BMW 750d oficiálně: Má nejvýkonnější naftový šestiválec na světě

20 komentářů

Aladin
17. května • 23:06

Mě hlavně zajímá, proč ty nafty v tomto segmentu tak letí? To jde o ušetřené palivo nebo se díky ještě většímu krouťáku s nimi jezdí o tolik lépe? Vždyť benzín je v této třídě neslyšně šumný, asi jako vzuchotechnika.

Antiautomat
18. května • 8:03

...z kazdeho nieco. Do tazkeho a velkeho auta sa velky naftovy motor jednoducho hodi, da sa k tomu automat (ktory tie prave tie Nm vie dobre vyuzit) - miesta je tam dost, vyssia hmotnost az tak nevadi, utlmit a uchladit to nie je problem. V neposlednom rade, mne by nebolo jedno, ci na jednu nadrz ujdem 500 alebo 800km (plus minus). Otazka je, ci to za tu vzrastajucu zlozitost a coraz vyssie riziko 'vrakacovych' (rozumej rentabilne neopravitelnych) poruch stoji. Ocividne sa tu v tomto pripade jedna o nieco, co si ma z pohladu vyrobcu /s akceptovatelnym rizikom/ odkrutit zaruku. Dalsia otazka je, ci vacsie cislo na zadnom dekli a pridane fukadlo ospravedlnuje cenovy rozdiel. Z pohladu zakaznika urcite nie. Inak, som zvedavy co tam daju, ZF8HP750?No ale uvidime, casom bude v bazaku urcite nejaky ...po starom panovi pravnikovi, ktory jazdil len po nemeckych dialniciach. Ako muzealny exponat kam az kostkating na jednej a zakaznicka blbost na druhej strane moze prist, to by to mohlo narodne muzeum kupit.

josephko
17. května • 21:21

Nerozumiem, prečo BMW nemá štvorlitrový osemvalcový diesel. Ako hovoria Amíci, objem ničím nenahradíš. A to ani pri turbomotoroch.

Clanek
17. května • 21:33

BMW ma 6 valcu, ale zase si je muzes koupit i v 5er. Teoreticky by sel tento motor osadit i do 3er. Co si koupis u konkurence? Ve vyssi stredni konci jak audi tak MB taky jen na 6 valcich, jeste o dost slabsich, a ve stredni tride uz nemaj tuplem nic. K cemu ti je V8 kdyz jej mas jen ve dvou modelech (A8, Q7) kdyz BMW dokaze dat svuj vrchol nabidky do nasobku modelu (X5, X6, 5er, 7er...)?

Andrejlm
18. května • 11:15

To je dáka výhoda, že človek dá 4 mega za auto v ktorom má to čo môže mať človek v aute o 3 mega lacnejšom či ako?

Clanek
19. května • 13:08

Tak otazka znela "proc nema BMW 8 valcovy diesel" a ja odpovidal na tu otazku. Evidentne vyvoj takoveho extremne vykoneho diesloveho motoru neni zrovna snadna/levna vec, kdyz i premiovy vyrobci si kazdy dovolili jit jen jednou cestou (audi V8, BMW s R6) a kdyz se musis rozhodnout udelat jen jeden silny diesel, resis jestli jej udelas treba technologicky dokonaly (predpokladejme ze jim je, tedy V8 od audi), ale zaplatis cenu za to, ze jej nebudes moct nabidnout vsude. Anebo udelas rekneme 95% reseni, ktere ale budes moci nabidnout vsude (kde to ma smysl). Ani jedno reseni neni dokonale, kazde ma pro automobilku sve pro a proti.Pak je tu pohled kupce, ktereho nejaky pohled BMW zajimat vubec nemusi, pravda, a ten to resi ciste podle modelu. Bude li koukat po Oberklasse tak ma na vyber jak 100% reseni audi tak 95% reseni BMW a klidne muze sahnout po Audi. BMW vrati uder o tridu niz, kde pot. kupec muze sahnout po 95% reseni BMW ale u audi nema po cem sahnout bo o stejnem vykonu ve vyssi stredni audi nic nenabizi. Tezko takoveho pot. zakaznika audi potesi ze do A8 muze mit V8, kdyz on ostrouha.Ve vysledku oba pristupy, jak Audi tak BMW, davaji smysl a pri obou nekde ziskava a nekde trati i zakaznik.

Antiautomat
18. května • 7:51

...ale on sa pytal na na nieco uplne ine, len tak na okraj :-D

runner42
17. května • 13:56

Neskutečná trapárna :-O
Konkurence umí atmosférický třílitrový benzín V6 s 250kW a BMW vypotí 290kW s dieslem a ještě k tomu čtyři turba :D :D :D Chudáci.

Bimbo
17. května • 16:43

Ono by tam klidne stacilo jedno turbo, ale 4 jsou tam zajiste vis z jakeho duvodu, ze?

Matej
17. května • 21:00

Aby bylo co zpravovat

manga
17. května • 16:36

Jo a kteráže konkurence umí atmo V6 s 250kW? To by měl opravdu zajímalo, co za konkurenci to bude :D

manga
17. května • 16:34

Říká ti něco rozdíl benzín - nafta?

runner42
18. května • 9:54

Ano, říká. Pokud potřebuji z V6 třílitru víc jak 250 kW, dám tam benzín s max jedním turbem. Ušetřím na hmotnosti, poruchovosti a dokonce i spotřebě pod zátěží. Tohle je stejná ubohost a nesmyslnost jako 1.5 litrové diesly.
BMW kdysi dělalo skvělé motory, dnes se blíží motorářskému odpadu, ke kterému jim chybí jen lepit k sobě komponenty kobercovkou.

Neurotic
17. května • 12:52

Podle mne by měla mít 750d těch turb 5 at v tom značení není bordel:-))

Mani2
17. května • 17:48

A pro úplný pořádek přidat jeden válec a změnit označení na 7.5d :-)):-)):-))Doba turbínová je tady! Už se to skoro blíží! Zanedlouho bych to viděl na poměr 1 válec:1 turbo a pak se to konečně přelomí a bude to víc turbín než válců! Jóóóóó.A žabaři v Bugatti si mysleli kdo ví co nemají, 4 turba na 16 hrnků:-D

Vin
17. května • 12:49

Jen ctyri turba ???? Hmm

Mičurin
17. května • 12:53

BMW 750d oficiálně: Má nejporuchovější šestiválec na světě.V BMW blbnou, ale jsem si jistý, že do pěti už nepůjdou

manga
17. května • 16:32

Já snad ještě neslyšel, že by 50d někomu stagnovala, ale ono jich zase moc nejezdí... Odkud čerpáš informaci, že je nejporuchovější?

Clanek
17. května • 21:30

Z vestecke koule.

Mičurin
17. května • 11:37

Ideální motor pro důležitý USA trh. Amíci teď turbochrochty přímo zbožňují, protože jim od nich jdou velké peníze:-D. BiturboMáloWole neumí udělat ani kvalitní jednoturbo, takže tohle je jen další sestup v žebříčku spolehlivosti. Zbytečně to elektromobilům, hybridům a atmo motorům ulehčují.

Doporučujeme

Články odjinud