BMW a Daimler oznamují spolupráci. Vrhnou se na vývoj autonomních technologií

Dřívější informace se potvrzují. Dlouhověcí rivalové BMW a Daimler (vlastník Mercedesu-Benz) oznamují spolupráci na vývoji technologií pro autonomní jízdu.

První spekulace se objevily již na konci minulého roku. Teď už ovšem BMW Group a Daimler AG oficiálně spojují své síly v oblasti autonomní jízdy. Spolupráce obou společností se bude zaměřovat na vývoj budoucích technologií pro asistenční systémy řidičů, automatizovanou jízdu na dálnicích a parkovací funkce.

Obě společnosti již podepsaly memorandum o porozumění s cílem společného vývoje technologií. Nepůjde přitom o jednorázovou akci. V plánu je dlouhodobá strategická spolupráce. Partnerství má přinést řadu výhod včetně kombinované znalosti obou značek a samozřejmě zrychlení celkového vývoje možných systémů.

BMW již testuje své elektrické SUV iNEXT. Tady jsou první fotky prototypu

BMW již testuje své elektrické SUV iNEXT. Tady jsou první fotky prototypu

Společný vývoj bude probíhat prostřednictvím škálovatelné architektury zahrnující různé stupně automatizace s úrovněmi 3 a 4 pro jízdu po dálnicích. Plánuje se přitom i možné rozšíření vzájemné spolupráce pro systémy řadící se do vyššího stupně automatizace nejen na dálnicích, ale i v městském prostředí. První výsledky spolupráce bychom měli vidět v produkčních BMW a Mercedesech již v roce 2020.

Výrobci ovšem dodávají, že vývoj stávajících technologií a již probíhající spolupráce obou společností zůstanou nedotčené a budou pokračovat. BMW Group a Daimler AG tak budou vyhledávat další partnerství s dalšími technologickými společnostmi a výrobci automobilů, která by mohla být nové platformě prospěšná.

Život bez bouraček? Mercedes-Benz tvrdí, že je to blízko

Život bez bouraček? Mercedes-Benz tvrdí, že je to blízko

„U BMW Group je dlouhodobé partnerství v rámci flexibilní, škálovatelné a univerzální platformy základem pro zajištění rozšíření autonomního řízení v rámci celého odvětví. Spojením hlavních zkušeností obou společností se posílí náš inovativní potenciál a zrychlí se vývoj této technologie,“ uvedl Klaus Fröhlich, člen představenstva BMW Group.

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků