BMW 750i s výkonem navýšeným na 720 koní

Málo známá německá ladičská společnost Tuningwerk představila supersilné provedení !limuzíny“ BMW 750iL.

Nejprve k těm uvozovkám v perexu. Opravdové limuzíny, tedy sedany s dělicí stěnou za sedadlem řidiče, se dnes již prakticky nevyrábějí, ale jsme často svědky toho, že pojmem limuzína reklamní slogany označují i některé sedany nižších tříd. V případě BMW 750iL s prodlouženým rozvorem náprav si ale dovolím udělat výjimku, s ohledem na vnější i vnitřní rozměry tohoto mastodonta se jej nebojím limuzínou nazvat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prodloužená „sedma“ není na první pohled zrovna ideálním základem pro zvyšování jízdních výkonů, ale pánové z německého Tuningwerku to zřejmě vidí jinak. Jak bylo řečeno již výše, vycházeli ze sériové limuzíny BMW 750iL opatřené přeplňovaným zážehovým osmiválcem s objemem 4,4 l, který ve svém standardním odladění dosahuje výkonu 407 koní (300 kW) a točivého momentu rovných 600 Nm. BMW 750iL s pohotovostní hmotností 2 055 kg zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,3 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud by se vám tyto parametry zdály jako nedostatečné, Tuningwerk připravil řešení v podobě dvou ladičských označených GT Edition a RS Edition. Ta krotší disponuje posílením na 530 koní (390 kW) a 740 Nm, což takto upravenému vozu BMW 750iL umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,2 s a dosáhnout rychlosti 310 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud vám ani tato porce není dost dobrá, můžete si objednat BMW 750iL s kitem RS Edition. Ten zvyšuje výkon až na 720 koní (530 kW) a točivý moment na enormních 1 090 Nm a vůz údajně zrychlí z klidu na 100 km/h již za 3,5 s a pokoří hranici 350 km/h. Součástí obou úprav jsou také výkonné uhlíko – keramické brzdy, sportovní výfuková soustava, decentní aerodynamické doplňky včetně odtahové hrany na víku zavazadlového prostoru, kapota vyrobená z uhlíkových kompozitů nebo dvacetipalcové, černě lakované ráfky s pneumatikami Pirelli P-Zero.

A cena za tyto přestavby? Za GT Edition dáte v přepočtu 3 700 000 Kč, zatímco BMW 750iL RS Edition vás přijde na 4 910 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků