BMW 720i jako základní „sedmička“ s dvoulitrem z trojky…

Značka BMW plánuje nejlevnější provedení své vlajkové lodi, sedanu řady 7 se zážehovým dvoulitrem. Označení 720i vypadá poněkud bizarně, ale fungovat by to asi mohlo…
BMW 720i jako základní „sedmička“ s dvoulitrem z trojky…

(Aktualizováno, 27. 1. 2014 10:15: tato aféra vznikla pouhou nepozorností pracovníka BMW, namísto "740" napsal "720"...)

Jen na moment se na německých stránkách automobilky BMW objevila zmínka o připravovaném modelu 720i, ale pozorný čtenář serveru Jalopnik jej stihl zachytit. Zvláště v konfrontaci s aktuální generací konkurenčního modelu Mercedes-Benz třídy S (W222) „sedmička“ od BMW F01 začíná poněkud zaostávat. Zatím poslední facelift pro BMW řady 7 přišel už před dvěma lety, nicméně generace F01 je nyní ve výrobě již šestým rokem. Nové verze by tak mohly podpořit zájem veřejnosti a prodeje ještě před tím, než se představí následnická generace.

BMW 7: prohlédněte si facelift na videu

BMW 7: prohlédněte si facelift na videu

Jak jsme naznačili výše, v dohledné době bychom se mohli dočkat premiéry nejlevnějšího modelu BMW 720i. O jeho pohon by se s nejvyšší pravděpodobností měl postarat zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l, přeplňováním a výkonem 184 koní (135 kW) známý třeba z aktuálních vozů 320i nebo 520i. Ačkoli to vypadá přinejmenším divně, sedmička by i s tímto motorem mohla uspokojit základní požadavky méně náročných zákazníků na jízdní dynamiku.

Klepněte pro větší obrázek
BMW 720i: připravovaná verze základního provedení sedmičky...?

Například model BMW 520i (i pro pětku je tento motor základní verzí) s ním v kombinaci se samočinnou převodovkou při pohotovostní hmotnosti 1 690 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosáhne rychlosti 233 km/h. BMW 720i by mohlo být zhruba o metrák těžší, takže zhoršení dynamických parametrů by nemuselo být nijak fatální, odhadujeme z 0 na 100 km/h za 8,5 s a nejvyšší rychlost 225 km/h.

BMW 7 pro rok 2010: 740d, 4x4 i M paket

BMW 7 pro rok 2010: 740d, 4x4 i M paket

Aktuálně nejlevnější sedmičkou je nyní verze 730d, jež jako jediná začíná včetně DPH na částce těsně pod 2 mil. Kč. Pokud se BMW 720i stane opravdu skutečností, mohlo by cenu nejdostupnější verze stlačit zhruba na 1,75 mil. Kč, přičemž u fleetových zákazníků, mezi něž novinka evidentně míří, by byly ceny samozřejmě ještě daleko zajímavější…

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků