TEST BMW 840i xDrive Individual: Jen si tak ladně plout a mít své jisté

Už dlouho jsem si „plavbu“ ve velkém sportovním kupé tak neužil. Zkoušené BMW řady 8 se základním benzinovým motorem spojuje sílu, komfort a luxus do celku, se kterým se vám nebude chtít spěchat, přestože byste klidně mohli.
Radosti
Skvělé sladění motoru a převodovky
Komfort jízdy i na 20" kolech
Skvělá spotřeba
Široké možnosti individualizace
Starosti
Místo uvnitř vzhledem k vnějším rozměrům
Méně přehledný přístrojový štít
9  /10

Není to tak dávno, co jsem se v testu osmičkového kabrioletu rozplýval nad naftovým motorem a došel k závěru, že to vlastně není tak špatná kombinace, jak se může na první pohled zdát. Nikde není psáno, že kabriolety musejí mít benzinové motory, navíc je to právě BMW, které má turbodiesely vyladěné takříkajíc k dokonalosti, takže proč ne.

Pak se mi ale dostala do rukou kráska, kterou uvidíte v galerii. Se základním benzinovým motorem o 340 koních, pohonem všech kol, který je výhradně v případě testovaného šestiválce možností volby a nikoliv nutností, a barvou, které kdekdo neřekne jinak než lahváč. Tak trochu nepatřičně vůči luxusnímu bouráku s konečnou cenou přes tři miliony korun, ze kterého se nakonec vyklubalo jedno z nejpohodovějších aut, které jsem letos řídil.

TEST BMW 330i (G20): Umí být zase takové, jaké ho chcete mít?

TEST BMW 330i (G20): Umí být zase takové, jaké ho chcete mít?

Sám na sobě pozoruji, že je vlastně jedno, jakou barvu, kola nebo motor mají osmičky, které potkávám na českých silnicích. Zrovna o uplynulém víkendu mě na dálnici dojel černý kousek, u nějž jsem si podle pohledu ve zpětném zrcátku nejprve myslel, že to musí být přinejmenším emko. A ono nebylo – šlo o naftovou čtyřicítku s paketem M a karbonovými díly karoserie. První šok se dostaví vždycky, jinak to v mém případě při kontaktu s THE 8 nejde, o dost větší ale je, když si někdo pohraje s paletou barev programu BMW Individual.

Kouzlo tří prvků

České zastoupení BMW poskytuje pro účely redakčních testů krásně nakonfigurovaná auta a testovaná benzinová osmička je toho důkazem. Co se vizuální stránky týče, vsadila na tři hlavní zbraně, které vás však v součtu vyjdou na pořádný balík. V prvé řadě je to M sportovní paket za 132.782 Kč, který zahrnuje třeba hezčí nárazníky, lepší brzdy nebo kožené čalounění Merino, dále paket M Technic Sport za 111.098 Kč, jehož součástí jsou třeba dvoubarevná 20“ kola, sportovní zadní diferenciál nebo zadní spoiler, a pak samozřejmě zelený lak Verde Ermes z programu BMW Individual, za který dáte 162.570 Kč.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

Usnadním vám práci s kalkulačkou a rovnou uvedu, že hlavní tři zbraně, díky kterým auto na fotkách zvenku vypadá tak, jak vypadá, vycházejí na více než 400.000 Kč, alespoň z mého pohledu tím ale vznikla jedna z automobilových perel současnosti. Přitahuje obrovskou pozornost, což se dalo tak nějak očekávat, osobně jsem si ale tohoto auta vážil i proto, co nedostalo.

Každý ví, že karbon je dneska v módě a dříve testovaný kabriolet 840d xDrive nebo třeba Audi RS Q8 toho byly jasným důkazem. V příslušném paketu, který si můžete u BMW řady 8 vybrat (stojí od 124 do 146 tisíc korun podle motoru či kombinace s další opcí), je ho ale tolik, že to celkovému dojmu z auta trochu podráží nohy. Osmička je krásné auto, plácnout na něj karbonový paket mi ale přijde stejně divné jako přimalovat Moně Lise čepici s rovným kšiltem. Prostě to k sobě nepasuje a úplně stačí, že je z karbonu vyrobena střecha (stojí 81.302 Kč).

TEST Audi RS Q8 4.0 TFSI (441 kW): Velký Gatsby z Bratislavy

TEST Audi RS Q8 4.0 TFSI (441 kW): Velký Gatsby z Bratislavy

Uvnitř už vůz karbonu neuniknul a já jsem se jenom utvrdil v tom, že mi k osmičce prostě nesedí. Díly z uhlákového vlákna se soustředily pouze na středovou konzolu, kde za příplatek 13.546 Kč nahradily broušený hliník (standard pro M sportovní paket), vybrat si ale můžete strukturu připomínající nerezovou ocel, jeden z několika odstínů dřeva či obligátní klavírní lak. Cokoliv z toho by mi přišlo lepší než karbon. Naopak křišťálové prvky na přístrojové desce mi k osmičce pasují dokonale. Někomu mohou připadat jako dost divoká a drahá sranda (stojí 20.332 Kč), povinností ale pochopitelně nejsou.

Stejně jako v případě nedávno testovaného kabrioletu si musím „postěžovat“ na nanejvýš dostatečné množství vnitřního prostoru. Osmička je zvenku obrovská, za volantem jsem si ale kvůli široké středové konzole připadal jako v kokpitu formule a zadní místa jsou prakticky nepoužitelná. Uvnitř se zkrátka nerozvalíte tak krásně jako v kabrioletu třídy S od Mercedesu a ani se vám nepodaří stejně důstojně nastoupit a vystoupit.

TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

Sedadla jsou hodně nízko nad podlahou, podlaha zase nízko nad silnicí, a protože jsou boční dveře velkého kupé hodně dlouhé, občas se vám prostě stane, že nenajdete vhodné místo k zaparkování. Auto samotné se možná vejde, nebude z něj však cesty ven.

Na druhou stranu se musím přiznat, že se mi ven ani moc nechtělo. Pozice k řízení je skvělá, ohromné auto vás dokonale obklopuje a vy si tak můžete maximálně užít sportovní luxus, který nabízí. Na takovém autě se těžko hledají objektivní nedokonalosti. Je tak precizní, jak jen může být. Jedinou pihou na kráse, se kterou jsem se osobně potýkal, tak zůstává pouze nepřehledný digitální přístrojový štít. Kombinace klasických budíků a velkého palubního počítače by vozu pasovala daleko lépe.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 67 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků