BMW 740e má čtyřválec v duchu ekologie a spotřebu 2,0 l/100 km

Plug-in hybridní řada 7 může být v krátkém nebo dlouhém provedení a může mít i pohon všech kol xDrive.

Poměrně nedávno založená řada iPerformance u mnichovské automobilky BMW sdružuje plug-in hybridní modely značky. Nejnovějším přírůstkem je vrcholná řada 7 hned ve třech různých provedeních, které však v sobě skrývají totožnou hybridní pohonnou jednotku.

Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

Ať už se tedy rozhodnete pro BMW 740e iPerformance, verzi s prodlouženým rozvorem 740Le iPerformance či snad model s pohonem všech kol 740Le xDrive iPerformance, vždy dostanete zážehový čtyřválec o objemu dvou litrů s výkonem 190 kW (258 koní) a točivým momentem 400 Nm. K němu se přidává elektromotor s výkonem 83 kW (113 koní) a 250 Nm, který se spoléhá na akumulátory o kapacitě 9,2 kWh.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hybridní řada 7 má čtyřválec s přeplňováním a výkon až 326 koní. Kombinovaná spotřeba je podle automobilky jen 2,0 litru na 100 km. Tak určitě...

Celkově produkuje pohonná jednotka výkon 326 koní, přičemž dovede vykouzlit líbivou tabulkovou spotřebu v rozmezí od 2,2 až 2,0 litru na 100 km. Z toho je vám asi jasné, že z této motorizace budou mít radost zejména v zemích, kde se daně odvíjí od vypouštěných emisí vozu. Reálná spotřeba vozu bude pochopitelně někde docela jinde.

Chcete dvanáctiválcovou ojetinu? Zde je přehled toho, co vám trh nabízí

Chcete dvanáctiválcovou ojetinu? Zde je přehled toho, co vám trh nabízí

Navzdory přítomnosti čtyřválcového motoru ale dokáže řada 7 zapůsobit i dynamikou, zrychlení z 0 na 100 km/h může proběhnout už za 5,3 sekundy v případě verze 740Le xDrive, o desetinu pomaleji to zvládne krátká verze 740e s pohonem zadních kol, další desetinu si přidejte k verzi s prodlouženým rozvorem.

Sluší se zmínit, že ve standardní výbavě vozu jsou LED světlomety, klíč s displejem, satelitní navigace ConnectedDrive či multimediální systém iDrive s podporou dotykových funkcí a gest. Na tom se ale nic nemění od klasické verze, kterou jsme před časem otestovali.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků