BMW 760i a 760Li: nové vrcholy třídy?

Vrcholná verze vlajkové lodi BMW je venku a spolu s ní i většina faktů. Bude mít navrch nad špičkami nabídek Audi a Mercedesu?

V souvislosti se zahájením newyorkského autosalonu zveřejnila automobilka BMW první informace o vrcholné motorizaci nové „sedmičky“, která z pomyslného trůnu sesazuje pětilitrový osmiválec. Spekulace, že dvanáctiválec se v nabídce agregátů vlajkové lodi BMW tentokrát neobjeví, se tedy naštěstí nepotvrdily a my se pojďme podívat na první čísla, jimiž se bude chlubit 760i a 760Li.

Téměř od základů přebudovaný přeplňovaný dvanáctiválec se pyšní výkonem 400 kW / 544 koní při 5 000 ot./min. a maximálním točivým momentem 750 Nm, který dosáhne již při 1 500 ot./min. Nová V12 disponuje systémem přeplňování TwinPower Turbo Technology, což není nic jiného, než klasické přeplňování turbodmychadly kombinováno s variabilním časováním ventilů VANOS a vysokotlakovým vstřikováním paliva.
Novinka slibuje dynamický a kultivovaný chod, přičemž sama automobilka se pochlubila tím, že jde o jeden z nejlepších a nejdokonalejších motorů v dané třídě a samozřejmě o vrchol nabídky automobilky. Dynamičnost naznačují údaje o zrychlení, z nuly na 100 km/h to 760i zvládne za 4,6 vteřin. Podívejme se ještě na spotřebu, i když u agregátů tohoto typu to není právě nejdůležitější parametr, nicméně konstruktéři mysleli i na její snižování a proto je novinka opatřena několika systémy snižování spotřeby a emisí pod dobře známým společným názvem EfficientDynamics. I díky tomu se průměrná kombinovaná spotřeba podle údajů výrobce pohybuje kolem 12,9 l/100 km. U verze Li s prodlouženým rozvorem o 14 centimetrů musíme ovšem rátat s poněkud pomalejším zrychlením a vyšší spotřebou, ovšem rozdíly nejsou nijak dramatické a v praxi snad jen stěží rozpoznatelné.
Vrcholná verze modelové řady se však může pochlubit ještě moderním osmistupňovým automatem od společnosti ZF, který byl upraven speciálně pro tento model, což zahrnuje i větší převodový rozsah. Tato převodovka však nebude pouze výsadou nejvyššího modelu, ale podle oficiálních informací se již brzy rozšíří i do nižších tříd.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
BMW 760i
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků