BMW 745d: nejvýkonnější nafťák má 242 kW

BMW 745d: nejvýkonnější nafťák má 242 kW

BMW uvádí na trh nové motorové verze napříč trojkovou, pětkovou, šestkovou a sedmičkovou řadou. O většině novinek jsme již psali ve starším článku: 318i a 318d (slabší verze výkonnějších dvoulitrů), 550i a 650Ci (4.8 V8 270 kW, 490 Nm). Všechno jsou to existující motory, které si jen našli místo v jiných modelech. Osmiválec si odbyl premiéru ve faceliftované sedmičce, benzínový a naftový dvoulitr pak v jedničce.

Do pětkové řady se nově stěhuje také naftový dvoulitr z jedničky a trojky s výkonem 120 kW - 520d; zatímco ve trojce má motor ještě pohodovou dynamiku, je otázka, jak si poradí s pětkou. Dosud nejslabším nafťákem v pětce byla verze 525d (2.5 R6, 130 kW). Asi nejvýznamější novinkou mezi motory je nafťák 745d s výkonem 242 kW (330 k) a točivým momentem 750 Nm - tím překonává o dva kilowatty nedávno uvedený motor 4.2 V8 TDI v Audi A8; ten má navíc „jen“ 650 Nm.

Zkrátka válka o nejvýkonnější nafťák pokračuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 7 po faceliftu

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 236 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků