BMW 8 Gran Coupé konečně oficiálně: Je to krásný cesťák pro asijské golfisty

Není tomu ani týden, co BMW „unikly“ fotky nástupce modelu 6 Gran Coupé. Nyní je tady vůz oficiálně. Přestože na to nevypadá, uveze až pět golfistů a tři golfové bagy.

Gran Coupé uzavírá kruh BMW řady 8. Po výchozím kupé a odvozeném kabrioletu byla oficiálně odhalena nejpraktičtější varianta s dvojicí párů dveří navíc (G16), která by měla přitáhnout zájemce o vozy jako jsou Audi A7 Sportback, čtyřdveřový Mercedes-AMG GT nebo Porsche Panamera. První snímky unikly na internet v druhé polovině minulého týdne a nepřekvapivě byly součástí sady, kterou už nyní máme k dispozici v kompletní sestavě.

Unikly fotky BMW řady 8 Gran Coupé. Takto bude vypadat praktičtější osmička

Unikly fotky BMW řady 8 Gran Coupé. Takto bude vypadat praktičtější osmička

Nástupce modelu 6 Gran Coupé je pořádný macek. Na délku měří 5082 mm, je 1932 mm široký, 1407 mm vysoký a rozvor náprav činí 3023 mm. BMW uvádí, že s kupé je vůz shodný pouze po sloupky čelního okna a dále se dost zvětšovalo. Bylo to potřeba, protože kupé, přestože vypadá masivně, uvnitř zase tolik místa nemá a třeba vzadu je ho pocitově méně než v BMW M2.

Vůz má téměř kompletně zakrytý podvozek, aktivní klapky a přední masce a za příplatek může mít i karbonovou střechu. Přestože výrazně narost do všech směrů, je v porovnání s kupé těžší asi jenom o 70 kilogramů. Samo BMW uvádí, že čtyřdveřovou verzi vyvíjelo tak, aby jezdila jako kupé, čemuž zase není tak těžké uvěřit.

BMW řady 8 Gran Coupé: Srovnání rozměrů karoserie
Verze 8 Gran Coupé 8 Coupé 6 Gran Coupé
Délka [mm] 5082 4843 5007
Šířka [mm] 1932 1902 1894
Výška [mm] 1407 1341 1392
Rozvor [mm] 3023 2882 2968
Zavazadelník [l] 440 420 460

Seznam standardních a příplatkových prvků výbavy jistě bude nekonečný. Už v základu dostanete kůží potažnou přístrojovku. Vůz uveze až pět cestujících, respektive je jako pětimístný homologovaný (stačí si spočítat zadní zámky bezpečnostních pásů). Uspořádání ale 4+1 napovídá, že ten vzadu uprostřed to bude mít celkem těžké.

Kufr má základní objem 440 litrů a dostanete se do něj klasickými pátými dveřmi. BMW uvádí, že je kufr dost velký na to, abyste do něj naložili tři golfové bagy, maximální objem po sklopení zadních opěradel však v technických údajích nenajdete.

TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

Paleta motorů kopíruje nabídku uvedených standardních verzí BMW řady 8. Základem je zážehový šestiválec 840i s výkonem 250 kW (340 koní), který může pohánět zadní i všechna čtyři kola. Nechybí ani nafťák 840d xDrive (235 kW, 320 koní), a pak vrchol představuje verze M850i xDrive se 4,4litrovým osmiválcem o výkonu 390 kW (530 kW).

Zda dorazí i M8 Gran Coupé, zatím není jisté, předchůdce ale ostrou verzi měl. Prodej v Evropě začne po letních prázdninách a není bez zajímavosti, že je vůz určen primárně pro asijské zákazníky.

BMW řady 8 Gran Coupé: Technická data nabízených motorů
Motor 840i 840i xDrive 840d xDrive M850i xDrive
Zdvihový objem [cm3] 2998 2998 2993 4395
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 250/5000 250/5000 235/4400 390/5500
Točivý moment [N.m/min] 500/1600 500/1600 680/1750 750/1800
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,2 4,9 5,1 3,9
Komb. spotř. [l/100 km] 7,2-7,5 7,5-7,8 5,9-6,3 9,9-10,0

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků