BMW 7 pro rok 2010: 740d, 4x4 i M paket

Největší sedan od BMW přichází pro modelový rok 2010 s novými verzemi. Krom nového dieselu a M paketu dojde i na pohon 4x4.

Nová „sedmička“, jež stále patří k nováčkům na našich silnicích, se zatím ze strany zákazníků setkává s velmi příjemnou odezvou. BMW hodlá její pozici dále podpořit představením několika dalších variant.

Bude k nim patřit nejsilnější naftové provedení 740d, jež se na evropské trhy dostane letos na podzim. Půjde o vůbec první aplikaci tohoto nového řadového šestiválce z řady TwinPower, jenž disponuje přímým vstřikováním a dvěma turbodmychadly. Oproti konvenci, kdy často bývá objem motoru zakódován v označení modelu, nebo se sobě obě hodnoty alespoň blíží, má tato jednotka zdvihový objem rovné tři litry a nejde tedy o nic jiného než motor známý pod zkratkou 35d, jehož novou verzi jsme vám krátce představili již v průběhu tohoto týdne.

V „sedmičce“ bude dosahovat výkonu 306 koní (225 kW) a točivého momentu 600 Nm, jenž bude k dispozici v rozmezí 1 500 až 2 500 ot./min. To vozu BMW 740d zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h již za 6,3 s a dosažení nejvyšší, elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Pokud ale nevyužijete ani jednu těchto možností, odvděčí se vám kombinovanou spotřebou 6,9 l/100 km.

Stávající typ 730d s kombinovanou spotřebou 6,8 l/100 km zůstává v nabídce i nadále, pro modelový rok 2010 však bude doplněn novým filtrem pevných částic BluePerformance. Díky němu bude plnit emisní normu EU6, jež v Evropě začne platit až v roce 2014.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V nabídce pro největší sedan BMW se nově objeví elektronicky řízený pohon všech kol BMW xDrive, známý ve své podstatě i z jiných modelů značky. Zprvu bude k dispozici pro typ 750i v kombinaci s oběma rozvory náprav, záhy se však má rozšířit i na další motorizace. Srdcem systému xDrive je elektronicky řízená vícelamelová spojka, díky níž řídicí jednotka přerozděluje výkon na nápravy podle aktuálních podmínek. Systém bere v potaz také natočení předních kol, za normálních okolností posílá točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60, až 80 % může jít na zadní nápravu při prudké jízdě zatáčkou, po srovnání kol se poměr vrací do standardního režimu.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 7 M Sport Packet

Ještě koncem loňského roku se proslýchalo, že BMW připravuje čtyřdvéřové kupé situované nad BMW 7 modelového roku 2009. V rámci tuhnoucí globální krize se však manažeři rozhodli, že by zavedení tohoto drahého typu byl velký risk. Místo toho se konstruktéři zaměřili na stávající sedmičku, jejich úsilí vyvrcholilo představením sportovního M paketu, jenž bude k dispozici pro veškeré varianty BMW 7 a jehož první snímky unikly BMW již včera.

Zvenčí modifikované vozy poznáte podle ostřejších linií a agresivnějšího vzhledu, uvnitř pak podle řadicí páky, volantu a pedálů s legendárními symboly BMW M. V kombinaci s tímto paketem si může zákazník připlatit za speciální lak Carbon Black Metallic. Lité ráfky s pěticí dvojitých paprsků mohou mít průměr 19, nebo 20 palců. Součástí paketu je také systém Dynamic Drive. Tradiční M paket se nyní dodává i pro modelové řady 1, 3, 5 a X5.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků