BMW 760i/Li: vlajková loď podrobně

Jen podle detailů poznáte vrcholné provedení nové „bavorské sedmičky“. Pojďme se právě na její výjimečnosti pořádně podívat.

Reprezentační sedan 760i (a jeho prodloužená verze 760Li) jsou nejvýkonnějším modelem řady 7 v její historii a zároveň druhým nejsilnějším BMW v jeho současné nabídce. Kromě ohromujícího výkonu svému majiteli nabízí opulentní hody prvotřídního luxusu.

Nový vidlicový dvanáctiválec vrací naději všem vyznavačům vícevalcových motorů. Disponuje zdvihovým objemem 5 972 ccm a technologií TwinPower Turbo, díky tomu dosahuje výkonu 544 koní (tedy rovných 400 kW) již při 5 250 ot./min. a točivého momentu 750 Nm, který je k mání od působivých 1 500 ot./min. a do 5 000 ot./min. je k dispozici v konstantní výši. Tento mastodont zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,6 s a jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ne že by to byla zrovna důležitá hodnota, ale emise CO2 se konstruktérům podařilo stlačit těsně pod hranici 300 g/km díky tom, že BMW 760i dosahuje v kombinovaném provozním cyklu průměrné spotřeby 12,9 l/100 km, prodloužené provedení pak o 0,1 l/100 km více. K dostatečnému dojezdu přispívá též palivová nádrž s objemem 82 l.

Na souboru těchto parametrů má lví podíl též nová, osmistupňová automatická převodovka. Na první pohled se tento vrcholný model od svých sourozenců odlišuje několika zajímavými detaily, jež napovídají o skrytém potenciálu. Patří sem například rozšířené, lehce konkávní chromované „ledvinky“ na předním nárazníku, chromované plakety s nápisem V12 na předních dveřích či chromovaný pás ve spodní části zadního nárazníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Standardně dodávané devatenáctipalcové ráfky obouvají pneumatiky o rozměru 245/45 R19 vpředu a 275/40 R19 vzadu. BMW 760i je dlouhé 5 072 mm, 760iL pak měří 5 212 mm. Do základní výbavy patří kromě jiného také připojení na internet, čtyřzónová automatická klimatizace elektrické topení pod předními sedadly nebo parkovací asistent vpředu i vzadu. Za příplatek lze objednat panoramatickou skleněnou střechu, navigační systém s pevným diskem 80GB či audiosoustavu Professional s šestnácti reproduktory, přehrávačem DVD, vstupy AUX-in a USA a prostorem 12GB pro uložení hudebních stop.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 760i/Li
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků