BMW 8 Gran Coupé konečně oficiálně: Je to krásný cesťák pro asijské golfisty

Není tomu ani týden, co BMW „unikly“ fotky nástupce modelu 6 Gran Coupé. Nyní je tady vůz oficiálně. Přestože na to nevypadá, uveze až pět golfistů a tři golfové bagy.

Gran Coupé uzavírá kruh BMW řady 8. Po výchozím kupé a odvozeném kabrioletu byla oficiálně odhalena nejpraktičtější varianta s dvojicí párů dveří navíc (G16), která by měla přitáhnout zájemce o vozy jako jsou Audi A7 Sportback, čtyřdveřový Mercedes-AMG GT nebo Porsche Panamera. První snímky unikly na internet v druhé polovině minulého týdne a nepřekvapivě byly součástí sady, kterou už nyní máme k dispozici v kompletní sestavě.

Unikly fotky BMW řady 8 Gran Coupé. Takto bude vypadat praktičtější osmička

Unikly fotky BMW řady 8 Gran Coupé. Takto bude vypadat praktičtější osmička

Nástupce modelu 6 Gran Coupé je pořádný macek. Na délku měří 5082 mm, je 1932 mm široký, 1407 mm vysoký a rozvor náprav činí 3023 mm. BMW uvádí, že s kupé je vůz shodný pouze po sloupky čelního okna a dále se dost zvětšovalo. Bylo to potřeba, protože kupé, přestože vypadá masivně, uvnitř zase tolik místa nemá a třeba vzadu je ho pocitově méně než v BMW M2.

Vůz má téměř kompletně zakrytý podvozek, aktivní klapky a přední masce a za příplatek může mít i karbonovou střechu. Přestože výrazně narost do všech směrů, je v porovnání s kupé těžší asi jenom o 70 kilogramů. Samo BMW uvádí, že čtyřdveřovou verzi vyvíjelo tak, aby jezdila jako kupé, čemuž zase není tak těžké uvěřit.

BMW řady 8 Gran Coupé: Srovnání rozměrů karoserie
Verze 8 Gran Coupé 8 Coupé 6 Gran Coupé
Délka [mm] 5082 4843 5007
Šířka [mm] 1932 1902 1894
Výška [mm] 1407 1341 1392
Rozvor [mm] 3023 2882 2968
Zavazadelník [l] 440 420 460

Seznam standardních a příplatkových prvků výbavy jistě bude nekonečný. Už v základu dostanete kůží potažnou přístrojovku. Vůz uveze až pět cestujících, respektive je jako pětimístný homologovaný (stačí si spočítat zadní zámky bezpečnostních pásů). Uspořádání ale 4+1 napovídá, že ten vzadu uprostřed to bude mít celkem těžké.

Kufr má základní objem 440 litrů a dostanete se do něj klasickými pátými dveřmi. BMW uvádí, že je kufr dost velký na to, abyste do něj naložili tři golfové bagy, maximální objem po sklopení zadních opěradel však v technických údajích nenajdete.

TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

Paleta motorů kopíruje nabídku uvedených standardních verzí BMW řady 8. Základem je zážehový šestiválec 840i s výkonem 250 kW (340 koní), který může pohánět zadní i všechna čtyři kola. Nechybí ani nafťák 840d xDrive (235 kW, 320 koní), a pak vrchol představuje verze M850i xDrive se 4,4litrovým osmiválcem o výkonu 390 kW (530 kW).

Zda dorazí i M8 Gran Coupé, zatím není jisté, předchůdce ale ostrou verzi měl. Prodej v Evropě začne po letních prázdninách a není bez zajímavosti, že je vůz určen primárně pro asijské zákazníky.

BMW řady 8 Gran Coupé: Technická data nabízených motorů
Motor 840i 840i xDrive 840d xDrive M850i xDrive
Zdvihový objem [cm3] 2998 2998 2993 4395
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 250/5000 250/5000 235/4400 390/5500
Točivý moment [N.m/min] 500/1600 500/1600 680/1750 750/1800
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,2 4,9 5,1 3,9
Komb. spotř. [l/100 km] 7,2-7,5 7,5-7,8 5,9-6,3 9,9-10,0

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Frankfurt nad Mohanem, Německo
Adresa výstaviště: Ludwig-Erhard-Anlage 1, 60327
Oficiální web: www.iaa.de/en/cars
Otevírací doba: Po - Ne 9:00 - 19:00
Ceny vstupného: Po-Pá: 15 eur, So-Ne: 13:00 eur, studenti: 8,5 eur
Vstupenky: IAA Online Ticketing

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

 

 

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků