BMW 745d: nejvýkonnější nafťák má 242 kW

BMW uvádí na trh nové motorové verze napříč trojkovou, pětkovou, šestkovou a sedmičkovou řadou. O většině novinek jsme již psali ve starším článku: 318i a 318d (slabší verze výkonnějších dvoulitrů), 550i a 650Ci (4.8 V8 270 kW, 490 Nm). Všechno jsou to existující motory, které si jen našli místo v jiných modelech. Osmiválec si odbyl premiéru ve faceliftované sedmičce, benzínový a naftový dvoulitr pak v jedničce.

Do pětkové řady se nově stěhuje také naftový dvoulitr z jedničky a trojky s výkonem 120 kW - 520d; zatímco ve trojce má motor ještě pohodovou dynamiku, je otázka, jak si poradí s pětkou. Dosud nejslabším nafťákem v pětce byla verze 525d (2.5 R6, 130 kW). Asi nejvýznamější novinkou mezi motory je nafťák 745d s výkonem 242 kW (330 k) a točivým momentem 750 Nm - tím překonává o dva kilowatty nedávno uvedený motor 4.2 V8 TDI v Audi A8; ten má navíc „jen“ 650 Nm.

Zkrátka válka o nejvýkonnější nafťák pokračuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 7 po faceliftu

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků