BMW 760i a 760Li: nové vrcholy třídy?

Vrcholná verze vlajkové lodi BMW je venku a spolu s ní i většina faktů. Bude mít navrch nad špičkami nabídek Audi a Mercedesu?

V souvislosti se zahájením newyorkského autosalonu zveřejnila automobilka BMW první informace o vrcholné motorizaci nové „sedmičky“, která z pomyslného trůnu sesazuje pětilitrový osmiválec. Spekulace, že dvanáctiválec se v nabídce agregátů vlajkové lodi BMW tentokrát neobjeví, se tedy naštěstí nepotvrdily a my se pojďme podívat na první čísla, jimiž se bude chlubit 760i a 760Li.

Téměř od základů přebudovaný přeplňovaný dvanáctiválec se pyšní výkonem 400 kW / 544 koní při 5 000 ot./min. a maximálním točivým momentem 750 Nm, který dosáhne již při 1 500 ot./min. Nová V12 disponuje systémem přeplňování TwinPower Turbo Technology, což není nic jiného, než klasické přeplňování turbodmychadly kombinováno s variabilním časováním ventilů VANOS a vysokotlakovým vstřikováním paliva.
Novinka slibuje dynamický a kultivovaný chod, přičemž sama automobilka se pochlubila tím, že jde o jeden z nejlepších a nejdokonalejších motorů v dané třídě a samozřejmě o vrchol nabídky automobilky. Dynamičnost naznačují údaje o zrychlení, z nuly na 100 km/h to 760i zvládne za 4,6 vteřin. Podívejme se ještě na spotřebu, i když u agregátů tohoto typu to není právě nejdůležitější parametr, nicméně konstruktéři mysleli i na její snižování a proto je novinka opatřena několika systémy snižování spotřeby a emisí pod dobře známým společným názvem EfficientDynamics. I díky tomu se průměrná kombinovaná spotřeba podle údajů výrobce pohybuje kolem 12,9 l/100 km. U verze Li s prodlouženým rozvorem o 14 centimetrů musíme ovšem rátat s poněkud pomalejším zrychlením a vyšší spotřebou, ovšem rozdíly nejsou nijak dramatické a v praxi snad jen stěží rozpoznatelné.
Vrcholná verze modelové řady se však může pochlubit ještě moderním osmistupňovým automatem od společnosti ZF, který byl upraven speciálně pro tento model, což zahrnuje i větší převodový rozsah. Tato převodovka však nebude pouze výsadou nejvyššího modelu, ale podle oficiálních informací se již brzy rozšíří i do nižších tříd.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
BMW 760i

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 177 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků