BMW 745d: nejvýkonnější nafťák má 242 kW

BMW uvádí na trh nové motorové verze napříč trojkovou, pětkovou, šestkovou a sedmičkovou řadou. O většině novinek jsme již psali ve starším článku: 318i a 318d (slabší verze výkonnějších dvoulitrů), 550i a 650Ci (4.8 V8 270 kW, 490 Nm). Všechno jsou to existující motory, které si jen našli místo v jiných modelech. Osmiválec si odbyl premiéru ve faceliftované sedmičce, benzínový a naftový dvoulitr pak v jedničce.

Do pětkové řady se nově stěhuje také naftový dvoulitr z jedničky a trojky s výkonem 120 kW - 520d; zatímco ve trojce má motor ještě pohodovou dynamiku, je otázka, jak si poradí s pětkou. Dosud nejslabším nafťákem v pětce byla verze 525d (2.5 R6, 130 kW). Asi nejvýznamější novinkou mezi motory je nafťák 745d s výkonem 242 kW (330 k) a točivým momentem 750 Nm - tím překonává o dva kilowatty nedávno uvedený motor 4.2 V8 TDI v Audi A8; ten má navíc „jen“ 650 Nm.

Zkrátka válka o nejvýkonnější nafťák pokračuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 7 po faceliftu

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků