BMW 750d oficiálně: Má nejvýkonnější naftový šestiválec na světě

BMW 750d oficiálně: Má nejvýkonnější naftový šestiválec na světě

Mnichovská automobilka svůj vznětový klenot představila už před několika týdny na motorovém sympoziu a my jsme vás o něm samozřejmě informovali. Teď už je ale všechno oficiálně černé na bílém, takže se na ten nejvýkonnější vznětový šestiválec na světě pojďme podrobněji podívat.

BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

Nový řadový šestiválec o objemu tří litrů disponuje systémem vícestupňového přeplňování hned čtyřmi turbodmychadly. Vysokotlakou část tvoří dvojice turbodmychadel s proměnnou geometrií lopatek, nízkotlakou část nově tvoří dvě menší turbodmychadla s rychlejší reakcí. 

Vždy by měly být v činnosti obě nízkotlaká turbodmychadla a jedno vysokotlaké, pouze při intenzivní akceleraci z volnoběžných otáček dojde k odpojení jednoho z dvojice nízkotlakých turbodmychadel obtokovými ventily. Druhé vysokotlaké turbodmychadlo se aktivuje při překročení přibližně 2500 otáček. Systém přímého vstřikování pracuje s tlakem 2500 barů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Již brzy se nový agregát dostane i do dalších modelů značky

Díky tomu se výkon vyšplhal na 294 kW (400 koní) při 4400 otáčkách a maximální točivý moment na 760 Nm v rozmezí od 2000 do 3000 otáček. Již od 1000 otáček budete mít pod pravým kotníkem k dispozici 450 Nm.

Díky tomu zvládne BMW 750d xDrive pokořit stokilometrovou rychlost za 4,6 sekundy, prodloužená verze L potřebuje o desetinku více. Navzdory vyššímu výkonu se však podařilo snížit kombinovanou spotřebu o 11 %, což představuje spotřebu v rozmezí 5,9 až 5,7 l/100 km.

Nezbývá než dodat, že do prodeje se BMW 750d xDrive dostane v červenci letošního roku, další modely ale na nový motor jistě nebudou dlouho čekat.

 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků