BMW 750d oficiálně: Má nejvýkonnější naftový šestiválec na světě

BMW 750d oficiálně: Má nejvýkonnější naftový šestiválec na světě

Mnichovská automobilka svůj vznětový klenot představila už před několika týdny na motorovém sympoziu a my jsme vás o něm samozřejmě informovali. Teď už je ale všechno oficiálně černé na bílém, takže se na ten nejvýkonnější vznětový šestiválec na světě pojďme podrobněji podívat.

BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

Nový řadový šestiválec o objemu tří litrů disponuje systémem vícestupňového přeplňování hned čtyřmi turbodmychadly. Vysokotlakou část tvoří dvojice turbodmychadel s proměnnou geometrií lopatek, nízkotlakou část nově tvoří dvě menší turbodmychadla s rychlejší reakcí. 

Vždy by měly být v činnosti obě nízkotlaká turbodmychadla a jedno vysokotlaké, pouze při intenzivní akceleraci z volnoběžných otáček dojde k odpojení jednoho z dvojice nízkotlakých turbodmychadel obtokovými ventily. Druhé vysokotlaké turbodmychadlo se aktivuje při překročení přibližně 2500 otáček. Systém přímého vstřikování pracuje s tlakem 2500 barů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Již brzy se nový agregát dostane i do dalších modelů značky

Díky tomu se výkon vyšplhal na 294 kW (400 koní) při 4400 otáčkách a maximální točivý moment na 760 Nm v rozmezí od 2000 do 3000 otáček. Již od 1000 otáček budete mít pod pravým kotníkem k dispozici 450 Nm.

Díky tomu zvládne BMW 750d xDrive pokořit stokilometrovou rychlost za 4,6 sekundy, prodloužená verze L potřebuje o desetinku více. Navzdory vyššímu výkonu se však podařilo snížit kombinovanou spotřebu o 11 %, což představuje spotřebu v rozmezí 5,9 až 5,7 l/100 km.

Nezbývá než dodat, že do prodeje se BMW 750d xDrive dostane v červenci letošního roku, další modely ale na nový motor jistě nebudou dlouho čekat.

 

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků