BMW 720i jako základní „sedmička“ s dvoulitrem z trojky…

Značka BMW plánuje nejlevnější provedení své vlajkové lodi, sedanu řady 7 se zážehovým dvoulitrem. Označení 720i vypadá poněkud bizarně, ale fungovat by to asi mohlo…
BMW 720i jako základní „sedmička“ s dvoulitrem z trojky…

(Aktualizováno, 27. 1. 2014 10:15: tato aféra vznikla pouhou nepozorností pracovníka BMW, namísto "740" napsal "720"...)

Jen na moment se na německých stránkách automobilky BMW objevila zmínka o připravovaném modelu 720i, ale pozorný čtenář serveru Jalopnik jej stihl zachytit. Zvláště v konfrontaci s aktuální generací konkurenčního modelu Mercedes-Benz třídy S (W222) „sedmička“ od BMW F01 začíná poněkud zaostávat. Zatím poslední facelift pro BMW řady 7 přišel už před dvěma lety, nicméně generace F01 je nyní ve výrobě již šestým rokem. Nové verze by tak mohly podpořit zájem veřejnosti a prodeje ještě před tím, než se představí následnická generace.

Video | BMW | Hybridy

BMW 7: prohlédněte si facelift na videu

Jak jsme naznačili výše, v dohledné době bychom se mohli dočkat premiéry nejlevnějšího modelu BMW 720i. O jeho pohon by se s nejvyšší pravděpodobností měl postarat zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l, přeplňováním a výkonem 184 koní (135 kW) známý třeba z aktuálních vozů 320i nebo 520i. Ačkoli to vypadá přinejmenším divně, sedmička by i s tímto motorem mohla uspokojit základní požadavky méně náročných zákazníků na jízdní dynamiku.

Klepněte pro větší obrázek
BMW 720i: připravovaná verze základního provedení sedmičky...?

Například model BMW 520i (i pro pětku je tento motor základní verzí) s ním v kombinaci se samočinnou převodovkou při pohotovostní hmotnosti 1 690 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosáhne rychlosti 233 km/h. BMW 720i by mohlo být zhruba o metrák těžší, takže zhoršení dynamických parametrů by nemuselo být nijak fatální, odhadujeme z 0 na 100 km/h za 8,5 s a nejvyšší rychlost 225 km/h.

BMW

BMW 7 pro rok 2010: 740d, 4x4 i M paket

Aktuálně nejlevnější sedmičkou je nyní verze 730d, jež jako jediná začíná včetně DPH na částce těsně pod 2 mil. Kč. Pokud se BMW 720i stane opravdu skutečností, mohlo by cenu nejdostupnější verze stlačit zhruba na 1,75 mil. Kč, přičemž u fleetových zákazníků, mezi něž novinka evidentně míří, by byly ceny samozřejmě ještě daleko zajímavější…

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků