BMW a Daimler oznamují spolupráci. Vrhnou se na vývoj autonomních technologií

Dřívější informace se potvrzují. Dlouhověcí rivalové BMW a Daimler (vlastník Mercedesu-Benz) oznamují spolupráci na vývoji technologií pro autonomní jízdu.

První spekulace se objevily již na konci minulého roku. Teď už ovšem BMW Group a Daimler AG oficiálně spojují své síly v oblasti autonomní jízdy. Spolupráce obou společností se bude zaměřovat na vývoj budoucích technologií pro asistenční systémy řidičů, automatizovanou jízdu na dálnicích a parkovací funkce.

Obě společnosti již podepsaly memorandum o porozumění s cílem společného vývoje technologií. Nepůjde přitom o jednorázovou akci. V plánu je dlouhodobá strategická spolupráce. Partnerství má přinést řadu výhod včetně kombinované znalosti obou značek a samozřejmě zrychlení celkového vývoje možných systémů.

BMW již testuje své elektrické SUV iNEXT. Tady jsou první fotky prototypu

BMW již testuje své elektrické SUV iNEXT. Tady jsou první fotky prototypu

Společný vývoj bude probíhat prostřednictvím škálovatelné architektury zahrnující různé stupně automatizace s úrovněmi 3 a 4 pro jízdu po dálnicích. Plánuje se přitom i možné rozšíření vzájemné spolupráce pro systémy řadící se do vyššího stupně automatizace nejen na dálnicích, ale i v městském prostředí. První výsledky spolupráce bychom měli vidět v produkčních BMW a Mercedesech již v roce 2020.

Výrobci ovšem dodávají, že vývoj stávajících technologií a již probíhající spolupráce obou společností zůstanou nedotčené a budou pokračovat. BMW Group a Daimler AG tak budou vyhledávat další partnerství s dalšími technologickými společnostmi a výrobci automobilů, která by mohla být nové platformě prospěšná.

Život bez bouraček? Mercedes-Benz tvrdí, že je to blízko

Život bez bouraček? Mercedes-Benz tvrdí, že je to blízko

„U BMW Group je dlouhodobé partnerství v rámci flexibilní, škálovatelné a univerzální platformy základem pro zajištění rozšíření autonomního řízení v rámci celého odvětví. Spojením hlavních zkušeností obou společností se posílí náš inovativní potenciál a zrychlí se vývoj této technologie,“ uvedl Klaus Fröhlich, člen představenstva BMW Group.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků