BMW 740e má čtyřválec v duchu ekologie a spotřebu 2,0 l/100 km

Plug-in hybridní řada 7 může být v krátkém nebo dlouhém provedení a může mít i pohon všech kol xDrive.

Poměrně nedávno založená řada iPerformance u mnichovské automobilky BMW sdružuje plug-in hybridní modely značky. Nejnovějším přírůstkem je vrcholná řada 7 hned ve třech různých provedeních, které však v sobě skrývají totožnou hybridní pohonnou jednotku.

Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

Ať už se tedy rozhodnete pro BMW 740e iPerformance, verzi s prodlouženým rozvorem 740Le iPerformance či snad model s pohonem všech kol 740Le xDrive iPerformance, vždy dostanete zážehový čtyřválec o objemu dvou litrů s výkonem 190 kW (258 koní) a točivým momentem 400 Nm. K němu se přidává elektromotor s výkonem 83 kW (113 koní) a 250 Nm, který se spoléhá na akumulátory o kapacitě 9,2 kWh.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hybridní řada 7 má čtyřválec s přeplňováním a výkon až 326 koní. Kombinovaná spotřeba je podle automobilky jen 2,0 litru na 100 km. Tak určitě...

Celkově produkuje pohonná jednotka výkon 326 koní, přičemž dovede vykouzlit líbivou tabulkovou spotřebu v rozmezí od 2,2 až 2,0 litru na 100 km. Z toho je vám asi jasné, že z této motorizace budou mít radost zejména v zemích, kde se daně odvíjí od vypouštěných emisí vozu. Reálná spotřeba vozu bude pochopitelně někde docela jinde.

Chcete dvanáctiválcovou ojetinu? Zde je přehled toho, co vám trh nabízí

Chcete dvanáctiválcovou ojetinu? Zde je přehled toho, co vám trh nabízí

Navzdory přítomnosti čtyřválcového motoru ale dokáže řada 7 zapůsobit i dynamikou, zrychlení z 0 na 100 km/h může proběhnout už za 5,3 sekundy v případě verze 740Le xDrive, o desetinu pomaleji to zvládne krátká verze 740e s pohonem zadních kol, další desetinu si přidejte k verzi s prodlouženým rozvorem.

Sluší se zmínit, že ve standardní výbavě vozu jsou LED světlomety, klíč s displejem, satelitní navigace ConnectedDrive či multimediální systém iDrive s podporou dotykových funkcí a gest. Na tom se ale nic nemění od klasické verze, kterou jsme před časem otestovali.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků