BMW 745d: nejvýkonnější nafťák má 242 kW

BMW uvádí na trh nové motorové verze napříč trojkovou, pětkovou, šestkovou a sedmičkovou řadou. O většině novinek jsme již psali ve starším článku: 318i a 318d (slabší verze výkonnějších dvoulitrů), 550i a 650Ci (4.8 V8 270 kW, 490 Nm). Všechno jsou to existující motory, které si jen našli místo v jiných modelech. Osmiválec si odbyl premiéru ve faceliftované sedmičce, benzínový a naftový dvoulitr pak v jedničce.

Do pětkové řady se nově stěhuje také naftový dvoulitr z jedničky a trojky s výkonem 120 kW - 520d; zatímco ve trojce má motor ještě pohodovou dynamiku, je otázka, jak si poradí s pětkou. Dosud nejslabším nafťákem v pětce byla verze 525d (2.5 R6, 130 kW). Asi nejvýznamější novinkou mezi motory je nafťák 745d s výkonem 242 kW (330 k) a točivým momentem 750 Nm - tím překonává o dva kilowatty nedávno uvedený motor 4.2 V8 TDI v Audi A8; ten má navíc „jen“ 650 Nm.

Zkrátka válka o nejvýkonnější nafťák pokračuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 7 po faceliftu

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků