BMW a Daimler oznamují spolupráci. Vrhnou se na vývoj autonomních technologií

Dřívější informace se potvrzují. Dlouhověcí rivalové BMW a Daimler (vlastník Mercedesu-Benz) oznamují spolupráci na vývoji technologií pro autonomní jízdu.

První spekulace se objevily již na konci minulého roku. Teď už ovšem BMW Group a Daimler AG oficiálně spojují své síly v oblasti autonomní jízdy. Spolupráce obou společností se bude zaměřovat na vývoj budoucích technologií pro asistenční systémy řidičů, automatizovanou jízdu na dálnicích a parkovací funkce.

Obě společnosti již podepsaly memorandum o porozumění s cílem společného vývoje technologií. Nepůjde přitom o jednorázovou akci. V plánu je dlouhodobá strategická spolupráce. Partnerství má přinést řadu výhod včetně kombinované znalosti obou značek a samozřejmě zrychlení celkového vývoje možných systémů.

BMW již testuje své elektrické SUV iNEXT. Tady jsou první fotky prototypu

BMW již testuje své elektrické SUV iNEXT. Tady jsou první fotky prototypu

Společný vývoj bude probíhat prostřednictvím škálovatelné architektury zahrnující různé stupně automatizace s úrovněmi 3 a 4 pro jízdu po dálnicích. Plánuje se přitom i možné rozšíření vzájemné spolupráce pro systémy řadící se do vyššího stupně automatizace nejen na dálnicích, ale i v městském prostředí. První výsledky spolupráce bychom měli vidět v produkčních BMW a Mercedesech již v roce 2020.

Výrobci ovšem dodávají, že vývoj stávajících technologií a již probíhající spolupráce obou společností zůstanou nedotčené a budou pokračovat. BMW Group a Daimler AG tak budou vyhledávat další partnerství s dalšími technologickými společnostmi a výrobci automobilů, která by mohla být nové platformě prospěšná.

Život bez bouraček? Mercedes-Benz tvrdí, že je to blízko

Život bez bouraček? Mercedes-Benz tvrdí, že je to blízko

„U BMW Group je dlouhodobé partnerství v rámci flexibilní, škálovatelné a univerzální platformy základem pro zajištění rozšíření autonomního řízení v rámci celého odvětví. Spojením hlavních zkušeností obou společností se posílí náš inovativní potenciál a zrychlí se vývoj této technologie,“ uvedl Klaus Fröhlich, člen představenstva BMW Group.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 150 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 83 příspěvků