BMW 750d oficiálně: Má nejvýkonnější naftový šestiválec na světě

BMW 750d oficiálně: Má nejvýkonnější naftový šestiválec na světě

Mnichovská automobilka svůj vznětový klenot představila už před několika týdny na motorovém sympoziu a my jsme vás o něm samozřejmě informovali. Teď už je ale všechno oficiálně černé na bílém, takže se na ten nejvýkonnější vznětový šestiválec na světě pojďme podrobněji podívat.

BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

Nový řadový šestiválec o objemu tří litrů disponuje systémem vícestupňového přeplňování hned čtyřmi turbodmychadly. Vysokotlakou část tvoří dvojice turbodmychadel s proměnnou geometrií lopatek, nízkotlakou část nově tvoří dvě menší turbodmychadla s rychlejší reakcí. 

Vždy by měly být v činnosti obě nízkotlaká turbodmychadla a jedno vysokotlaké, pouze při intenzivní akceleraci z volnoběžných otáček dojde k odpojení jednoho z dvojice nízkotlakých turbodmychadel obtokovými ventily. Druhé vysokotlaké turbodmychadlo se aktivuje při překročení přibližně 2500 otáček. Systém přímého vstřikování pracuje s tlakem 2500 barů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Již brzy se nový agregát dostane i do dalších modelů značky

Díky tomu se výkon vyšplhal na 294 kW (400 koní) při 4400 otáčkách a maximální točivý moment na 760 Nm v rozmezí od 2000 do 3000 otáček. Již od 1000 otáček budete mít pod pravým kotníkem k dispozici 450 Nm.

Díky tomu zvládne BMW 750d xDrive pokořit stokilometrovou rychlost za 4,6 sekundy, prodloužená verze L potřebuje o desetinku více. Navzdory vyššímu výkonu se však podařilo snížit kombinovanou spotřebu o 11 %, což představuje spotřebu v rozmezí 5,9 až 5,7 l/100 km.

Nezbývá než dodat, že do prodeje se BMW 750d xDrive dostane v červenci letošního roku, další modely ale na nový motor jistě nebudou dlouho čekat.

 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků