BMW 760i a 760Li: nové vrcholy třídy?

Vrcholná verze vlajkové lodi BMW je venku a spolu s ní i většina faktů. Bude mít navrch nad špičkami nabídek Audi a Mercedesu?

V souvislosti se zahájením newyorkského autosalonu zveřejnila automobilka BMW první informace o vrcholné motorizaci nové „sedmičky“, která z pomyslného trůnu sesazuje pětilitrový osmiválec. Spekulace, že dvanáctiválec se v nabídce agregátů vlajkové lodi BMW tentokrát neobjeví, se tedy naštěstí nepotvrdily a my se pojďme podívat na první čísla, jimiž se bude chlubit 760i a 760Li.

Téměř od základů přebudovaný přeplňovaný dvanáctiválec se pyšní výkonem 400 kW / 544 koní při 5 000 ot./min. a maximálním točivým momentem 750 Nm, který dosáhne již při 1 500 ot./min. Nová V12 disponuje systémem přeplňování TwinPower Turbo Technology, což není nic jiného, než klasické přeplňování turbodmychadly kombinováno s variabilním časováním ventilů VANOS a vysokotlakovým vstřikováním paliva.
Novinka slibuje dynamický a kultivovaný chod, přičemž sama automobilka se pochlubila tím, že jde o jeden z nejlepších a nejdokonalejších motorů v dané třídě a samozřejmě o vrchol nabídky automobilky. Dynamičnost naznačují údaje o zrychlení, z nuly na 100 km/h to 760i zvládne za 4,6 vteřin. Podívejme se ještě na spotřebu, i když u agregátů tohoto typu to není právě nejdůležitější parametr, nicméně konstruktéři mysleli i na její snižování a proto je novinka opatřena několika systémy snižování spotřeby a emisí pod dobře známým společným názvem EfficientDynamics. I díky tomu se průměrná kombinovaná spotřeba podle údajů výrobce pohybuje kolem 12,9 l/100 km. U verze Li s prodlouženým rozvorem o 14 centimetrů musíme ovšem rátat s poněkud pomalejším zrychlením a vyšší spotřebou, ovšem rozdíly nejsou nijak dramatické a v praxi snad jen stěží rozpoznatelné.
Vrcholná verze modelové řady se však může pochlubit ještě moderním osmistupňovým automatem od společnosti ZF, který byl upraven speciálně pro tento model, což zahrnuje i větší převodový rozsah. Tato převodovka však nebude pouze výsadou nejvyššího modelu, ale podle oficiálních informací se již brzy rozšíří i do nižších tříd.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
BMW 760i
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 52 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků