BMW 750d oficiálně: Má nejvýkonnější naftový šestiválec na světě

BMW 750d oficiálně: Má nejvýkonnější naftový šestiválec na světě

Mnichovská automobilka svůj vznětový klenot představila už před několika týdny na motorovém sympoziu a my jsme vás o něm samozřejmě informovali. Teď už je ale všechno oficiálně černé na bílém, takže se na ten nejvýkonnější vznětový šestiválec na světě pojďme podrobněji podívat.

BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

Nový řadový šestiválec o objemu tří litrů disponuje systémem vícestupňového přeplňování hned čtyřmi turbodmychadly. Vysokotlakou část tvoří dvojice turbodmychadel s proměnnou geometrií lopatek, nízkotlakou část nově tvoří dvě menší turbodmychadla s rychlejší reakcí. 

Vždy by měly být v činnosti obě nízkotlaká turbodmychadla a jedno vysokotlaké, pouze při intenzivní akceleraci z volnoběžných otáček dojde k odpojení jednoho z dvojice nízkotlakých turbodmychadel obtokovými ventily. Druhé vysokotlaké turbodmychadlo se aktivuje při překročení přibližně 2500 otáček. Systém přímého vstřikování pracuje s tlakem 2500 barů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Již brzy se nový agregát dostane i do dalších modelů značky

Díky tomu se výkon vyšplhal na 294 kW (400 koní) při 4400 otáčkách a maximální točivý moment na 760 Nm v rozmezí od 2000 do 3000 otáček. Již od 1000 otáček budete mít pod pravým kotníkem k dispozici 450 Nm.

Díky tomu zvládne BMW 750d xDrive pokořit stokilometrovou rychlost za 4,6 sekundy, prodloužená verze L potřebuje o desetinku více. Navzdory vyššímu výkonu se však podařilo snížit kombinovanou spotřebu o 11 %, což představuje spotřebu v rozmezí 5,9 až 5,7 l/100 km.

Nezbývá než dodat, že do prodeje se BMW 750d xDrive dostane v červenci letošního roku, další modely ale na nový motor jistě nebudou dlouho čekat.

 

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků