů obou značek. Spíše se mluví o silném partnerství v oblasti elektromobility, kde by mohla spolupráce automobilkám ušetřit velké množství prostředků. Hlavně pokud jde o vývoj nových platforem a třeba zmíněných bateriových modulů.

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

Podle Automotive News Europe ostatně dává takový krok celkem smysl, jelikož od velkých společností slýcháme neustálé zprávy o masivních investicích do budoucnosti elektrifikovaných vozů. Velké procento financí míří také do vývoje autonomních technologií, které jsou dnes stále populárnější.

Partnerství BMW a Daimleru mimochodem není úplnou novinkou. Minulý rok se obě značky spolčily také s VW a Fordem na vytvoření sítě rychlonabíjecích stanic napříč Evropou, kdy projekty započaly v Německu, Rakousku a Norsku. Mimo to obě společnosti pracovaly s telekomunikačními firmami na specifikaci 5G mobilních sítí, přičemž v partnerství s Audi značky zakoupily navigační službu Here od Nokie k rozvoji autonomních a monitorovacích systémů nových aut.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

V případě domluvené spolupráce však nemáme produkty vzájemné výpomoci čekat zrovna brzy. Než bychom se nové techniky dočkali v produkčních vozidlech, samotný vývoj a nastavení rolí obou společností by určitě pár let trvalo.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 64 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 50 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků